V pivních Hvězdných válkách bojuje Luke i Palpatine. Úchvatné chilské reklamy boří internet
Výsledek je k popukání, přestože Georgi Lucasovi se samozřejmě příliš nelíbil – právo na podivné zpětné zásahy do Hvězdných válek má přece jen on! Internet se však baví, jelikož na sociálních sítích se v těchto dnech objevilo několik reklam na pivo, které jsou zcela organicky nastříhány do stopáže filmů.
Díky tomu můžeme vidět orosené plechovky piva Cerveza Cristal, které vytahuje Obi-Wan Kenobi (Alec Guinness) z truhly na planetě Tatooine či rovnou z rukávu svého pláště. Obdobně příjemně se zchladí i Luke (Mark Hamill) během náročného výcviku na rytíře Jedi a pěnivému moku neodolá ani samotný císař Palpatine (Ian McDiarmid). A podobných spotů patrně existuje ještě více.
Poprvé se tyto reklamy zřejmě objevily během vysílání Hvězdných válek na chilském 13. kanálu v prosinci roku 2003. Právníci Lucasfilmu z této taškařice příliš nadšení nebyli a poměrně pochopitelně argumentovali tím, že takto neohraničená reklama porušuje etické i legální standardy propagace. Soud jim dal za pravdu, a tak spoty musely zmizet ze světa. Naštěstí však ne natrvalo.
A jak můžeme vědět, že se jedná o skutečnou událost a ne pouze o jeden z mnoha vtípků, které kolují internetem? Většině médií jako důkazní materiál stačí zpráva webu The Guardian, jenž roku 2004 o této reklamě skutečně informoval. Ne však v souvislosti s nespokojeností Lucase, nýbrž naopak s uznáním, jelikož nápad i jeho realizace se dočkaly výhry na prestižním reklamním festivalu Cannes Lions.
I díky úspěchu tohoto nápadu se agentura OMD Santiago, jež za kampaní stála, rozhodla v podobném duchu pokračovat. Hvězdným válkám se už raději vyhnula, ale stejné střihačské péče se dočkaly i filmy Americká krása, Gladiátor či Notting Hill. Uvidíme, zdali hlubiny internetu vyvrhnou i tyto kousky…
Na kompletní Hvězdné války (i když bohužel bez zmíněných reklam) se můžete podívat na platformě Disney+. Podívejte se také na náš žebříček nejlepších sci-fi všech dob.
Zdroje: The Guardian, Nerdist, IGN, CinemaBlend, YouTube