Žebříček těch nejoblíbenějších romantických komedií, které jsou ideální podívanou nejen pro valentýnský večer
Vezměte si dva lidi a najděte jim k sobě cestu. Můžou se setkat jako cizinci na dovolené, nebo se mohou vídat každý den ve své kanceláři, kde jsou buď přátelé, nebo rivalové. V té nejlepší variantě pak mohou být součástí milostného trojuhelníku. Jakmile máte dva protagonisty, najděte nějaký konflikt, komické vypořádání se s ním, nechte je se do sebe zahledět a uvědomit je, že jsou si jeden pro druhého souzeni a bum, máte scénář romantické komedie. Ani zdánlivě jednoduchý recept však nemusí vést k podařenému výsledku. Romantické komedie vznikají jako na běžícím pásu a mezi mnoha sériovými výrobky jen občas najdeme výjimečné dílo, v němž se zázračně potkají všechny dějové složky a živá lidská energie.
Brzo nás čeká komerční svátek Valentýn. V dnešní covidové pandemii má spousta lidí výmluvu, proč svou druhou polovičku nevzít do restaurace, nebo proč neutrácet peníze za prsten. Dejme tedy tomu, že se budeme muset všichni vypořádat s domácí večeří, květinou ze supermarketu a nějakým tím celovečerákem. A právě v ten den se bude romantická komedie hodit více než kdy jindy. Nejste ale v tomto žánru zrovna zběhlí, nebo máte pocit, že už jste viděli všechno, či zkrátka potřebujete inspiraci? Podívejte se na náš žebříček anebo si přečtěte doporučení na top 25 těch nejlepších napříč dekádami. V tomto případě jsme vybírali zatím jenom filmy z angloamerického světa, na ostatní země přijde čas později. Snažili jsme se vybrat slavné snímky i několik méně obvyklých, tak, aby se neopakovaly typy námětů a jména tvůrců a herců.
Velice stručně – romantické komedie neboli romcomy můžeme dělit podle toho, zda jsou vyprávěné z perspektivy ženských hrdinek, nebo mužských hrdinů (poměr je tak 95 % k 5 %), zda jde o propojený příběh pouze mezi dvěma lidmi, milostnou trojicí nebo čtveřicí (víc už scénář neunese), zda se děj odehrává v současnosti (ideálně velkoměstě) anebo minulosti (ideálně v prostředí nižší aristokracie). Za poměrně zásadní se považuje rozdíl mezi romcomy postavenými na zápletce (náročné a ojedinělé situaci) a těmi, postavenými hlavně na zvláštních postavách, kde nejde o to, něčeho dosáhnout v určitém deadlinu, ale o to, že spíše poznáváme něčí nezvyklou povahu. Tyto dva typy komedií se téměř nikdy nekombinují.
Základ dnešních romcomů najdeme už v některých řeckých divadelních hrách, u Shakespeara (Sen noci svatojánské, Mnoho povyku pro nic), Pygmalionu od G. B. Shawa nebo v románech Jane Austenové. Prakticky vzato je ale romcom formou typickou až pro moderní dobu, neboť souvisí s rozvojem velkoměst, kde se potkává náhodně mnoho lidí, a také s vynálezem zvukového filmu. V 30. letech se ani nepoužíval výraz romcom, ale screwball comedy, zároveň byly romantické komedie často mixovány s muzikálem. Točily se v každém desetiletí a jde o jeden z nejstabilnějších a nejfrekventovanějších žánrů, běžně přicházely do amerických (a českých) kin i dvě tři romantické komedie měsíčně.
Příznivci by měli znát minimálně tyto tituly, jejichž obliba je univerzální a nestárnoucí:
Jedná se vůbec o jednu z prvních romantických komedií a zároveň němý film, který režíroval světoznámý komik Charlie Chaplin. Hrál v něm jako vždy hlavní roli tuláka, jenž se tentokrát zamiluje do slepé dívky (Virginia Cherrill) a získá přátelství jednoho vrtkavého milionáře (Harry Myers). Proces natáčení trval celé dva roky, během nichž si Chaplin stál za svým nemluveným zpracováním i přesto, že byl v té době již na vzestupu zvukový film. Vizuální stránka filmu je synchronizována s hudbou, zvukovými efekty a nesrozumitelnou mluvou, zatímco dialogy jsou zde zprostředkovávány mezititulky, což je typické pro němé filmy.
Jednou z dalších nejstarších romantických komedií je bezesporu snímek od režiséra snímků Život je krásný (1946) a Úžasná událost (1936) Franka Capry, ve kterém se v hlavní roli objevila herecká dvojice Claudette Colbert a Clark Gable. Tento za skromných podmínek natáčený film o umíněné milionářské dcerce na útěku, jíž je nápomocný novinář sledující vlastní cíle, byl nečekaným hitem. Tato filmová adaptace novinové povídky získala pět Oscarů ve hlavních kategoriích (film, režie, scénář, hlavní herečka, hlavní herec) a stala se tak prvním snímkem, který kdy takové ocenění obdržel. Něco takového se povedlo až Formanovi s Přeletem nad kukaččím hnízdem z roku 1975 a následně pak titulu Mlčení jehňátek z roku 1991 od Demmeho.
Romantická komedie od studia Metro-Goldwyn-Mayer. Hlavní roli zde sehrála hvězda němých filmů Greta Garbo po boku Melvyna Douglase. Režie se ujal německý autor Ernst Lubitsch. Zajímavé je na snímku hlavně jeho satirické pojetí Sovětského svazu za Josefa Stalina. Příběh vypráví o trojici sovětských agentů, kteří po roce 1917 přijíždí do Paříže, aby zde místní smetánce prodávali luxusní šperky. Setkávají se zde se striktní komisařkou "Ninočkou", která se však nechá velmi snadno ovlivnit. Pro sovětskou vlast je ochotná se kompletně vzdát svého dosavadního života. Tomu ale zabrání charismatický Pařížan. Jedná se o vůbec první roli herečky Grety Garbo, ve které mluvila, a dokonce se smála. Do té doby byla považována za jednu z hlavních dramatických hvězd němých filmů.
Bohatá podnikatelka, Tracy Lord (Katharine Hepburn), začne již krátce po svatbě svého činu litovat, a brzy na to svého manžela vyhodí z domu. Cestujeme časem a nacházíme se na stejném místě ve Filadelfii, tentokrát však o dva roky později na Tracyině další svatbě. Tentokrát si bere úctyhodného George Kittredge. Právě tady ale začíná ta největší zábava. O jejím sňatku se dovídá její bývalý manžel Dexter (Cary Grant), který si našel práci v bulvárním časopise jménem Spy. Společně se svými parťáky se rozhodne navštívit Tracyino sídlo a pokusí se její druhou svatbu překazit. Snímek režíroval světoznámý George Cukor, který má na svém kontě mimo jiné oscarový snímek Čaroděj ze země Oz (1939) a filmovou adaptaci románu Pygmalion, známou jako My Fair Lady (1964).
Tentokrát se v hlavní roli ve snímku od Williama Wylera objeví kráska Audrey Hepburn, kterou můžete znát také ze snímků Snídaně u Tiffanyho (1961) a Odpolední láska (1957), v doprovodu charismatického Gregoryho Pecka. Příběh z prostředí Říma byl ve své době nominován hned na 10 Oscarů. Nakonec si cenu odnesla Audrey za herecký výkon, a to zcela oprávněně. Příběh vypráví o „moderní“ mladičké princezně, která se během cest po Evropě rozhodne vzepřít své královské rodině a zároveň všem panovnickým povinnostem. Díky šarmantnímu americkému novináři se jí to na chvíli povedlo. Své kořeny se rozhodne zakotvit o Říma, kde se setkává se spoustou zajímavých lidí. Princezna netuší, že se její společník nejprve žene pouze za senzací. Postupně se však do okouzlující dívky zamiluje a ona jeho lásku opětuje. Otázkou ale je, zda má takový vztah vůbec nějakou budoucnost.
