Správně, mezi miliardářskou hollywoodskou smetánku se nedostali James Cameron nebo Christopher Nolan, nýbrž u nás méně známý afroamerický herec a režisér, jehož tvůrčím alter egem je otylá ženská hospodyně Madea. Perryho inspirovala ke kariéře autora Oprah Winfrey, která je s majetkem 2,8 miliard dolarů jednou z nejbohatších celebrit. Začínal tvorbou divadelní her, s nimiž obrážel Spojené státy a shromáždil oddané publikum. Jeho debutový snímek Deník šílené manželky z roku 2005 přišel na pět milionů dolarů, a přestože od kritiků dostal katastrofální známky, v tržbách si připsal padesát milionů.
A tak to s Madeou, která vypadá jako Agent v sukni, pokračuje dodnes. Perry píše, režíruje a ztvárňuje několik postav ve filmové sérii, na niž vlastní plná práva a již mu distribuuje společnost Lions Gate Entertainment. Roku 2012 zahájil několikaletou spolupráci s Oprah, jejíž stanice Oprah Winfrey Network má obrovský mediální dosah, a od roku 2015 vlastní největší filmová studia na světě s rozlohou kolem 320 akrů. Madea sice kritikům drásá nervy pro posilňování afroamerických stereotypů, ale konstantně vydělává. Perry si rovněž přivydělává jako herec, jenž se nejvíc blýskl v thrilleru Zmizelá, nebo publikováním knih.
Režiséra trilogií Pán prstenů a Hobit netřeba představovat. Obě série celkem vydělaly takřka šest miliard dolarů, snímek Návrat krále z roku 2003 navrch přihodil jedenáct Oscarů. Peter Jackson natočil také vzrušující remake King Konga a ve světě filmu platí za letitého technického inovátora. Roku 1993 stál u založení vlivné dílny speciálních efektů Wētā FX, která vedle Středozemě zhmotnila úchvatné světy Letopisů Narnie, District 9, Zrození planety opic nebo Godzilly.
Jackson se poslední dekádu věnuje hlavně producentské činnosti a dokumentární tvorbě – ve filmu Nikdy nezestárnou zrestauroval a koloroval záběry z první světové války a v sérii The Beatles: Get Back s použitím archivních záběrů zmapoval, co předcházelo poslednímu společnému vystoupení Beatles na střeše nahrávacího studia. Legendou zůstal také pro svou ranou tvorbu plnou násilí a úchylného smyslu pro humor, z níž vyčnívá zejména kultovní brak Braindead – Živí mrtví z roku 1992.
Jak se z šikanovaného židovského chlapce s hlavou v oblacích stal nejvlivnější režisér Hollywoodu, dokumentuje částečně autobiografické Spielbergovo drama Fabelmanovi z roku 2022. Steven byl zázračný talent, krátce po dvacítce měl stabilní práci v televizním oddělení Universalu a v osmadvaceti natáčel Čelisti, jimiž otevřel bránu pro letní blockbustery. Kritikou oceňovaným hitmakerem zůstal až do roku 2018, kdy uvedl svůj dosud poslední kasovní hit Ready Player One.
Spielberg je zároveň jakýmsi Benjaminem Franklinem kinematografie, neboť stejně jako spoluautor americké ústavy uspěl jak v kreativní tvorbě pro lid, tak i v pozici byznysmana. Založil společnosti Amblin Entertainment a DreamWorks, jako producent stojí za Návratem do budoucnosti či Transformers a na seznamu nejbohatších celebrit Forbesu se poprvé objevil už roku 1994. Tehdy byl na vrcholu díky astronomickým tržbám Jurského parku a Oscarům pro Schindlerův seznam. Namísto výplaty dostával procenta ze zisku, což se mu plně vyplatilo – jeho filmy celkem vydělaly přes deset miliard dolarů a v tomto ohledu se na něj dotahuje pouze James Cameron. Díky sérii Indiana Jones má provize z každé zakoupené vstupenky v zábavním parku Universalu a bohatství se díky kulturnímu vlivu jeho díla a rozprostřené působnosti bude nadále rozrůstat.
Podobně jako Spielberg si stojí jeho dlouholetý kamarád a kolega George Lucas. Když se v mládí sotva vyškrábal ze sešrotovaného vozu po děsivé autonehodě, k vrozenému talentu dostal do vínku i nově nalezenou motivaci a pohled na svět. Díky úspěchu svého druhého celovečeráku Americké graffiti, jež vedle velkorysých tržeb pokukovalo i po Oscarech, měl prostor k vybudování předaleké galaxie a největší sci-fi série pro tehdejší mladou generaci. Po problémovém natáčení zdaleka netušil, jak moc Nová naděje zakoření v popkultuře, odkud ji už nevymaní sebevětší ideologický apel.
Star Wars se pod dohledem jeho společnosti Lucasfilm rozrostly do mediálního impéria a Lucas je po prodeji své pýchy Disneymu za čtyři miliardy dolarů jasně nejbohatším člověkem v branži, ačkoli sám natočil pouze šest celovečerních filmů (Spielberg jich má na kontě přes třicet). Z jeho hlavy navíc pochází nápad na Indiana Jonese, jehož podobně jako Star Wars uhňácal z inspirací klasickými dobrodružnými seriály a westerny. Miliardové jmění má od roku 1997 a vzhledem k tomu, že jeho sci-fi franšíza neustále roste a vydělala už přes čtyřicet miliard dolarů, jde o nepřekvapivého majetnického premianta. Nikdo jiný od 70. let ostatně neovlivnil směřování Hollywoodu tak jako Lucas se Spielbergem.