Kinobox mění majitele. Těšte se na opravdu velké věci
Kinobox je pro české filmové fanoušky pojmem už od roku 1993, kdy jeho typická znělka začala v České televizi každý týden uvádět přehled filmových novinek. Ve své době nejsledovanější pořad ČT2 později přešel na internet a momentálně je server Kinobox.cz nejčtenějším českým filmovým online magazínem.
„S televizním Kinoboxem jsem v devadesátých letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál - nejen obsahově, ale i technologicky,” uvedl CEO Livesportu Martin Hájek.
„Naším cílem je udělat z Kinoboxu bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci. Kinobox v budoucnu obohatíme o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat naše společnost Livesport TV,” doplňuje Hájek.
Petr Vachler sice s Livesportem podepsal smlouvu o prodeji Kinoboxu, ale se svým “dítětem” se neloučí úplně.
„Mám radost, že pro Kinobox.cz zůstávám v roli konzultanta. Přece jen jsem filmu, zejména českému, zasvětil v nejrůznějších formách mnoho let. A Kinobox pro mě znamenal hodně. Roky televizní podoby strávené s moderátory Romanem Holým, Milošem Kohoutem či později s Petrem Čtvrtníčkem byly úžasné, stejně jako v posledních letech objevovat jeho internetovou podobu,“ říká známý režisér, producent a scénárista.
„Život a celá naše existence se skládá z fází, a to různě dlouhých. Vzdát se něčeho s radostí je dárek, když víte, že vaše dílo poroste a bude v dobrých rukou. Martin Hájek mě o tom přesvědčil a já téměř po třiceti letech s klidem předávám Kinobox, aby rostl rychleji a více, než já sám bych mu mohl dnes dopřát,“ dodává s dobrou náladou Vachler.
Livesport zároveň s nákupem Kinoboxu posiluje jeho redakci, kterou nyní povede filmový kritik a publicista Kamil Fila.
„S novým desetiletím musí na český trh přijít databáze, která bude filmovým fanouškům dávat víc, než oni dávají jí svými komentáři. Měla by s vámi umět komunikovat, chápat vás a znát váš vkus, ale přitom vám nenásilnou cestou pořád rozšiřovat obzory a nabízet nové překvapivé filmy k okamžitému zhlédnutí,“ nastiňuje své plány Kamil Fila.
„Jsem moc rád, že se na tomto dobrodružství vývoje můžu podílet a zužitkovat svoje znalosti filmové historie k tomu, aby vzniklo něco převratného a zábavného pro všechny – náročné znalce i úplně obyčejné lidi, kteří chtějí najít snímek k nenáročnému odpočinku. Fascinuje mě, jak moderní technologie dokážou přispět k tomu, abychom se vyvíjeli i my, lidé. Těšte se na opravdu velké věci. Právě začínáme žít ve skutečné sci-fi, a to sci-fi s pozitivním znaménkem.“
O společnosti Livesport:
Jeden z předních světových poskytovatelů sportovních informací. Ryze česká technologická společnost se sídlem v Praze, která byla založena v roce 2006, vyvíjí weby a aplikace s rychlým zpravodajstvím z 38 sportů. Její aktuální výsledky, statistiky a další informace ve více než třiceti světových jazycích vyhledává měsíčně zhruba 90 milionů unikátních uživatelů z celého světa. Některou z aplikací společnosti si do svých mobilních zařízení stáhlo přes 75 milionů sportovních fanoušků.
O Kinoboxu: V roce 1993 vznikl televizní týdeník Kinobox, který pro Českou televizi začala vyrábět společnost VAC – Vachler Art Company. Pořad režírovaný Petrem Vachlerem a moderovaný Romanem Holým a Milošem Kohoutem (a později Petrem Čtvrtníčkem) české filmové nadšence rychle zaujal. Stal se nejsledovanějším programem na ČT2 a později se přesunul na ČT1.
V roce 2009, kdy už filmové novinky nestačilo uvádět jednou týdně, se pořad začal více přesouvat na internet. Dnes je nejčtenějším filmovým online magazínem a zároveň druhou nejsledovanější filmovou databází v České republice. Jeho stránky navštíví měsíčně přes 1 milion unikátních návštěvníků.