Top kina ČR: Čtvrtý Já, padouch v předpremiéře ponížil konkurenci. Costnerův western propadl

Top kina ČR: Čtvrtý Já, padouch v předpremiéře ponížil konkurenci. Costnerův western propadl
Já, padouch 4 | CinemArt
Distribuční tah v podobě předpremiér se v tomto případě vyplatil ještě více, než jsme většinou u animáků zvyklí. Zájem o známou franšízu a další rodinné počiny měl za následek, že kina se konečně zase po chvíli pořádně naplnila, mezivíkendově stoupla návštěvnost o více než dvojnásobek. A zdá se, že právě díky sérii Já, padouch a blížící se pixarovce V hlavě 2 by mohla podobně pozitivní nálada alespoň pár týdnů kinařům vydržet.
Ne všichni se ale radují, tentokrát smutní hlavně Kevin Costner. Megalomanský western Horizont: Americká sága, který měl rozjet velkolepou čtyřdílnou epopej, totiž nepropadl jen v USA, ale také ve zbytku světa. Česko pak v tomto ohledu není bohužel výjimkou. Snímek startuje až na osmém místě, když ho navštívily pouhé dva a půl tisíce diváků. Pojďme se ale podívat na pětici titulů, jimž se dařilo o poznání lépe.

5. místo

Rychle a nemožně
Rychle a nemožně
  • O2 TV
  • Google Play
  • iTunes
48%
tržby 937 tisíc Kč / návštěvnost 4 664 diváků / 128 kin
Bláznivá francouzská komedie Rychle a nemožně, která si utahuje z hollywoodských blockbusterů v čele s Rychle a zběsile či Mission: Impossible, svým startem dokazuje, že je u nás o jednohubky z této země pořád zájem. Francouzské řachandy u nás mají zkrátka své jasné cílové publikum, i když je pravda, že start mohla mít novinka ještě větší. Podobné počiny totiž mají tendenci v následujících týdnech rychle padat a mizet z žebříčku. I přes sympatické uvedení v top 5 nás tady divácký hit nečeká.
Rychle a nemožně: trailer | Bontonfilm

4. místo

Mizerové: Na život a na smrt
Mizerové: Na život a na smrt
  • O2 TV
  • Google Play
  • iTunes
  • +3
76%
tržby 1 milion 429 tisíc Kč / návštěvnost 6 663 diváků / 49 kin
Zatímco většina titulů si vzhledem ke zvýšené návštěvnosti kin polepšila, čtvrtí Mizerové přeci jen zažili mírný propad. Mezivíkendový pokles o 22 % ale stále není nijak enormní a dokazuje, že po slabém startu Will Smith a Martin Lawrence stále poctivě střádají korunky. Bohužel ale začali poněkud pozdě a stále z toho bude ve výsledku nejslabší návštěvnost v rámci série. Při aktuálních 55 tisících návštěvnících už totiž film na hranici stovky dosáhne jen stěží.
Mizerové: Na život a na smrt: finální trailer | Falcon

3. místo

Tiché místo: První den
Tiché místo: První den
  • O2 TV
  • Google Play
  • iTunes
  • +2
59%
tržby 3 miliony 028 tisíc Kč / návštěvnost 14 782 diváků / 180 kin
Do kin mohli konečně ve větším počtu zajít také fanoušci hororů a užit si oblíbenou tichou sérii. Ta se ve světě stále těší velké popularitě a v USA si připsala otvírák přes 50 milionů dolarů. I u nás zůstává franšíza v podstatě na svém, jen se pohybujeme v daleko nižších rovinách. Na prequel s vesmírnými monstry dorazilo 14 tisíc lidí, což je prakticky stejný počet, jaký před lety přišel na druhý díl. Jednička pak startovala těsně pod hranicí 20 tisíc. U nás zkrátka nemá značka takový zvuk jako v zahraničí a nejspíš už na tom u nás nikdy lépe nebude. Na druhou stranu může nové Tiché místo těžit z faktu, že aktuálně nemá žádnou větší hororovou konkurenci.
Tiché místo: První den: 2. trailer | CinemArt

2. místo

Garfield ve filmu
Garfield ve filmu
  • Max
  • O2 TV
  • Google Play
  • +4
61%
tržby 2 miliony 345 tisíc Kč / návštěvnost 15 162 diváků / 93 kin
V tržbách sice Garfielda Tiché místo přeskočilo, v divácích má ovšem tlustý kocour ještě mírný náskok. Také Garfield ve filmu totiž těžil z vysvědčení a přívalu dětí do kin a mezi týdny si dokonce o třetinu polepšil. Hranice 200 tisíc diváků tak padne každým dnem, poté už se dá však očekávat rychlejší pokles. Dá se totiž tušit, že příští týden zaútočí Já, padouch 4 ještě razantněji a milovníka lasagní čeká rapidní pokles. Už nyní se však za svá čísla a vytrvalost rozhodně nemusí stydět.
Garfield ve filmu: trailer, český dabing | Falcon

1. místo

Já, padouch 4
Já, padouch 4
  • O2 TV
  • Google Play
  • iTunes
  • +2
65%
tržby 9 milionů 209 tisíc Kč / návštěvnost 53 056 diváků / 154 kin
Jak už bylo řečeno v úvodu, nástup Grua je dosti obdivuhodný. Značka se ještě nedostala do všech kin (i když 154 sálů je na předpremiéru velký počet) a víkendových projekcí využila na sto procent. Natěšení caparti chtěli nové piškutálie Mimoňů vidět co nejdříve, v tomto případě s předstihem. Výsledkem je, že si předpremiéry připsaly větší číslo než otvírák prvního a druhého dílu (zde se startovalo za 25, respektive 45 tisíc) a dá se očekávat, že příští týden návštěvnost nejen neklesne, ale bude ještě vyšší. Film totiž bude nasazen do většího počtu kin a navíc může těžit z prodlouženého víkendu. Čeští kinaři tak konečně dostávají hit, který potřebovali, a bude zajímavé sledovat, kde cesta čtvrtého dílu skončí. Už teď tu ale máme adepta na nejnavštěvovanější animák roku.
Já, padouch 4: 2. trailer | CinemArt
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak