Komentáře týdne: Je docela divné, že úvody jednotlivých dílů The Last of Us jsou napínavější a zajímavější než hlavní děj

Komentáře týdne: Je docela divné, že úvody jednotlivých dílů The Last of Us jsou napínavější a zajímavější než hlavní děj
The Last of Us | Liane Hentscher/HBO

Víly z Inisherinu (2022) – Rozhodně to není film pro každého, ale kvality to má.

Colin Farrell, Brendan Gleeson
Víly z Inisherinu | Blueprint Pictures
„Blbý a blbější žijí na zapadákově kousek od Irska a usmyslí si, že už se kamarádit nebudou. Jednomu z nich to ne a ne dojít a situace eskaluje až do úplných extrémů. Divák tak může uvažovat, který z nich je tedy vlastně blbější, zda ten prostý inteligence nebo ten labilní, jenž činí rozhodnutí, která už nemůže vzít zpátky. Atmosféricky je film skvělý a byť dostáváte indicie, k čemu dojde, jednotlivé situace vás zaskočí, jelikož jde o vcelku psycho momenty. Rozhodně to není film pro každého, ale kvality to má.“Blackhand47XD / 70 %

Babylon (2022) – Chazelle chtěl vyprávět o své fascinaci filmem, ale umlátil tím diváka.

Margot Robbie
Babylon | Paramount
„Všeho moc škodí. Jistě, některé pasáže byly skvostné, mezi fascinací Hollywoodem a jeho bídou. Úvodní část, natáčení při přechodu na zvuk, snobská párty, to vše super. Naopak nahlédnutí do spodních pater nechutností žádný extra dojem nenechává, to je inflace bizáru, oproti např. Uličce přízraků, kde obdobná scéna à la s krysou, má daleko větší hloubku. Nahoru, dolů, vrcholy a pády, ale příběh samotný se ztrácí v nekonečných odbočkách. Chazelle tam rve všechno, a tím oslabuje dramatickou linku. Zvláště vyniká Margot Robbie se svou autentickou živočišností, Pitt hraje to, co umí. Chazelle chtěl vyprávět o své fascinaci filmem, ale umlátil tím diváka.“marie-kolarova / 65 %

The Last of Us (2023) – Něco nového by nebylo?

The Last of Us
The Last of Us | HBO (Home Box Office)
„Po dvou dílech je to takové divné. Černobyl byl víc survival i post-apo. Je docela divné, že úvody dílů jsou napínavější a zajímavější než hlavní děj. Část scén je jen, aby byly. Jasně, když zabije dítě Cormac McCarthy, je to na Pulitzera, ale když to udělá někdo jiný, je to samoúčelnost. Jenže tady jsem jim to v tom post-apo prostě nevěřil.
Holka, která je imunní. Fakt? Někdo z týmu je pokousaný. A obětuje se. Vážně? Něco nového by nebylo? Snad si jen odbydou povinnosti a ještě s tím budou nějak pracovat.
Je fajn vidět Pascala bez kýblu na hlavě. Nicméně v některých záběrech se nemůžu zbavit mandalorianního dojmu, že herci nejsou v exteriérech, ale jen před digistěnou, a režiser jim zapomněl říct, jaké pozadí se bude pouštět. A vůbec, exteriéry i interiéry mi přijdou takové moc načančané.“ naineko / 70 %

Bledé modré oko (2022) – Bavil mě Bale, bavila mě atmosféra, zasazení i skutečná pointa.

Christian Bale
Christian Bale – Bledé modré oko | Netfix
„Bavil mě Bale, bavila mě atmosféra, zasazení i skutečná pointa, jež následuje po ‚prvním‘ odhalení. Herry Melling si mě získával pomalu a byl to vlastně až finální monolog, který mi jeho Poea prodal. Gillian Anderson zůstala nevyužitá, Roberta Duvalla jsem díky plnovousu ‚viděl‘ až během závěrečných titulků, v rámci tempa by Cooper potřeboval lepší střihačské nůžky, ale na druhou stranu jsem neměl potřebu přetáčet. Jen občas kontroloval hodiny. Vzato kolem a kolem mi ale Bledé modré oko coby detektivka s osobním přesahem v zasněženém 19. století sedla, jen to mysteriózno tam ve výsledku vůbec být nemuselo.“ Tom Hardy / 70 %

Čung_E (2023) – Není potřeba mít vždy to nejšpičkovější CGI, ale hlavně myšlenku.

Čung_E
Čung_E | Netfix
„Silně futuristické mecha sci-fi s výborně vykreslenými motivy postav a zaměřením na mezilidské vztahy. Čung_E je především filmem o lásce, svobodě a odvaze, který jej tolik odlišuje od žánrově obdobných snímků. Vnímám jako velké pozitivum, že se jihokorejští tvůrci snažili najít vlastní osobitou a originální cestu, než jen slepě kopírovat své úspěšné předchůdce. Není potřeba mít vždy to nejšpičkovější CGI, ale hlavně myšlenku, a ta zde rozhodně nechybí.“ Marcos22 / 60 %

Bombastický Johan (2022) – Prostě severská paráda se vším všudy.

Bombastický Johan
Bombastický Johan | Film Europe
„To by byla skoro dojemná romantická podívaná, pouze ji ruší čas od času nějaký ten výbuch. Prostě severská paráda se vším všudy. A také o tom, jak si vlastní zatvrzelostí ničíme vztahy. A jak se neumíme vyrovnat s těmi, kdo jsou jiní. Johan je mimo o něco víc, než kolik znamená být mimo na severské poměry. Ona vůbec celá ta rodina nebyla v místě populární, přesto to tam Johan miloval. Stejně jako miloval Solvor. Vášeň pro dynamit doprovází Johana po celý život. V práci s ním je dost dobrý, až na pár okamžiků, kdy nebylo všechno pod kontrolou, což vedlo k osudovým zvratům.“ marie-kolarova / 80 %
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.

Kinolog: Šílený sektář zabil 900 lidí, Čech o tom natočil film. Lepší než udělá DiCaprio

O sektě Chrám lidu, již vedl reverend Jim Jones, vzniklo již mnoho dokumentárních i hraných filmů a seriálů. V roce 1978 spáchalo přes 900 jejích členů hromadnou sebevraždu, když vypili jed. Český snímek režiséra Jana Bušty se pokouší uchopit tragédii jinak než všechna ostatní díla.