Snímek, který spojuje hned několik žánrů, jako je hudební komedie, romcom a parodie (na gangsterské filmy). Příběh se odehrává v roce 1929 a hlavními hrdiny jsou dva muzikanti Joe (Tony Curtis) a Jerry (Jack Lemmon), kteří jsou na útěku před bandou gangsterů. Aby svým pronásledovatelům unikli, převléknou se za ženy a ukryjí v dívčím orchestru, který je zrovna na cestě na turné na Floridu. Během své neplánované cesty se seznámí se zpěvačkou Pusinkou Kovalczykovou (Marilyn Monroe), do které se Joe zamiluje. Oba muži se ale brzy stejně jako ostatní dívky ve sboru stávají terčem mužské pozornosti. To rozpoutá řadu neuvěřitelných záměn a omylů, z nichž zdánlivě neexistuje žádná rozumná cesta ven. Tento vynikající počin režiséra Billyho Wildera, se právem zařadil do filmového kánonu.
Ani v tomto snímku opět v režii Billyho Wildera se v hlavní roli neobjevil nikdo jiný než hvězdný Jack Lemmon. Ambiciózní a cílevědomý, avšak ne příliš úspěšný podnikatel s originálními nápady, C. C. Bud Baxter, se rozhodne vydělávat prostřednictvím vlastního bytu, aby si získal ve stávajícím zaměstnání v pojišťovně lepší místo. Bud svým bytem otevře zadní vrátka všem nevěrným šéfům a bohatým mužům, u kterých si získá velký obdiv. Vše se ale zkomplikuje ve chvíli, kdy klíč půjčí samotnému řediteli pojišťovny J. D. Sheldrakeovi (Fred MacMurray) a postoupí nejen ve své originální kariéře, ale také v milostném životě. Nečekaně se zamiluje do jeho krásné milenky Fran (Shirley MacLaine), která se stane centrem veškerých jeho tajných přání a snů. Bud se poté musí rozhodnout, zda dá přednost vysněné dívce či kariérnímu postupu. Film je mnohem více než romantickou komedií, má v sobě i hodně melancholie a reflexe moderní uspěchané doby.
Komedie od režiséra pozdějších filmů Šampón (1975), Byl jsem při tom (1979) a Kdo s koho (1985) Hala Ashbyho, která si své fanoušky získala také díky silně černému humoru. Hlavními motivy jsou zde láska a smrt. Co se stane, když se propojí osud melancholicky laděného mladíka, který nejraději tráví čas na cizích pohřbech, s velmi vitální stařenkou? Harold (Bud Cort) je dvacetiletý mladík, který má plnou hlavu myšlenek na smrt. Maude (Ruth Gordon) je téměř osmdesátiletá letá stařenka, která je proslulá svou neobvyklou chutí do života. Nemají spolu vůbec nic společné, přesto ale právě díky tomu dokážou vytvořit ideální pár. Tento snímek s velmi originálním humorem a příjemným poselstvím dnes patří k nejoblíbenějším filmům tzv. nového Hollywoodu.
Tento hravě experimentální snímek Woodyho Allena s opravdu pečlivým scénářem a velmi originálním zpracováním v divácích vyvolává pocit, že ve filmovém médiu se může stát cokoliv. V Annie Hallové Allen mluví do kamery, vypráví vtipy a diskutuje s námi o svém názoru. Ve filmu je užito také animačních postupů, jsou zde titulky, které mají za úkol vysvětlovat, co si postavy myslí. Příběh se točí kolem neurotického romantika Alvyho (Allen), který se zamiluje do venkovské dívky ze středozápadu, Annie Hallové (Diane Keaton). Ta touží stát se zpěvačkou. Díky schopnostem režiséra a hereckým výkonům, se stal snímek plný poťouchlých vtipů a postřehů ze života, které se můžou týkat každého z nás. Annie Hallová získala v roce 1977 Oscara za nejlepší film, ženský herecký výkon, režii a scénář. Mezi další Allenovy výrazné romcomy se řadí také Manhattan (1979), Hana a její sestry (1986) Mocná Afrodité(1995), či Solokapr (2006).
