Zajímavosti o druhé řadě Ivety: Naštvaná komparzistka i setkání s Hrušínským
Seriálová Iveta úspěšně dobyla po platformě Voyo i televizní obrazovky, kde její osud sleduje takřka milion lidí. Dnes večer se na Nově rozběhne už druhá řada, která zavede diváky, kteří seriál ještě neviděli na streamovací platformě, do divokých devadesátek. A my jsme si pro vás při této příležitosti připravili pár zajímavostí ze zákulisí.
Zatímco první série pojednávala o hudebních počátcích Ivety Bartošové a její lásce s Petrem Sepešim, druhá třídílná řada se přesouvá do 90. let, kdy je zpěvačka jednou z největších hvězd české populární hudby. Tvůrci v čele s režisérem Michalem Samirem se tentokrát zaměřují na její divoký vztah s Ladislavem Štaidlem v podání Ondřeje Gregora Brzobohatého, chybět ale nebude ani zpěvaččin románek na place Plesu upírů, narození syna Artura či její záhadný únos, který je dodnes zahalen mnoha otázkami. I druhá série vznikala s posvěcením rodiny, Artur Štaidl měl při tvorbě scénáře znovu zásadní slovo. Tvůrci se tak snažili fanouškům doručit co nejcitlivější poctu i sondu do duše známé zpěvačky. Jak ale probíhalo natáčení a obsazování nových rolí?
Jedním z ostře sledovaných castingů druhé řady bylo jistě obsazení Karla Gotta, který se v seriálu objeví během společného vystoupení v pražské Lucerně. Od začátku bylo jasné, že vybraný herec to nebude mít u fanoušků lehké – božský Kája je přeci nenahraditelný! Nakonec se role chopil zpěvák a herec Ondřej Ruml, pro něhož šlo o splněný sen. Na úlohu se samozřejmě pečlivě připravoval a dělal vše proto, aby roli hudební legendy uhrál se ctí.
„Říkal jsem si, že bude těžké, aby to působilo autenticky a nebyla to karikatura. Zároveň jsem se díval na hodně dokumentů s Karlem Gottem. Mám pocit, že jsem se odpíchnul od gestikulace rukou, protože on, když něco vysvětloval, tak to říkal oběma rukama najednou,“ prozradil Ruml.
Jeho ztvárnění Karla Gotta se u fanoušků setkalo s úspěchem, i když ne úplně jednoznačně. K podivné situaci totiž došlo už během samotného natáčení, kdy seriálovou podobu Karla Gotta nedokázala vydýchat jedna z komparzistek. „Třeba z komparsu odešla jedna z dam, protože podle ní Ruml Gotta vůbec nepřipomínal a ji to z nějakého důvodu urazilo. Dokonce odešla z natáčení a tím přišla o honorář,“ zavzpomínal režisér Michal Samir. On sám však stejně jako v případě Ivety Bartošové dbal spíše o to, aby představitel role vystihl esenci osobnosti než její podobu. A to se Rumlovi podle režiséra povedlo.
Setkání s Hrušínským
Jednou z výrazných vedlejších rolí druhé série byl také Rudolf Hrušínský nejml., který se s Bartošovou setkal při natáčení filmu Ples upírů a seriál se zaměřuje na jejich románek. Tuto roli získal talentovaný Oskar Hes, jehož obsazení bylo podle Samira jasnou volbou. Díky vizuální podobě s hvězdou Discopříběhu neproběhl ani casting. I přesto ovšem režisér inicioval setkání mezi Hrušínským a Hesem, jemuž byla přítomna i Anna Fialová. Chtěl, aby mohl mladý herec čerpat při svém výkonu z reálného předobrazu. Hes se ovšem členovi legendární rodiny uvedl poměrně netradičním způsobem.
„Přišel Oskar, který nám ve spěchu oznámil, že špatně parkuje, vyhmátli ho policajti a on teď musí zpátky za nimi přeparkovat, načež si lokl vína a odběhl,“ vzpomíná Samir. Načež Hrušínský prý pronesl: „Úplně jako já, úplně jako já tehdy.“ V tu chvíli bylo jasné, že je Oskar Hes tou správnou volbou.
Těžší písně
Stejně jako v případě první řady, i tentokrát zpívala všechny písně Ivety Bartošové samotná Anna Fialová. V některých chvílích si sáhla až na hranici svých možností. Již v první sérii podle ní vybral Michal Samir řadu těžkých písní, nyní ale prý byly těžké úplně všechny. „Když nahráváte písně ve studiu, tak slyšíte opravdu sebemenší chybu a zádrhel, nebo jste trochu pod tónem, nad tónem, neodpustí vám to nic. A já ten zpěv tak čistý nemám, abych byla ve studiu úplně v klidu a řekla si: ‚Jo, zpívám výborně.‘ Měla jsem tam i jeden takový propad, kdy jsem i prchla ven, abych se vybrečela, protože jsem třeba dvanáctkrát nebyla schopná trefit jeden blbý tón,“ prozradila Fialová v rozhovoru.
Fialová měla daleko náročnější práci i kvůli zasazení do období muzikálu Dracula, který pro ni připravil nejen pěvecké, ale také taneční výzvy. Podle tvůrčího týmu je však zvládla na výbornou. „Mnoho natáčení bylo přes noc a Anna zažívala velké množství make-upových změn – několikrát se měnila paruka i během jednoho natáčecího dne. O choreografiích a zpěvu už ani nemluvím – já opravdu pokaždé překvapeně koukám, že její talent nemá hranic,“ dodala producentka a castingová režisérka Maja Hamplová.
Dracula
Právě natáčení pasáží z muzikálu Dracula bylo pro Annu Fialovou mírně osobní a zároveň výletem do dětství. Jednou z muzikálových tanečnic byla tehdy totiž její maminka Alexandra Malinská, která malou Aničku brala s sebou. Právě zde se poprvé potkala i s představitelem Rudolfa Hrušínského Oskarem Hesem, jehož táta Richard Hes byl choreograf Draculy.
„Moje máma mě na Draculovi prakticky odkojila. Setkala jsem se tam s Oskarem Hesem, se kterým se známe od dětství, jeho tatínek tam dělal choreografii, celá ta fáze byla pro mě zkrátka obrovský doják,“ řekla Fialová v rozhovoru pro web Kafe.cz. Když se tedy natáčely taneční scény z muzikálu, její máma u toho nemohla chybět. „Samozřejmě měla nějaké poznámky, jako třeba nožka víc sem, ale to byly takové interní věci mezi námi," dodala herečka s úsměvem.