O snu miliónů fanoušků se mluví v podstatě od nepaměti. Takže než si něco povíme o novinkách, musíme si nutně dát trochu té historie projektu. První spolehlivé zprávy o rozhýbání věcí přišly už v roce 2006. Tehdy Blizzard Entertainment a Legendary Pictures oznámily, že došly k dohodě a začínají práce. Legendary skoupily práva a začal se psát scénář.
Příběh byl původně zasazen do éry Warcraft: Orcs and humans, tedy prvního dílu herní RTS série. Ovšem to bylo brzy zavrženo s odůvodněním, že se Warcraft proslavil především až s onlinovkou World of Warcraft, a taky z důvodů konkurence Pána prstenů. Film měl vyjít už v roce 2009, ale byl později posunut na rok 2011 s tím, že v roce 2009 Blizzard oznámil režiséra, na kterého se vyplatí počkat. Tím měl být Sam Raimi. Dlouho se nic nedělo a až v roce 2012 Sam Raimi oznámil, že od filmu odchází k natáčení Mocného vládce Oz (2013). Pravé důvody řekl o rok později, totiž že jeho tvůrčí vizi hodně omezoval Blizzard Entertainment.
Příběh se má točit kolem prvního setkání lidí a orků. Tedy chvíle, kdy Medivh (v podání Bena Fostera) otevře Temný portál a do světa Azerothu vpustí Hordu. Orkové pod vedením náčelníka Durotana mají být vykresleni rozumně a empaticky jako lidé, čili nečekejte žádná krvelačná zvířata.
I když je film zamýšlen jako PG-13, má být podle režiséra temný a dramatický, přičemž se odvolává na Nolanovu Batmanovskou sérii (také PG-13) a samotný Warcraft (2016) přirovnává ke Gladiátorovi (2000) či mixu Hry o trůny a Avatara (2009). Ve filmu má být také mnoho silných ženských postav, čehož jsme se vzhledem k obsazení Pauly Patton ani neobávali.
Snímek měl mít původně premiéru už v prosinci 2015, ale kvůli oznámení premiéry sedmé epizody Hvězdných válek (2015) bude uveden až následující rok, tedy 11. března 2016.
Na Comic-Conem alespoň Legendary Pictures odhalily logo a několik zbraní, konkrétně legendární Orgrimovo kladivo Doomhammer, Dragon sword a Lion shield. S trochou štěstí se možná v následujících dnech dočkáme i teaseru. Po téměř 10 letech vývoje musí tvůrci znovu vzbudit tu správnou vlnu nadšení, což by vzhledem ke značce neměl být problém.