Zatím se mu to ale příliš nedařilo. Za ty úspěšnější počiny je považován Silent Hill nebo třeba Princ z Persie. Problém je, že ani ty nebyly vyloženě komerčními trháky. A to zatím nemluvíme o těch ostatních, které propadly a byly po právu zapomenuty. Hitman, Doom, Max Payne, Resident Evil a další slavné herní tituly jsou pravidelně vláčeny blátem za jejich mrzkou kvalitu i výdělky (i když Resident Evil stále vydělává dost na to, aby měl Anderson důvod obsadit svoji manželku do dalšího dílu této nekonečné série). A to raději nebudu ani začínat o Uwe Bollovi…
Sečteno a podtrženo je to zatím bída s nouzí. Odborníci se přitom shodují na problémech s těmito filmy. Prvním je chamtivost producentů, pro které platí rovnice: hodně hráčů = hodně peněz.
Dalším je špatná uchopitelnost příběhu her. Ten je závislý na množství detailů, na které má hráč desítky hodin herního času, což u filmu nejde. Hra je také závislá na vlastních herních principech a hratelnosti. Mnohdy není příběh pro úspěšnost hry klíčový.
A v neposlední řadě to je také mnohdy vlažný vztah tvůrců ke hrám. Režiséři se tak přiznávají, že hry ani nehráli. V důsledku toho ani nemohou vědět, proč má vlastně hra tolik zarytých fanoušků.
A tím se konečně dostáváme k tomu hlavnímu. Jistá naděje totiž přeci jenom svítá. Projděme si chystané filmové verze ovlivněné počítačovými hrami jednu po druhé.
Gran Turismo
Tato závodní herní série (závodní simulátor, chcete-li) nikdy nebyla o příběhu. A to je překvapivě dobře. Snímek, který připravuje Sony Pictures, se totiž bude zabývat reálným příběhem Luca Ordoneze. Jedná se o prvního vítěze soutěže Gran Turismo Academy, kterou vymyslela automobilka Nissan společně se Sony. Výherce této soutěže získává roční angažmá v závodnické stáji.
Ordonez vyhrál v roce 2008 a od té doby prožívá svou úžasnou závodní kariéru, vítězí a testuje prototypy Nissanu. Co může být lepší, než cesta pařmena z obýváku na okruh v Le Mans? A my si tak s trochou štěstí budeme moci užít tuto úžasnou cestu na velkém plátně. Mimoto, závodní filmy jsou nyní po Sennovi a Rivalech v kurzu. Nemluvě o tom, že by Sony ukázala svoji nadvládu nad sérií Need for Speed a jejich filmovém propadáku.
Warcraft
O Warcraftu jsme se již zmiňovali v jiném článku a tak se o něm nebudeme dlouho bavit. Proč ale věříme, že právě ten se povede? Za prvé je to příběhem, který se bude odehrávat před otevřením Temného portálu a událostmi, které následovaly. Je to tedy mimo hráčskou zkušenost a zároveň dost blízko známým událostem, aby hráči byli překvapeni a zároveň poznávali některé postavy a konkrétní příběhy.
O firmě Blizzard je také známo, že si sice dává na čas s vývojem, ale zase nikdy nezklame kvalitou, tudíž se dá očekávat jejich jistý dohled nad projektem. Mimoto má snímek kvalitní herecké obsazení a vynikajícího režiséra Duncana Jonese. Hráči čekají na film už desetiletí a tak si zaslouží pořádné zpracování.
Shadow of the Colossus
Tato herní pecka o likvidování obřích bytostí měla velice zvláštní tragickou atmosféru. Takže se nedivíme, že ji hrál třeba Adam Sandler ve své vynikající dramatické roli Charlieho Finemana ve Volání o pomoc. Pro celovečerní adaptaci sehnalo Sony Andrease Muschiettiho, režiséra podařeného horroru Mama, který by si měl s přehledem poradit s hustou atmosférou. Není potřeba zdůrazňovat, proč tomuto neobvyklému projektu věříme a těšíme se na něj.
Připravují se ale též další herní adaptace. O nich si více povíme v příštím článku.