Vliv českých seriálů roste. Jejich podíl na televizní sledovanosti je čím dál zásadnější

Vliv českých seriálů roste. Jejich podíl na televizní sledovanosti je čím dál zásadnější
Iveta | Voyo
Hovoří o tom data společnosti Atmedia, jež na tuzemském trhu zastupuje 25 měřených stanic. Z její analýzy, jež vychází z oficiálního měření sledovanosti ATO-Nielsen, vyplývá, že sledovanost je lokálním obsahem ovlivňována stále více a zájem o domácí tvorbu je patrný napříč všemi věkovými skupinami. I v době streamingu, který se např. v podobě platforem Voyo a Prima+ na lokální produkci soustředí stále viditelněji, hraje televize pro české tvůrce zásadní roli.
Iveta
Iveta
  • VOYO
65%
Rostoucí trend je přitom patrný na první pohled. „Zatímco v roce 2018 dávalo českým filmům, seriálům či zábavním pořadům přednost 52 % diváků, minulý rok se toto číslo navýšilo již na 58 %. Lokální obsah je mezi českými televizními diváky dlouhodobě velmi oblíbený, navíc zájem o něj rok od roku roste,“ popisuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia.
Největší zastoupení má tuzemská produkce ve zpravodajských pořadech, poté následují filmy, seriály a zábavné pořady. K nim patří samozřejmě i reality shows, mezi které se počítá např. Výměna manželek, Love Island či Survivor. „Filmům, seriálům a zábavním pořadům věnují čeští diváci téměř tři pětiny veškerého času, který tráví sledováním televize. A velmi často ho věnují právě lokálním pořadům,“ dodává Müller.
Největší dominance je vidět právě u zábavních pořadů, těm českým totiž dávají přednost čtyři pětiny sledujících. Také vliv tuzemských seriálů na skladbu televizních programů každým rokem roste a lákají diváky stále více než zahraniční produkce, a to zejména ve věkové kategorii 45-54 let. „Lokálním seriálům nebo sitcomům věnují diváci téměř jednu polovinu času, kterou tráví sledováním seriálů a sitcomů, u filmů a televizních inscenací tvoří lokální tvorba více než dvě pětiny celkové sledovanosti,“ upřesňuje Müller.
Iveta
Iveta
Iveta
Smysl pro tumor
Smysl pro tumor
Hlavní komerční stanice Nova a Prima už samozřejmě dávno ví, že se bez domácí tvorby napříč všemi žánry a formáty neobejdou, v posledních letech na to ovšem přichází také placené televize. Typickým příkladem je podle dat stanice FilmBox, která navýšila počet českých a československých filmů a výrazně se jí zvýšila sledovanost. Důležitost české produkce pro komerční televize není žádnou novinkou, je ovšem vidět, že v době streamovacích služeb je její vliv na tradiční vysílání čím dál zásadnější, a toho musí využívat i malí hráči. A pokud jste si mysleli, že už teď máme na náš malý rybníček až příliš mnoho seriálů, tak do budoucna se na tom evidentně nic nezmění. Spíše jich bude ještě přibývat.
Podívejte se také na žebříček nejlepších českých seriálů podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: MediaGuru.cz, Atmedia