Nyní je na řadě další románek z pracoviště. Tentokrát od režiséra Jamese L. Brookse, který má na kontě snímky jako Poznáš, až to přijde?(2010) a Lepší už to nebude (1997) s hvězdným Jackem Nicholsonem v jedné z hlavních rolích. Tento starší oblíbený romcom titul vypráví příběh ze zpravodajského oddělení, které potřebuje pořádnou dávku pracovního nasazení. Jsme ale jen lidé, a tak si každý z nás občas může dovolit nějaký ten přešlap. Například úspěšná producentka Jane Craig (Holly Hunter), která se chtě nechtě zapletla do milostných i profesních problémů hned se dvěma svými kolegy. Jedním z nich je mladý, sympatický a ctižádostivý hlasatel Tom (William Hurt), který svou budoucnost soustřeďuje převážně k zábavnému zpravodajství. Druhý muž v aréně je pak do Jane beznadějně zamilovaný Aaron (Albert Brooks), který se zdá být mnohem jednodušším parťákem než jeho kolega a zároveň rival v lásce. Koho si Jane nakonec vybere? Dá přednost zajímavosti, nebo jednoduchosti?
Ne vždy to musí být láska na první pohled. Své o tom vědí Sally (Meg Ryan) a Harry (Billy Crystal), kteří jsou si nejprve navzájem odporní. Vše se změní teprve po letech, co se náhodou opět setkávají a postupem času se z nich stanou velmi dobří přátelé. Jejich vztah se možná posune o kousek dál, když se Sally rozejde se svým stávajícím přítelem a je na Harrym, aby svou blízkou kamarádku utěšil. Jedná se o velmi prostý, ale klasický příběh dvou lidí, kterým trvá pořádnou dobu, než si sami uvědomí, že jediný člověk, který je pro ně nejlepší, je ten druhý. Tento snímek je ideální ukázkou toho, jak nás náhoda dokáže spojit na celý život. Kdo by kdy řekl, že je knihkupectví ideálním místem na seznámení? Připočtěte k tomu skvělé herecké výkony jedněch z největších hvězd romcom žánru a máte ideální film nejen na valentýnský večer. Herečku ztvárňující Sally, Meg Ryan, je navíc považovaná za jednu z hlavních představitelek tohoto žánru a mohli jste ji vidět ve filmech Samotář v Seattlu(1993) a Láska přes internet (1998).
Oscarová lyrická komedie od žánrově pestře zaměřeného režiséra Normana Jewisona, autora dalšího romcom snímku jménem Italské námluvy (1994), vypráví příběh o tom, co se stane, když si na svatbu se svou milovanou pozvete bratra. Sympatickou sedmatřicetiletou vdovu Lorettu Castorini (Cher) čeká svatba se starším mužem (Vincent Gardenia). Jejich cestu ke štěstí jim ale zkříží její budoucí švagr Ronny (Nicolas Cage), jenž má pouze jednu ruku. Jak to nakonec se začarovaným trojuhelníkem dopadne? Dá Loretta přednost svému muži nebo raději uteče za svou novou láskou? Snímek získal šest nominací na Oscary, z čehož tři vyhrál, a to za nejlepší scénář a nejlepší herečku v hlavní a vedlejší roli. Pro Cher šlo o nastartování nové herecké kariéry.
Tess McGillová (Melanie Griffith) je mladá dívka z newyorského předměstí. Pracuje v jedné z prestižních firem jako řadová sekretářka a na rozdíl od svých kolegyň je velmi ambiciózní. Její pokusy o vystoupání na vyšší příčku ve společenském žebříčku doposud selhávaly, ale Tess se jen tak nevzdá. Štěstí jí začne hrát do karet, když si její šéfka Katherine (Sigourney Weaver), zlomí nohu na dovolené v Alpách. Tess využije příležitosti a prokáže své manažerské schopnosti. Během toho se setkává také s elegantním a vysoce postaveným mužem Jackem Trainerem (Harrison Ford). Získá svou vysněnou pozici i srdce muže, na něhož si myslí? Film je svou dravostí a snahou maximálně skloubit profesní a milostný život esencí 80. let.
