Komentáře týdne: „Opravdu nechápu, jak mohl tenhle film dostat čtyři nominace na Oscara.“
Frankenstein (1931) – Klasické mistrovské dílo se zatím stále zdá být nepřekonatelným.
„Do dnešních dob stále nejslavnější filmové zpracování románu literární autorky Merry Shelley, i když je fakt, že tomu na paty dost výrazně šlape stejnojmenný snímek z roku 1994. Filmové klasické mistrovské dílo se zatím stále zdá být nepřekonatelným. Svým způsobem fantastická pohádka pro dospělé je přes docela extrémní poetiku tak dokonale obrazově nasnímána, že se snímek stal inspirací pro další takovéto počiny. Hlavně co se týče noir filmů. Černobílé obrazy mají až neskutečně děsivou atmosféru a mnohé scény jakoby přímo vypadli z nějaké ilustrace. Své tomu dodaly i výrazné kulisy, plně dle představ literární autorky. Co se týče masky samotného Frankensteina, kterou si nechal nasadit guru tehdejších hororových a mysteriózních snímků Boris Karloff, se stala takovým synonymem, že jinak se už takováto postava snad nedá ani představit. I když modernější pojetí ztvárněné Robertem De Nirem, ve výše zmíněném snímku, v podstatě v ničem nezaostává. Příběh jako takový je spíše smutnou bizarní etudou povedeného pokusu o oživení těla sešitého z kousků nejrůznějších mrtvých těl, který byl poté spíše terčem nenávisti než obdivu. Smutný nepochopený tvor v epickém snímku, sice postrádající na svou dobu typickou romantiku, ale v dobovém pohledu hodně zvýrazněný ve svém charakteru. Co je dobré a co špatné? To on neví a tím mu právě vznikají nejrůznější životní problémy. A co si budeme povídat, mnozí, a navíc přirozeně živí, lidé to neví ani dnes. Takže je v tom skryta určitá moralizace člověka? Kdo ví.“martin-mickey-stusak / 90 procent
Devadesátky (2022) – Chvála je bez debat zasloužená.
„Pohled na jedny krušná léta z policejního pohledu se v rukou tvůrců stává co možná nejvěrněji zachycenou prací detektivů dané doby. Chvála je bez debat zasloužená, neboť seriál nejen vystihuje až skoro děsivě dobu z místa periferií, ale zároveň díky dobovým kulisám a kostýmům dokáže zachytit atmosféru devadesátek jako nikdy. Podíl na tom má zajisté i scénáristická ruka Josefa Mareše, který v té době skutečně sloužil a společně s Peterem Bebjakem servírují stejnou, ne-li tíživější kriminálku, kterou byly Případy 1. oddělení. Jenže tam, kde Případy dokázaly svým jednoduchým pojetím epizod diváka každým dílem překvapovat, si Devadesátky vystačí z pár případy na celou sérii a bohužel sahají po sice nejpopulárnější, ale zato velmi profláknuté kauze orlických vrahů, kterou už stačil zmapovat z jejich pohledu film Sametoví vrazi. Devadesátky sice nahlíží na případ z nové perspektivy, ale bohužel nikterak nově a překvapivě. Navíc lidé, kteří si o kauzách načetli předtím, zde budou trochu ochuzeni o moment překvapení, neboť kvůli skutečným reáliím nelze moc čím překvapit a zbyde tak "jen" poctivá kriminálka. To "jen" v uvozovkách není náhodou, protože v této rovině jde o velmi živou a až na pár výjimek poměrně věrnou rekonstrukci, včetně přesného obsazení důležitých figur a jejich výkonů (Igor Orozovič v roli Kopáče vystihl výslech tak přesvědčivě, že je skoro k nerozeznání od původní nahrávky). Naproti tomu nové ztvárnění figur z původního seriálu je až příliš vzdálené originálu a určitá výbušnost některých figur je mírně zarážející. V celku ale nelze skoro vůbec remcat, neboť seriál naplnil svůj potenciál stát se retro odhlédnutím na jednu drsnou dobu, kde "svoboda" pro určité jedince znamenala "možnost dělat nemorální zvěrstva za účelem zisku".“ JosefTomas / 80 procent
„Mladík s tváří, kterou když uvidíte, tak zemřete a mladá dívka, které se vlivem endorfinu zvětšuje srdce. Když se potkají, je jasné, že to nebude nuda. Obával jsem se, že scénář nabídne šílenosti a trapnost, ale opak je pravdou. Je to natočeno důstojně, komedie se postupně mění v romantické drama a není to vůbec zlé.“ Pete69 / 65 procent
Smrt na Nilu (2022) – Dokud nedojde k první vraždě, je divák nucen polovinu filmu protrpět.
„Opravdu trvá, než se v tomhle snímku něco zásadního stane, respektive dokud nedojde k první vraždě, je divák nucen polovinu filmu protrpět. Vzhledem k neznalosti předlohy mě vyšetřování případu vcelku vzalo, Hercule Poirot nechává věcem překvapivě volný průběh, i tak zde dominuje napětí.“ kknk2 / 70 procent
K zemi hleď! (2021) – Abych jenom nekritizoval, tak pochválím práci s hudbou.
„Opravdu nechápu, jak mohl tenhle film dostat 4 nominace na Oscara. Satiru mám rád, jenže tohle se nepovedlo. Máme tu svět, kde Americe vládne ženská parodie na Trumpa, které jde jenom o publicitu a celý svět apokalyptický problém ignoruje. Ať už samotná vláda, společnost nebo korporace jsou tu vyhnány do toho největšího absurdna, jenže to nestačí. Jak řekl Kimmel, film se dostal mezi nominované asi jenom kvůli jménům, které si v něm zahrály. Ke všemu to mohlo být i o půlhodinu kratší. Abych jenom nekritizoval, tak pochválím práci s hudbou. Ta se povedla, ale film bohužel nezachrání.“ Blackhand47XD / 40 procent
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.