Carl Weathers se posmrtně objeví v reklamě. Je to vhodná pocta, nebo zneuctění?

Carl Weathers se posmrtně objeví v reklamě. Je to vhodná pocta, nebo zneuctění?
Carl Weathers | United Artists
Je celkem běžné, že si firmy během Superbowlu najímají velké celebrity. Jedná se o jednoduchý způsob, jak velmi rychle avizovat dost vysoký rozpočet na honorář celebrity, ale také prestiž, v jejímž důsledku se velké jméno nebojí danou značku zaštítit. Jde zkrátka o znak prosperity. Vloni například populární Jennifer Coolidge, jež se díky své roli v Bílém Lotosu (The White Lotus) vyšvihla na pozici aktuálního miláčka popkultury, natočila scénku propagující kosmetickou firmu.
Carl Weathers
Carl Weathers

Herec

7.4
Carl Weathers sice těžil spíš ze svých dávných úspěchů než aktuální tvorby, přesto se stále pyšnil jednou z nejrozpoznatelnějších amerických tváří. Jeho role v sérii Rocky a prvním Predátorovi zůstávají zažrané do popkulturního povědomí. Americká sázkařská online platforma tedy měla jistě velkou radost, když se jí podařilo Weatherse získat pro svou letošní kampaň, která vyvrcholí právě na Superbowlu. Objevit se zde má i klip, který Weathers natočil spolu s hvězdou NFL Robem Gronkowskim.
Predátor
Carl Weathers – Predátor | 20th Century Fox
Weathersova smrt samozřejmě vyvolala dilema, co si s reklamou počít. Jednoduše ji nepromítnout nepřichází v úvahu, příležitost upoutat tímto způsobem pozornost nenechá žádný markeťák ležet ladem. Otázkou tedy bylo, jestli ji odvysílat právě tak, jak byla zamýšlena, nebo ji přizpůsobit novému smutnému kontextu a složit jí Weathersovi otevřenou poctu. Firma se rozhodla pro druhou možnost.
„Jsme hluboce zarmouceni odchodem Carla Weatherse,“ oznámil mluvší společnosti. „Měli jsme štěstí a příležitost s ním pracovat na Superbowl kampani a nyní její podobu řádně upravujeme z respektu k pozůstalým v jejich době smutku.“ The Hollywood Reporter informuje, že v reklamě vidíme Gronkowského pochodovat pouští, zklamaného ze svého loňského neúspěchu (děj reklamy navazuje na předchozí videa z kampaně), když se najednou zjeví Weathers na motorce, sportovci nabídne pomocnou ruku a společně odjedou do západu slunce. Jistě není těžké si představit, že především onen poslední obraz půjde přerámovat do podoby řádně sentimentální pocty.
Apollo Creed se už usmívá z hereckého nebe. V 76 letech zemřel ikonický Carl Weathers
Téma2. 2. 2024
Apollo Creed se už usmívá z hereckého nebe. V 76 letech zemřel ikonický Carl Weathers
Využívat zesnulé tváře pro marketing je dlouhodobě kontroverzní a kritizovaný postup. Mnohé firmy přesto od pozůstalostí občas zakoupí licenci a nechají velké star prodávat moderní zboží. Gene Kelly takhle tančil okolo automobilu na prodej. A v roce 2016 se v další hvězdné reklamně Superbowlu proměnil Willem Dafoe po pozření Snickers v Marilyn Monroe. Tento případ je o něco méně problematický tím, že Weathers osobně se za života rozhodl s touto firmou spolupracovat, takže nemůžeme tápat nad tím, zdali by nebyl zhrozený při spojení svého jména s touto značkou. Jestli by se s ní chtěl spojit i posmrtně, to už se nikdy nedozvíme. Jisté ale je, že během téhle přestávky mezi… nějakým sportem… rozhodně potečou slzičky.
Podívejte se ještě na žebříček nejočekávanějších filmů podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: The Hollywood Reporter