Pretty Woman zná snad úplně každý a kdo ji neviděl, tak o ní alespoň slyšel. Vivian se náhodou seznámí s krásným, osamělým a tajemným milionářem Edwardem, který ji pozve do svého přepychového hotelového apartmá. Ráno se ale Vivian dočká překvapivé nabídky. Edward chce, aby mu po celý týden dělala na veřejnosti doprovod. Ani zdaleka se jí ale nedaří do společenské smetánky zapadnout a nepomáhají tomu zpočátku ani finance, kterými ji Edward zahrnuje. Na poslední chvíli ale přichází nečekaná pomoc a všichni následně žasnou nad proměnou, kterou Vivian podstoupila. Tedy všichni až na Edwarda, zatímco Vivian touží po vztahu, on by si ji nejraději udržoval jen jako milenku. Hrdá žena se proto rozhodne navzdory svým vlastním touhám od muže odejít a je na Edwardovi, aby si uvědomil svůj životní omyl. Snímek pokládaný za moderní variaci na pohádku o Popelce byl svého času silně kritizován za idealizaci prostituce.
Snímek Harolda Ramise vypráví příběh odehrávající se v maloměstě s legračním jménem Punysutawney. Každoročně se zde vždy na začátku února koná tradiční slavnost - vítání jara. Tuto místní kuriozitku už po několik let se svým štábem natáčí a komentuje odborník na meteorologii, Phil (Bill Murray), Jeho ale celá akce k smrti nudí a chce se vrátit domů. Nepřeje mu ale sněhová kalamita, která městečko odřízne od okolního světa. Znechucený situací, do které se dostal, odmítne veškerá pozvání na večírek a jde raději spát. Ráno se ale probouzí do téhož dne. Opět se odehrává slavnostní ceremoniál, který je potřeba natočit. Čas se zacyklil a zdá se, že je Phil jediný, který si to uvědomuje. Dostane se Phil, zamilovaná mladá produkční Rita (Andie MacDowell) a všichni obyvatelé městečka z časové smyčky? Britská akademie filmového a televizního umění (BAFTA) udělila snímku v roce 1994 cenu za nejlepší původní scénář, na kterém pracoval Ramis společně s Danny Rubinem. Na Hromnice o den více bývají dodnes vynášeny jako jeden z nejlépe napsaných scénářů všech dob, jenž v sobě spojuje starosvětskou klasičnost prostředí a lidských povah a modernost vyprávění. Bill Murray nikdy nebyl typický romantický typ, ale přitom kromě Hromnic zářil později i ve Ztraceno v překladu.
Režisér Cameron Crowe se ani v tomto svém snímku nezdráhal obsadit jedno z nejvýznamnějších jmen filmografie. Toma Cruise zná snad úplně každý a Crowe si je toho vědom, právě proto jste ho mohli vidět v režisérově dalším snímku Vanilkové nebe (2003). V tomto filmu si však zahrál roli Jerryho Maguireho, špičkového sportovního agenta, který stojí v čele agentury SMI (Sports Management International). Jerry je úspěšný, bohatý a pohledný. Jeden by se mohl ptát, co víc by si takový muž mohl přát? Problém je, že je poslední dobou prací více než znechucen. Sobecká honba za milionovými výdělky nikdy nebyla smyslem jeho života, a tak se rozhodne sepsat vlastní životní příběh "ideálního sportovního agenta".
Je se svým memorandem více než spokojen, to se ale nedá říct o jeho zaměstnavateli, a tak je brzy na to Jerry z práce na hodinu vyhozen. Společně s ním ale z agentury odchází mladá svobodná matka a jeho spolupracovnice Dorothy Boyd, kterou si zahrála tehdy téměř neznámá Renée Zellweger. Jerry se to rozhodne nevzdat a bojuje za to, aby sám podpořil své zaznamenané a správné myšlenky. Přesvědčovat kolegy a významné sportovce je ale mnohem těžší, než si myslel, a tak si svými uzavřenými a racionálními názory začne pomalu ale jistě kazit život. Pomůže Jerrymu láska jeho tajné obdivovatelky Dorothy a sympatie jejího šestiletého syna?
