Recenze filmu Pomáda

78%

Komentáře a recenze 32

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
8
Klasika nad klasiky v muzikálovém žánru. Spojení Travolta - Newton-John tvůrcům vyšla na výbornou a závěrečná scéna na pouti,tak to je jen třešnička na dortu. Pomáda se může pyšnit tím,že v ní není snad jediná špatná písnička a všechny hudební čísla jsou dokonalá a choreografie je vychytaná do posledního zavrtění Travoltova zadku.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
10
Jeden z mála muzikálů, které mám rád. Hlavně díky skvělým hudebním číslům a známým písničkám. Navíc je to docela sranda.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
7
Pomáda je za mě jeden z nejkvalitnějších muzikálů pro mladé. Padesátá léta v Americe nabitá sexem a dobrodružstvím. Skvělá chemie mezi Johnem Travoltou a Olivií Newton-John. Perfektní taneční čísla i nesmrtelné hity.. Stále kvalitní záležitost.. 70%.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
10
Klasika z dětství, kterou jsem na vhsce protočil nespočetněkrát. Teď už by to asi za těch silných 5 nebylo, ale tenhhle výlet do "bezstarostných padesátých" pořád baví dost. Navíc fakt nesmrtelné songy a taneční čísla.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
10
Pomáda má v srdci mnoha muzikálových fanoušků speciální místo. Ano, Randal Kleiser možná v roce 1978 nerealizoval filmový muzikál, který by měl automaticky sloužit jako vzor pro všechny příručky při realizaci filmových muzikálů, síla téhle kultovní klasiky tkví ovšem v tom, že nestárne. Čerstvý věčný odchod Olivie Newton-John byl bohužel stejně nevyhnutelný jako jednou bude věčný odchod Johna Travolty, zrovna Pomáda je ovšem to dílo, které této skvělé a ikonické dvojici zajistí nesmrtelnost. Především i proto, že jde i po 44 letech o muzikál, kterému by kdejaký současný muzikál mohl jeho zábavnost a energii jednoduše závidět. Už v roce 1978 bylo jasné, že ve studiu Paramount vzniká adaptace úspěšného muzikálu Jima Jacobse z roku 1959, kdy si filmová adaptace ponechala časové zasazení a od počátku se stala muzikálem, který si diváka omotal kolem prstu a především šlo o jasnou trefu v rámci ideálního filmu na rande. Stačí se jen zaposlouchat do skvělých písní, nechat se oslnit výtečnou choreografii s neskutečnou energií a přitom pozorovat neskutečně živou kameru, střihové nápady a především sympatické obsazení, kdy John Travolta mohl po Horečce sobotní noci potvrdit status talentovaného mladíka a Olivia Newton-John s ním přitom dokázala držet krok. I jejich chemie poté byla klíčem k tomu, proč si dokázala Pomáda získat tolik diváckých srdcí. I přes fakt, že šlo do velké míry o film své doby, fakt, že si Pomáda dokáže získat novou základnu fanoušků i po letech dokazuje její nadčasovost. Příběh není dvakrát komplikovaný, přesto se Randal Kleiser a jeho tvůrčí tým s látkou vypořádali řemeslně impozantně a především v kontextu dnešních pokusů o muzikálu ze středoškolského prostředí je Pomáda něco jako památná relikvie, která je k popukání přesně v těch momentech, kdy k popukání být má a ne k popukání díky své ubohosti. Pomádu jde navíc vidět prakticky kdykoliv a ten film ani po letech neztratil ani kousek své neskutečné a až obdivuhodné energie. Kdekdo by v rámci sebezáchovy možná Pomádu osobně označil za guilty pleasure, to by ovšem byla chyba. Pod cukrkandlovým a nenáročným obalem se přeci jen skrývá i nějaká ta konfrontace s realitou, vlastním egem a částečně i dospíváním. Pod fasádou všech těch sympatických herců (kdy za zmínku stojí především Stockard Channing jako Rizzo) a živelné energie jde v jádru pořád pochopitelně o jednoduchou pohádku, v rámci zadání a měřítek by ovšem bylo těžké hledat lepší podívanou. Ať už se odkaz snažila pochcat dnes již prakticky zapomenutá Pomáda 2 s Michelle Pfeiffer a nebo se o to v nejblizší době pokusí chystaný prequel (ano, vážně!), kouzlo originálu bude nadále žhnout nejen díky faktu, že hity jako Summer Nights nebo Grease Lighting z diskoték asi jen tak nevymizí. Newton-John se i díky preferování hudební kariéry a v posledních letech i díky boji s rakovinou prsou nezvládla napsat skrz další várku výraznějších rolí, při každé repríze ovšem bude Sandy Olsson nadále žít a s ní i odkaz velmi sympatické a nadané herečky. Romance mezi Sandy a Dannym Zukem možná nebyla úplně vzorová, přesto se zapsala mezi nejlepší cukrkandlové příběhy 20. století....
avenis
avenis
11 533 bodů
8
Myslela jsem si, že film dobře znám a jeho sledování bude nuda. Omyl. Po letech asi páté shlédnutí a kromě několika chronicky známých scém zjišťuju, že mi toho paměť moc neudžela. Písničky samozřejmě ano, ty jsou skvělé stále.
Z dnešního pohledu už mi děj připadá až moc překotný a až moc nesouvislý, ale je to přece jen efektní muzikál a ne hluboká sonda do duší mladých lidí v padesátých letech. A proto se nechávám bavit a pokouším se zaměřovat pozornost k jiným postavám, než k Sandy a Dannymu. Protože jejich výkony taky stojí za to. Už od prvního shlédnuté mě mnohem víc zaujala Stockard Channing než Olivia Newton-John. Taková "jakdyž Anita".
Ale opravdu nesmrtelné jsou ty písně.
Danny F.
Danny F.
11 176 bodů
8
Velmi povedený muzikál, i když nemusím (nevyhledávám). Jakožto Travolta a Olivia Newton ruku v ruce s perfektním hudebním doprovodem tvoří tento skvost.
JosefTomas
JosefTomas
9 986 bodů
7.5
Není nad takovýhle film, kde je perfektní hudba, skvělí herce a výborný scénář. I po letech dokáže zaujmout a pořádně dostat hudbou.
Patrikcz
Patrikcz
9 420 bodů
8
Určitě nejlepší muzikál co znám- Skvělé hity, sympatičtí hlavní hrdinové a někdy i sranda.
Motinski
Motinski
7 739 bodů
7
Veľmi príjemný muzikál v ktorom funguje zobrazenie danej doby aj nenútené úsmevné pocity. Piesne sú chytľavé, Travolta okrem tancovania predvedie aj ako také herectvo a spev a veril som mu to viac ako v Horúčke. Pomáda pôsobí celý čas uvoľnene a prirodzene, po rokoch nestráca vôbec nič zo svojho kúzla a celkom rád sa k nej vraciam.