Zajímavosti o druhé řadě Ivety: Naštvaná komparzistka i setkání s Hrušínským
Zatímco první série pojednávala o hudebních počátcích Ivety Bartošové a její lásce s Petrem Sepešim, druhá třídílná řada se přesouvá do 90. let, kdy je zpěvačka jednou z největších hvězd české populární hudby. Tvůrci v čele s režisérem Michalem Samirem se tentokrát zaměřují na její divoký vztah s Ladislavem Štaidlem v podání Ondřeje Gregora Brzobohatého, chybět ale nebude ani zpěvaččin románek na place Plesu upírů, narození syna Artura či její záhadný únos, který je dodnes zahalen mnoha otázkami. I druhá série vznikala s posvěcením rodiny, Artur Štaidl měl při tvorbě scénáře znovu zásadní slovo. Tvůrci se tak snažili fanouškům doručit co nejcitlivější poctu i sondu do duše známé zpěvačky. Jak ale probíhalo natáčení a obsazování nových rolí?
Jedním z ostře sledovaných castingů druhé řady bylo jistě obsazení Karla Gotta, který se v seriálu objeví během společného vystoupení v pražské Lucerně. Od začátku bylo jasné, že vybraný herec to nebude mít u fanoušků lehké – božský Kája je přeci nenahraditelný! Nakonec se role chopil zpěvák a herec Ondřej Ruml, pro něhož šlo o splněný sen. Na úlohu se samozřejmě pečlivě připravoval a dělal vše proto, aby roli hudební legendy uhrál se ctí.
„Říkal jsem si, že bude těžké, aby to působilo autenticky a nebyla to karikatura. Zároveň jsem se díval na hodně dokumentů s Karlem Gottem. Mám pocit, že jsem se odpíchnul od gestikulace rukou, protože on, když něco vysvětloval, tak to říkal oběma rukama najednou,“ prozradil Ruml.
Jeho ztvárnění Karla Gotta se u fanoušků setkalo s úspěchem, i když ne úplně jednoznačně. K podivné situaci totiž došlo už během samotného natáčení, kdy seriálovou podobu Karla Gotta nedokázala vydýchat jedna z komparzistek. „Třeba z komparsu odešla jedna z dam, protože podle ní Ruml Gotta vůbec nepřipomínal a ji to z nějakého důvodu urazilo. Dokonce odešla z natáčení a tím přišla o honorář,“ zavzpomínal režisér Michal Samir. On sám však stejně jako v případě Ivety Bartošové dbal spíše o to, aby představitel role vystihl esenci osobnosti než její podobu. A to se Rumlovi podle režiséra povedlo.
Setkání s Hrušínským
Jednou z výrazných vedlejších rolí druhé série byl také Rudolf Hrušínský nejml., který se s Bartošovou setkal při natáčení filmu Ples upírů a seriál se zaměřuje na jejich románek. Tuto roli získal talentovaný Oskar Hes, jehož obsazení bylo podle Samira jasnou volbou. Díky vizuální podobě s hvězdou Discopříběhu neproběhl ani casting. I přesto ovšem režisér inicioval setkání mezi Hrušínským a Hesem, jemuž byla přítomna i Anna Fialová. Chtěl, aby mohl mladý herec čerpat při svém výkonu z reálného předobrazu. Hes se ovšem členovi legendární rodiny uvedl poměrně netradičním způsobem.
„Přišel Oskar, který nám ve spěchu oznámil, že špatně parkuje, vyhmátli ho policajti a on teď musí zpátky za nimi přeparkovat, načež si lokl vína a odběhl,“ vzpomíná Samir. Načež Hrušínský prý pronesl: „Úplně jako já, úplně jako já tehdy.“ V tu chvíli bylo jasné, že je Oskar Hes tou správnou volbou.
Těžší písně
Stejně jako v případě první řady, i tentokrát zpívala všechny písně Ivety Bartošové samotná Anna Fialová. V některých chvílích si sáhla až na hranici svých možností. Již v první sérii podle ní vybral Michal Samir řadu těžkých písní, nyní ale prý byly těžké úplně všechny. „Když nahráváte písně ve studiu, tak slyšíte opravdu sebemenší chybu a zádrhel, nebo jste trochu pod tónem, nad tónem, neodpustí vám to nic. A já ten zpěv tak čistý nemám, abych byla ve studiu úplně v klidu a řekla si: ‚Jo, zpívám výborně.‘ Měla jsem tam i jeden takový propad, kdy jsem i prchla ven, abych se vybrečela, protože jsem třeba dvanáctkrát nebyla schopná trefit jeden blbý tón,“ prozradila Fialová v rozhovoru.
Fialová měla daleko náročnější práci i kvůli zasazení do období muzikálu Dracula, který pro ni připravil nejen pěvecké, ale také taneční výzvy. Podle tvůrčího týmu je však zvládla na výbornou. „Mnoho natáčení bylo přes noc a Anna zažívala velké množství make-upových změn – několikrát se měnila paruka i během jednoho natáčecího dne. O choreografiích a zpěvu už ani nemluvím – já opravdu pokaždé překvapeně koukám, že její talent nemá hranic,“ dodala producentka a castingová režisérka Maja Hamplová.
Dracula
Právě natáčení pasáží z muzikálu Dracula bylo pro Annu Fialovou mírně osobní a zároveň výletem do dětství. Jednou z muzikálových tanečnic byla tehdy totiž její maminka Alexandra Malinská, která malou Aničku brala s sebou. Právě zde se poprvé potkala i s představitelem Rudolfa Hrušínského Oskarem Hesem, jehož táta Richard Hes byl choreograf Draculy.
„Moje máma mě na Draculovi prakticky odkojila. Setkala jsem se tam s Oskarem Hesem, se kterým se známe od dětství, jeho tatínek tam dělal choreografii, celá ta fáze byla pro mě zkrátka obrovský doják,“ řekla Fialová v rozhovoru pro web Kafe.cz. Když se tedy natáčely taneční scény z muzikálu, její máma u toho nemohla chybět. „Samozřejmě měla nějaké poznámky, jako třeba nožka víc sem, ale to byly takové interní věci mezi námi," dodala herečka s úsměvem.