Velmi originální a na svůj žánr výjimečně realistický snímek od režiséra Kevina Smitha. Důležité je zde téma komunity komiksového fandomu a také lesbické orientace, kterou nám však snímek vsugerovává jako omyl a smůlu ženy, která v životě nepotkala toho pravého. Komiksoví kreslíři Holden (Ben Affleck) a Banky (Jason Lee) jsou nejlepší přátelé už skoro dvacet let. Zdá se, že jejich klidné soužití nemůže nic ohrozit, to by ale nesměli potkat talentovanou kreslířku Alyssu (Joey Lauren Adams), o které se brzy dozvědí, že je lesba. To ale Holdena neodradí od lásky, kterou k ní začal cítit. Jeho zamilování se začne brzy měnit v chorobnou touhu, která může jejich sladký život rychle ukončit, pokud se do toho nějak rychle nezasáhne. Smith je mistr dialogu i lehké melancholie.
Své místo v našem žebříčku si jistě zaslouží i první díl z trilogie o životě jedné průměrné ženy ve středním věku. Britský scenárista Richard Curtis, odvedl při adaptaci knihy Helen Fieldingové opět naprosto špičkovou práci. Mezi jeho významnější tvorbu ale řadíme také Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994),Notting Hill (1999) a Láska nebeská (2003). Bridget Jonesová (Renée Zellweger) má od života prostá očekávání – shodit nějaké to kilo a najít si životního partnera. Možná proto vstupuje do nového roku se spoustou důležitých předsevzetí a rozhodnutím vést si deník. Brzy na to se to ale na jeho stránkách začne hemžit pohromami. Její život se začne pomalu, ale jistě řídit do záhuby a Bridget neví, kam dřív skočit. Ještě že má po ruce čas od času lahvinku bílého vína, u které se může vyplakat.Ve chvíli největší nouze jí do života vstupuje Mark, kterého zaujala její novinářská práce. Příběhy ze života svobodné ženy s talentem na maléry zkrátka některé typy mužů přitahují. Film je zjevnou modernizovanou variací na romány Jane Austenové.
Alison Scott (Katherine Heigl) je krásná a chytrá televizní reportérka. Zato Ben (Seth Rogen) je oplácaný a líný vyznavač gaučingu. Setkali se v baru, kde se pořádně opili a v posteli omylem dali zrodit novému životu. Aniž by to ale na druhý den věděli, tak se okamžitě rozloučili. Mělo to být jednou pro vždy, ale to by Alison nemohly přijít pravidelné nevolnosti, které ji donutily někdejšího partnera na jednu noc znovu kontaktovat. Benův dokonale flákačský život se otočí naruby ve chvíli, kdy zvedne telefon. Před oběma stojí velká otázka. Je jejich společné dítě natolik pevné pojítko, aby k sobě dva naprosto odlišní dospělí našli cestu a dokázali spolu žít? Odpověď naneštěstí nehledají sami, ale s pomocí řady vedlejších postav, z nichž za zmínku stojí Benovi blázniví spolubydlící nebo Alisonina přemoudřelá starší sestra. Pro režiséra Judda Apatowa šlo o potvrzení jeho hvězdného statusu a snímek přispěl k rozvoji vlny velmi sprostých, ale přitom inteligentních komedií, jež se postupně staly novým standardem. Typické romcomy už po něm působí příliš naivně.
Hlavní hrdina Barry Egan, kterého ztvárnil Adam Sandler, je tak trochu ztracenec a násilný rapl. K tomu všemu se neřadí mezi zrovna dvakrát úspěšné obchodníky. Sandler je ovšem postavami tohoto typu proslulý. Názornou ukázkou další "sandlerovky" je postava workoholického architekta Michaela Newmana z komedie Klik - život na dálkové ovládání(2006), který si magickým ovladačem nechá zničit celý dosavadní život. V Opilí láskou je Barry smolař, jehož život stále doprovází jeho sedm neústupných sester. Nejen kvůli jejich věčné přítomnosti si Barry nemůže najít žádnou životní partnerku. Zdá se, že už hledání vzdá, ale do jeho života vstoupila záhadná a neznámá žena. Zdá se, že kolo štěstí se konečně roztočilo. S tímto snímkem si režisér snímků Magnolia (1999) či Až na krev (2007) Paul Thomas Anderson zkusil úplně jiný žánr, na něž byl do té doby zvyklý. Výsledkem je jeden z nejoriginálnějších romcomů, jaké kdy vznikly, minimálně co do zvláštně nervní atmosféry.
