Odpolední láska

71%
Odpolední láska
Odpolední láska

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond.




Pete69
Pete69
33 033 bodů
6
Krásná Audrey Hepburn a Gary Cooper v romantické komedii, to by mělo fungovat. Ano, je to dobrý film, ale čekal jsem od snímku tohoto typu ze staré školy prostě víc. Je to odpočinková odlehčená romantika s klasickým scénářem. Za mě je to na hezkých 60%
avenis
avenis
11 521 bodů
7
Milé, jemné, propracované i když trochu teatrální. Úchvatné šaty a okouzlující Audrey Hepburn. Rozesmála mě etuda s jezdícím alkoholovým vozíkem.
Garry Cooper se svou mužnou hranatostí by měl být vzorem dnešním zženštilým mužátkům, co podléhají svým mužně rovnoprávným ženám...
(3.10.2014)
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 207 bodů
6
Celý film zachraňuje jen Audrey Hepburn, líbit se může ještě jen ctitelkám Garry Coopera, ale ty nelze hledat mezi mladými děvčaty. Celkově nesmyslná prázdnota a nuda. Některé hlášky ale nejsou špatné. Např.: "Nejste muž, kterého bych si přála vidět, dokonce ani odpoledne". Nebo: "Přišla jsem dřív, abych vám řekla, že později už nepřijdu."

Dodatečné informace

Původní název:
Love in the Afternoon (více)
  • USA Odpolední láska
  • USA Love in the Afternoon
  • USA Ahava Ahar-Ha-Tzohora'im
  • USA Amor en la tarde
  • USA Amor na Tarde
  • USA Ariane
  • USA Ariane - Liebe am Nachmittag
  • USA Arianen lemmentarina
  • USA Arianna
  • USA Délutáni szerelem
  • USA Dragoste de dupa-amiaza
  • USA Hirusagari no jôji
  • USA Kjærlighet om ettermiddagen
  • USA Ljubezen popoldne
  • USA Milosc po poludniu
  • USA Ögleden sonra ask
  • USA Popoludnajsia láska
  • USA Romance al atardecer
  • USA Um Amor na Tarde
  • USA Αριάν
  • USA Έρωτας το απόγευμα
  • USA Любовь после полудня
  • USA Следобедна любов
Země původu:
USA
Rozpočet:
2,1 mil. USD
Tržby:
2 mil. USD (celosvětově)

Podobné


  • Flannagana měl původně hrát Cary Grant, ale odmítl kvůli věkovému rozdílu s Audrey Hepburnovou.
  • Dalším pohoršením pro cenzuru byl dojem toho, že pár se mnohokrát na svých setkáních v hotelu miloval. Proto musela být přidána Cooperova poznámka, která tento dojem vyvracela.
  • Cenzuře se nelíbil otevřený konec zobrazující pár odjíždějící vlakem, takže byl přidán hlas Arianina otce, oznamujícího, že pár byl sezdán a žije v New Yorku.