Recenze filmu Konkurs

74%

Komentáře a recenze 3

Dle počtu bodů
kunafix
kunafix
20 062 bodů
6
Hodnotím samostatně, bez "Kdyby ty muziky nebyly". Většina uchazeček je opravdu strašná, zpěvem a často i vzhledem, ale najdou se mezi nimi i obyčejné, normální, koukatelné holky. Třeba Křesadlová mi docela připomínala Amy Winehouse, zajímavé. Některé ty bigbeatové písničky byly docela chytlavé. Na konkurzu samotném se mi nejvíc líbila ta ulítlá holka s jemnými ďolíčky, co zpívala jakousi námořnickou (Hoj a hoj, kapitán, johoho, za toho život dám, hip hip hurá, kapitán) a mezi tím tam házela různé hlášky, jak kdyby na něčem jela, ale aspoň byla přirozená, tvářila se tak nevinně a měla charisma. Když bych měl hodnotit jen zpěv, vyhrála by to u mě ta holka, co tam kvákala cosi španělského (teď jsem zjistil, že to byla Yvonne Přenosilová). Kromě těch dobrých písniček tam jsou i blbosti a nejhorší je, když se tam přimotá i Suchý a začne s tou jednou uchazečkou zpívat. Přiznávám, že jsem na něho vysazenej - Suchý se mi nikdy moc nelíbil, možná jen když drží hubu a nedělá ty své ksichty (a to moc často není), tak ho snesu. Jinak hodně komparzu a neherců často čumí do kamery, jen tak po očku a to mě rušilo. "Děkujem, dáme vám vědět."
Fingon
16 896 bodů
6
Konkurs má jeden obrovský problém a není to technické zpracování (mimochodem doporučuji přečíst Formanův životopis, kde se podrobně popisují patálie střihače, který synchronizoval obraz se záznamem z magneťáku a ve střižně i spal), ale to, že nápad, na kterém film stojí - (fiktivní) zpěvácký konkurs a scéna, ve které různí zpěváci (někdy spíš "zpěváci") zpívají různé části stejné písně - už byl od té doby několikrát použit, a to nejen soutěžemi typu Česko hledá Superstar nebo X-Faktor, ale i sám Forman jej do jisté míry oprášil ve svém prvním americkém filmu Taking Off, který se mi mimochodem líbil mnohem víc...
jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
7
Líbí se mi, jak polofilm a polodokument s názvem konkurs opravdu reflektuje konkurs, na kterém se projevilo později spoustu známých osobností, ale i komornější zpěváků. A ty minipříběhy za jednotlivými vystoupeními jsou tisíckrát zajímavější, než kdejaká dnešní superstar. Tehdy začínající Přenosilová, nebo nečekaně skvělý Jakim se zpívající pedikérkou, která se zoufale ptá kvůli výpovědi z práce, jestli uspěla. Střípek toho, co se v 60. letech této slavné hudební a filmové éry stalo, ale minimálně skvělý začátek tohoto subžánru a Formanovo umu vykreslit velice citlivou a autentickou atmosféru talentovaných NEherců.