Romantická povídková komedie, která je natočena ve stylu filmů Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill a Deník Bridget Jonesové. Ačkoliv se jedná o jedenz nejznámějších romcomů, tak se v žebříčku 200 nejlepších romantických komedií na webu Rottentomatoes umístil až na 173. místě. Snímek rozvíjí deset dějových linií s provázanými postavami. Podle některých kritiků jsou ve výsledku prázdné, bez vývoje a pointy.
Tento hit je podle slov tvůrců antiromantická komedie. Styl vyprávění je naprosto nelineární a popisuje děj 500 dní strávených v Los Angeles, během nichž spolu chodili beznadějně zamilovaný mladík Tom (Joseph Gordon-Levitt) s skeptická Summer (Zooey Deschanel), která na opravdovou lásku nevěří. Tento postmoderní milostný příběh od režiséra Marca Webba je považovaný spíše za příběh o lásce než romantický film, si zahrává s originálním videoklipovým zpracováním a prvky jako je okouzlení, přísliby, něžnosti, intimity, trapnosti, ale také hněvu, vášně a extáze. Summer je ztělesněním archetypu zvaného manic pixie dream girl.
Snímek režiséra Davida O. Russela natočený na základě stejnojmenné knižní předlohy vypráví příběh učitele Pata (Bradley Cooper), kterému se po zdánlivě banální rvačce, jež měla na svědomí ublížení na zdraví, zboří svět. Aby se vyhnul přísnému trestu, tak se nechá soudem dobrovolně umístit na osm měsíců do psychiatrické léčebny. Po návratu domů se snaží život vrátit do starých kolejí. Mezi jeho hlavními cíli je obnovit vztah se svou manželkou Nikky (Brea Bree), v čemž mu pomáhá nevyzpytatelná a záhadná dívka v depresích, Tiffany (Jennifer Lawrence). Oba hrdinové se do sebe ale po společnně prožitých chvílích beznadějně zamilují. Film byl v roce 2013 nominovaný hned na osm Oscarů. Nakonec si odnesl jednoho, a to za herecký výkon Jennifer Lawrence. V témže roce se také dočkal Zlatého glóbu, taktéž za ženskou hlavní roli. Odnesl si také ocenění od Britské akademie filmového a televizního umění, a to za nejlepší převzatý scénář a v neposlední řadě ceny od MTW Movie Awards za filmový polibek a mužský a ženský herecký výkon.
Kdo by nechtěl koukat na okouzlujícího Chrise Evanse v roli mladého spisovatele? Právě v tomto snímku od režiséra Justina Reardona, se této peprné kombinace dočkáte a jedná se skutečně o skvělou a uspokojivou podívanou. Evans zde sehrává roli skeptického autora, který od svého zaměstnavatele dostává za úkol napsat scénář k nové romantické komedii. Nebyl by to tak nadlidský úkol, kdyby mladík v pravou lásku nevěřil, protože ji během života ještě nezažil. Ba naopak ho z dětství doprovází spíše pořádná dávka traumatu. Co je ještě horší jeho skeptičnost podporují i blízcí přátelé. Na jednom charitativním večírku se ovšem setkává s okouzlující ženou (Michelle Monaghan), která ho zdá se doopravdy zaujme. Jak to ale všechno nakonec dopadne?
Na úplný závěr zde nesmí chybět ani něco z té novější produkce. Tento příběh natočený podle knižní předlohy v retro stylu, tentokrát s populárními asijskými herci v hlavních rolích. Uvidíte zde například Awkwafinu, Constance Wu, Michelle Yeoh a Henryho Goldinga. Newyorčanka Rachel Chu souhlasila se svým (snad) budoucím přítelem, že odletí na léto do Singapuru. Domnívala se, že stráví příjemnou dovolenou ve skromném rodinném domě. Její drahý ji ale zapomněl sdělit pár podstatných detailů. Třeba to, že v domě, ve kterém vyrůstal, připomíná palác a že jako malý cestoval častěji soukromým letadlem než autem. Chudák Rachel se ihned po vystoupení z letadla stává terčem médií, závisti a intrik. Její vysněná klidná dovolená se pomalu, ale jistě mění v noční můru, z níž zdánlivě neexistuje úniku.