32. týden-kinopremiéry: Potí Šmoulové modrou krev? Jak si Amanda Seyfried poradila s královnou porna? A co je to futurologický kongres?
Začali jako animovaný seriál, jehož epizody si dodnes pamatujeme. Modří Šmoulové se v roce 2011 vydali na plátna kin, do autentického filmového prostředí. A zaznamenali úspěch. Pokračování tak bylo hotovou věcí.
Jací Šmoulové 2 (2013) jsou? Samozřejmě, že modří, infantilně zábavní a opět proti nim stojí Gargamel. Newyorskou metropoli vyměnili tvůrci za Paříž. Což je ta jediná dobrá zpráva pro rodiče. Děti žádný problém mít nebudou. Druhým Šmoulům dáváme 50%, recenze si můžete přečíst zde.
Michael Bay vyměnil digitální Transformery za živé herce, kteří potí krev. Akce, drama, komedie a thriller v jednom? Přesně tak, snímek Pot a krev (2013) se snaží zaujmout všechny na všechny možné způsoby. Hercům vévodí Dwayne Johnson a Mark Wahlberg. Krádež, která se zvrtla. A dál? Dál se budete bavit. Víc vám neprozradíme. Potu a krvi dáváme 75%, recenze si přečtěte zde.
Hluboké hrdlo (1972) znamenalo revoluci, erotika a pornografie se stala oficiální součástí kinoprůmyslu, na snímek stáli fronty přední osobnosti západní kultury. Jak se události kolem filmu podepsaly na životě hlavní představitelky Lindy Lovelace? I na to odpovídají tvůrci životopisného snímku Lovelace: Pravdivá zpověď královny porna (2013). Pravda, řadě okolností se na to, že jde o zpověď "pornokrálovny", alibisticky vyhýbají. Amanda Seyfried Lindu Lovelace ztvárnila přesvědčivě, retro atmosféra také zvládnuta na jedničku, na Hříšné noci (1997) to nicméně zdaleka nemá. Recenze snímku si přečtěte zde.
Do kin dále míří turecký horor Hlas (2010). O čem snímek pojednává? Údajně o Božím hlasu, který změní život hrdinky v noční můru. Kdo by rád poznal turecké reálie, nechť vyrazí do kina. Režisér snímku nicméně poukazuje též na globální problém současnosti, disfunkční a traumatizované rodiny.
A na závěr vám představíme jednu perličku, animovaný sci-fi snímek Futurologický kongres (2013), jehož autorem je Ari Folman, režisér oceňovaného a provokativního filmu Valčík s Bašírem (2008). Režisérova novinka se snaží originálním způsobem adaptovat dílo Stanislawa Lema. Vize temné budoucnosti, kdy nevíte, co je pravda a co pouhá iluze, to je znepokojivé dílo Ariho Folmana. Kombinace animovaného a hraného filmu nicméně vede k otázce, zda to není čistě formálně prvoplánové řešení. Necháváme to na vás. Recenze Futurologického kongresu si přečtěte zde.