"Na střeše": Kdo je kdo v novince režiséra Jiřího Mádla?
Na střeše: Finální trailer
Jména některých postav mají docela zajímavou historii. Pan Rypar se například jmenuje podle hudebního skladatele Reného Rypara, který složil hudbu k oběma filmům Jiřího Mádla. Na jméno přišel při diskusích s režisérem ještě herec Jan Tříska, který měl původně postavu Rypara ztvárnit.
Domovní důvěrník Kokeš má zase jméno podle domácího z režisérova prvního podnájmu. Přestože filmový Kokeš je trošku protiva a pedant a od své předlohy se liší. „Můj pan Kokeš byl strašně, ale opravdu strašně milej chlápek, a tak jsem to pojmenování udělal spíš jako poctu. Moc rád na něj vzpomínám a zdravím ho,“ říká režisér.
Herec Alois Švehlík vždycky rád pracoval s mladými tvůrci a rád zkoušel nové věci, což se potvrdilo i v případě spolupráce s Jiřím Mádlem. „Hlavně mě těší, že i oni chtějí pracovat se mnou, že mne do svých projektů obsazují,“ říká představitel jedné z hlavních postav filmu Na střeše.
„V momentě kdy jsem se dozvěděl o castingu k filmu Na Střeše, skrze sociální sítě, přesdílené mými přáteli, jsem zrovna procházel těžším obdobím a hrozilo mi "profesní vyhoření". Díky tomu jsem ovšem měl příležitost a čas přemýšlet a byl jsem tzv. "ve správný čas, na správném místě". Video, ve kterém Jirka zval mladé Vietnamce do hlavních a vedlejších rolí, mě v ten moment zaujalo natolik, abych si řekl "proč ne". A tak jsem jel na svůj první casting v životě do Brna - hotel Rakovník,“ vzpomíná představitel Songa.
„Tohle byla asi role, o jejímž obsazení jsem měl nejvíc jasno,“ říká Jiří Mádl o postavě, kterého hraje Vojtěch Dyk. „Vojtu jsem na tu roli chtěl, protože on je takovej fešák, ale zároveň si dokáže sám ze sebe udělat srandu a vypadat hloupě. Což přesně tenhle Marek je. Kluk, co nic moc neumí, ale chce mít hodně peněz.“
Multitalentovaný Vojtěch Dyk dle vlastních slov rád spolupracuje s režiséry, kteří jsou zároveň herci. „Díky vlastním zkušenostem mají velký cit pro hereckou akci, a to v mnohém usnadňuje vzájemnou komunikaci jak v přípravě, tak při vlastním natáčení."
„Je to takový otloukánek tohoto filmu a my mu pracovně říkáme Vestibul Man,“ dodává Jastraban. Kokeš se ve filmu vyskytuje de facto pouze na chodbě. „Je to člověk, který má funkci a je si toho dobře vědom,“ charakterizuje postavu režisér Mádl. „Mým opravdu nejčastějším hereckým partnerem jsou tady dveře,“ přisazuje si Jastraban.
„Annu jsem si od počátku představoval zrzavou, aby měla v sobě takový vikingský gen,“ říká Jiří Mádl a dodává, že barva vlasů rozhodně nebyla jediným kritériem výběru.