Pár příkladů, kdy u Disneyho zkoušeli nastartovat velkou filmovou sérii a totálně pohořeli

Pár příkladů, kdy u Disneyho zkoušeli nastartovat velkou filmovou sérii a totálně pohořeli
John Carter: Mezi dvěma světy | Walt Disney Studios
Kdo chce vydělat, musí riskovat. A to se samozřejmě ne vždy vyplatí. Tady je pět příkladů, kdy studio Disney nešetřilo a později toho akcionáři litovali.

PRINC Z PERSIE: PÍSKY ČASU (2010)

Princ z Persie: Písky času
V případě Prince z Persie studio přecenilo sílu fenoménu. I dnes to nemají herní adaptace u diváků úplně jednoduché a v roce 2010 to bylo ještě mnohem horší. Klíčovou strategickou chybou proto bylo odklepnutí podobnému filmu masivních 200 milionů rozpočet. Kdyby stály Písky z času polovinu, byly by jejich tržby (336 milionů celosvětově) dostatečné a série by byla na světě. U Disneyho ale měly velké oči. A stálo to Myšáka kalhoty.

OSAMĚLÝ JEZDEC (2013)

Osamělý jezdec měl být sázkou na jistotu. Jako základ populární seriálová předloha, k tomu v podstatě celý tvůrčí tým Pirátů z Karibiku a hlavní hvězda (Johnny Depp) navrch. Vyplnilo se ale pověstné "dvakrát nevstoupíš do stejné řeky". Nebylo to tím, že by byl výsledek nesnesitelný. Naopak mu nelze upřít minimálně dvě opravdu výborné akční pasáže. Proč to tedy nevyšlo? Těžko říct. Možná už to bylo tím, že se Depp v podobných rolích okoukal, svou roli mohlo sehrát i nejasné cílení (přeci jen je pirátský žánr víc rodinný než western, až seberozjuchanější). Rozpočet 215 milionů dolarů byl každopádně smrtící. Z amerických kin si film odnesl pouhých 89 milionů, celosvětově to pak dotáhl na 260. Což nestačilo ani na celkové náklady.

ZEMĚ ZÍTŘKA (2015)

Brad Bird, George Clooney, Hugh Laurie
Když s Piráty z Karibiku tak pěkně vyšla formulka "film podle atrakce v Disneylandu", proč to nezkusit aplikovat i jinde. Ke slovu proto přišla Země zítřka a aby byl výsledek "pojištěný", na režii nastoupil zkušený Brad Bird (Úžasňákovi, Mission: Impossible – Ghost Protocol) a herecky podívanou ozdobili George Clooney a Hugh Laurie. Jenže výsledek byl tak průměrný, že zkrátka málokoho zajímal. I když stál ohromných 190 milionů. Výsledné tržby byly 209, což samozřejmě film okamžitě zařadilo mezi propadáky.

JOHN CARTER: MEZI DVĚMA SVĚTY (2012)

Fantasy John Carter: Mezi dvěma světy propadla z jednoduchého důvodu - přišla příliš pozdě. Knižní předloha inspirovala dávno koho mohla a v roce 2012 neměl oživlý svět Edgara Ricea Burroughse na filmovém plátně čím překvapit. Studio tradičně neznalo míru (v tomhle případě byl rozpočet rovnou čtvrt miliardy) a filmu zlomilo vaz současně americké publikum, které v pokladnách kin nechalo jen 73 milionů dolarů. Jakkoli tak celkové tržby 284 milionů nenaznačují propadák, tenhle byl pro studio zatraceně drahý (po sečtení všech nákladů bylo studio zhruba 200 milionů dolarů v mínusu).

ČARODĚJŮV UČEŇ (2010)

Na Osamělého jezdce nikdy nemělo dojít, kdyby se studio poučilo z Čarodějova učně. V roce 2010 studio vzalo ověřený tým z Lovců pokladů a přikleplo jim fantasy s náběhem na novou sérii. U Disneyho si tak moc věřili, že dokonce nechyběla potitulková scéna. Diváci se ale nechytli. Těžko říct proč. Film není žádná extratřída, ale existují rozhodně prázdnější blockbustery, které uspěly. Pro Nicolase Cage byl tenhle propadák za 150 milionů (tržby 215) každopádně začátkem konce jeho hvězdného období.
Známé animované filmy s méně známými obrázky!