Komentáře týdne: „Hnus mísící se s nepochopením a lítostí, takové pocity jsem měl při sledování Mandragory.“
Lajna (2017-2021) – Nějaké to "ty vole" není zrovna moje parketa.
„Tak já jsem úplně jiný level, jednak jsem žena, pak jsem už důchodkyně, za další jsem vysokoškolačka s titulem, takže nějaké to "ty vole" není zrovna moje parketa, a v podstatě jsem k dívání se na tento seriál byla donucena mým synem (jakož u předchozího Mostu!). No napřed jsem se ošivala, "netvářila", občas utrousila nějakou ne zrovna pochvalnou poznámku o úrovni a tak, ale syn byl neoblomný a pořád mi tvrdil, že se do toho prý zamiluju. Říkala jsem tvrdě:"NE! To tedy NIKDY!!" A stalo se! Je to vtipné, není tam vůbec nějakých trochu hlušších míst, všichni herci, které znám odjinud, tam hrají úplně skvěle, jako o život, osobně zas nemám příliš v lásce ani Hanu Vagnerovou, ani Václava Neužila, ale tady se stali doslova a do písmene mými miláčky. A ten Stanislav Šárský, který hraje Lubošova otce, o tom jsem nikdy neslyšela, neznala jsem ho, ale po "Lajně" už na toto jméno budu vždycky slyšet! Byl skvělý! Byl tam vůbec někdo méně skvělý?!!!“ Jana Květoňová / 90 procent
Mandragora (1997) – Na toto téma se mi nedívá vůbec dobře.
„Hnus mísící se s nepochopením a lítostí, takové pocity jsem měl při sledování Mandragory. Na toto téma se mi nedívá vůbec dobře, ale je-li to podáno syrově a realisticky, tak to ocením i já. Herecké výkony nejsou nijak oslnivé, ale právě proto je snímek tak autentický.“ Pete69 / 80 procent
„Tohle byla šupa. Dostal jsem mnohem víc než jsem čekal. Nezaseklo se to, skakálo z místa na místo a přidávalo na grádech. Zajímavě volená kamera, komorně nastavené situace, poctičky žánrovým filmům, tarantoidní skákání v čase, pointy a pointičky. Jen víc. Nutné varování na závěr. Film není vhodný pro běžného českého diváka. Sice se jedná o norský počín, nicméně pořád v produkci Netflixu, takže se v něm objeví jeden zástupce sexuální menšiny a taktéž jeden (vlastně dokonce tři!) jiného než tzv. bílého etnika.“naineko / 100 procent
„Rawson Marshall Thurber svůj stín nepřekročil ani s takto hvězdným obsazením. Raynoldsovo špičkování na jednu stranu celý film odlehčilo, na druhou už to začíná být ohrané, protože to vypadá, že v jiném módu ani hrát neumí. Co se týče vzájemné chemie s Rockem, tam problém není...Rock je profi sidekick. Spíš mi mezi ně moc nesedla Gal Galdot, která působila podivně rozjíveně. Celou tu honbu za vajíčky zakončuje rádobytwist v závěru, který nebyl ani chytrý, ani vtipný. V součtu je Red Notice klasická netflixová průměrárna na zakázku, která nevyuživá hvězdného potenciálu velké trojky, ani rozpočtu jak by mohla. Výprava, lokace, hudba, akční scény...to vše totiž působilo fajn(i když...digibýk byl strašný). Přesto je díky slaboučkému scénáři Red notice něco, jako stará bondovka...ale bez Bonda i bez záporáka.“Martrix / 65 procent
Sweet Girl (2021) – Chybí tomu zkrátka řádný tah na branku.
„Klasický příběh o pomstě za úmrtí vlivem nepatřičné politiky farmaceutické společnosti, mající tentokrát o něco akčnější atmosféru na úkor všelijakých moralizačních rozprav o činnostech proti smrtelně nemocných pacientů a politické korupce. Opomenuto to však samozřejmě není, neboť bez toho by příběh postrádal smysl. Obojí jen působí jako nutný doplněk. Na rakovinu zemřela matka od rodiny a to jenom proto, že byl stažen jediný lék, který by ji mohl pomoci. Motiv je tedy dán. Následující události tak vezmou za své, avšak v jádru věci přeci jen tentokrát krapet jinak. Otec hromotluk, který vypadá, že na něj nikdo nemá a po jeho boku dcera, která spíše působí otravným dojmem. Děj příběhu sleduje především veškeré jejich počínání, které po divácké stránce ke konci překvapuje jistě nečekaným zvratem. Takový zvrat však není ojedinělý. Dříve se používal převážně ve slasherech, jako třeba ve snímku ´Noc s nabroušenou břitvou´ (2003). ˇSladká dívka´, jak zní originální název v překladu, se dotýká tématu zdravotnictví v kapitalismu a korupci živenou politickým lobbingem, ale do hloubky toho vůbec nevyužívá. Děj jen převážně sleduje osobní vztah mezi otcem a dcerou během cesty k pomstě. Jedná se spíše o dramatizaci, kterou naruší sem tam nějaké kratší akční scéna. Po jistě nepředvídatelném zvratu se koncept najednou jeví, jako by se již jednal o zcela jiný film. Dramatizaci chybí dramatický ráz a akční scény patřičnou hloubku. Jedná se o režijní prvotinu scénáristy a producenta Briana Andrewa Mendoza, který na představitele hlavní role Jasona Momoa jakoby nedal dopustit. Tento snímek je již třetí, který zaštítil svou produkcí. V jádru věci by nebyl špatný, ale v tomto případě působí jednoduchým dojmem nejednoznačnosti. Chybí tomu zkrátka řádný tah na branku. Shlédnutelný snímek určitě je, jen od toho raději nic neočekávat.“ martin-mickey-stusak / 60 procent
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě ten váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.