Na tu stopáž to uteklo jako voda a ani na minutu jsem se nenudil. Na Počátek jsem se těšil hodně dlouho, což nikdy není ve prospěch filmu, ale tentokrát se mé očekávání naplnilo... Musím to zase vidět....
Paráda! Bavila jsem se od začátku do konce. Christopher Nolan je genius a buduje svůj vlastní žánr. Hotelová scéna byl pro mě mimořádný kino zážitek. Skvělý výběr herců, z nichž u mě tentokrát vede Joseph Gordon-Levitt (promiň Leo). Jednoznačně jeden z nejlepších filmů roku.
Neviděl jsi film - nečti. Oživit vlastní sny. Říkáte krásná představa. Pro mě rozhodně ne - Jsem jedním z těch, kterým vlastní já ve snu hází klacky pod nohy, ve spánku nic nevychází, všechno je děsivé, pistole nestřílí, tělo pomalu utíká.. Dost opruz. Co ale mít možnost uvést v realitu sny, které člověk sní s otevřenýma očima? To už zní lépe. Někdo poskytne paletu, jiný dodá barvy a ochotný umělec dokončí dílo. Otevírá se nám svět, vesmír, nekonečných možností. Jak já bych si zablbnul!____ Drogy. Po celou dobu jsem viděl stejnou touhu a podobnou cestu, kterou drogy nabízí. Dokonce i podobný pád, který na takto zvolené cestě za sny hrozí. Vyměnit realitu za sen. Bez toho se cítit prázdný. Možnosti, které nabízí a které člověka pomalu připravují o potěchu z toho, co opravdu existuje a o schopnost být si jistý tím, co existuje. ____Proč možnosti Nolanem nastavené ale nejsou ukázány v plné míře? Putovali jsme ve snovém světě. Proč pár vteřinek věnovaných repetitivně záběrům na padající dodávku-výtah-pevnost nenahradil ukázkou práce uvolněné fantazie někoho tak v imaginaci nadaného, jako byli hlavní hrdinové. Škoda nastavených mantinelů tak, aby vše bylo ,,nechutně'' reálné. Byl bych rád i jen za pohled na to, jak reálně jevící se snová realita pokulhává při zpětné vzpomínce.____Koncept byl opravdu jak se často zmiňuje krásně jednoduchý. Chytrý film pro průměrnou masu lidí. Nutno ale podotknout, že svůj materiál na přemýšlení dostanou i ti do větší hloubky se nořící. Pan režisér jednoduše naservíroval porce přehledně pro všechny možné sorty diváků a to neuvěřitelně celistvě. Neměl jsem pocit, že film útočí základním tématem nějak silně na mou inteligenci. Aby se člověk ztratil, chce to notnou dávku nepozornosti._____Provedení na můj vkus překombinované a nesloužilo účelu. Vím, že jsem se měl cítit ztracený, nejistý, kde je realita. Vím, že jsem měl být napjatý a do poslední chvíle nevědět, jestli se dočkají splnění jejich cíle. Způsob ale, který byl zvolen, ve mně ten efekt nevyvolal.___ Proč museli být zase všichni super střelci. Mám si to vysvětlit snovou realitou? Mám si za ní schovat všechna ale? Mělo silnější smysl náhlé střihnutí a rychlá návaznost na dění v letadle při Cobbově cestě z pustiny nebo odlišnosti první a záverečné verze scény z Limba? Film vyvolává krásné množství otázek a minimálně u poloviny bych na ně hledal odpověď v nedotaženosti, kdyby Nolan nebyl tím, kým je. ___Poslední vadu na kráse vidím v neustálém omílání vztahu Cobba a Mal. Po pár flashbacích a příliš okatých vysvětlovačkách pro mě ztratil většinu tragického kouzla.___ Vím, že převážně vyčítám a polemizuji. Jde ale o tak komplexní téma, které nabízí tak silný zážitek, že se cítím výsledkem trošku podvedený. Opravdu jen trošku. Proto hodnotím i přes remcání na 4.4*. Edit: Film musím vidět znovu. Několikrát.. Čím víc se mi usazuje v hlavě, tím silnější mám pocit, že né všechno chápu. A že mi toho uniklo víc, než bych si přál :-)
tak na tenhle film jsem se hrozně těšila. Strhující trailer vás donutí se na to podívat, abyste si řekli, tak to tu ještě nebylo. Nedokážu najít cokoliv, co by vyrovnalo pocit, z tohoto velkolepého filmu. Právě zde ukázal Christopher Nolan, jakým geniem vlastně je. Jen si odskočil z Temného rytíře na něco méně stresového a stvořil film, který nemá obdoby nejen svým hereckým obsažením, ale hlavně dokonalými efekty a impozantní pointou, která vás nutí nejen k zamyšlení ale i k tomu podívat se znovu a znovu. Skvělá hudba, úžasný scénář a hlavně zakončení, které vás nechá dál nad tím přemýšlet...
Sen ve snu a v tom snu zase v jinym snu. No jo, trochu zapeklitý, až si člověk říká jak na to osoba co to vymyslela přišla. Na Počátek si sebou vemte mozek, jinak hrozí, že se v polovině filmu ztratíte a budete se nudit. Nolan tradičně nezklamal a jen potvrdil, že je jeden z nejlepších režisérů dnešní doby. 80%
Víte co byl můj největší kinozážitek? Když jsem Inception viděl na velkém plátně během obnovené premiéry v srpnu 2020. Nedostižné mistrovské dílo! Během poslední třetiny jsem ani nedýchal a málem se mi i zastavilo srdce!
Parádní nápad ohledně možnosti vstupovat do cizích snů a ovlivňovat je, a to hned na několika úrovních (sny ve snu). Vizuálně nesmírně zajímavě - neboť ve snech je přece možné cokoli, třeba i obrátit celé město naruby. Krásně vystavěný příběh, kde nechybí akce, vztahy mezi přáteli, rodiči a dětmi, manželi, láska doslova až za hrob, dramatické zvraty ani herecké umění Leonarda DiCapria, který mi snad až v tomto filmu poprvé vůbec ničím nevadil. I ostatní herci potěší (Michael Caine jako otec hlavního hrdiny a Joseph Gordon-Levitt či Tom Hardy v roli jeho spolupracovníků). Film uhání v tempu doslova překotném a divák nesmí propásnout snad ani jednu vteřinu, aby neztratil souvislosti, takže na večerní pokoukání v telce v kruhu ukecané rodiny to fakt moc není:-) Pravda ústřední motiv - vnuknout někomu myšlenku, aby zničil otcovo pracně vybudované impérium - i přesto, jak složitě Cobb se svým týmem celou záležitost vykonstruovali - přece jen mi připadá dost nepravděpodobné, že by někdo mohl od základu změnit své myšlení na základě jediné události - přestože Cillian Murphy hraje onoho podceňovaného syna bravurně. A ke konci už mi paradoxně přišly zbytečně dlouhé ty neustálé střílečky, už toho bylo prostě moc a navíc (po oné scéně "to si neumíš vysnít lepší zbraň?") už to působilo i dost zbytečně. Ale to jsou tak asi jediné výtky, které mohu k tomu filmu mít.