US tržby: Nemo nepředplaval Millu Jovovich bojující se zombíky
Anderson si neseděl na uších a začal zklamaným reakcím naslouchat. Svůj podíl na tom nepochybně měla i jeho herečka/hlavní hvězda Milla Jovovich, která sérii přímo miluje a bylo jí tudíž líto, jak moc fanoušci čtyřku odepsali. Pětka začala proto vznikat za přispění internetových diskuzí, ve kterých Anderson zkoumal, co by měl nový díl přinést. A poučil se. Ne ideálně. Pětka pořád vykazuje jisté nemoci, které si Anderson s 3D formátem přivodil (přehnané užívání zpomalovaček, ještě větší hra na efekt, v níž už je "logika" téměř sprosté slovo). Snahu o nápravu oceňují diváci i kritici. V rámci ohlasů je na tom pětka o výrazný kus lépe, než předchozí díl a nejspíš i tržby budou ze solidního ranku, i když úspěch čtyřky očividně zůstane nedostižen.
Ve Státech si totiž diváci v posledních letech vypěstovali sloní paměť a jakmile je někdo jednou zklame, do budoucna mu to s chutí dají hned několikrát sežrat. Anderson to značně pocítil u loňských Tří mušketýrů (2011), kteří americkými kiny prosvištěli rychlostí padající hvězdy a menší odraz je vidět i na startu Resident Evil: Odveta (2012). Snímek si sice s přehledem urval první místo, 21 milionů za první víkend je ale zaostává za startem nejen čtyřky, ale dokonce i dvojky a trojky! Rýsoval by se průšvih, nebýt diváků ze zbytku světa, kteří již stihli do kasičky přihodit dalších 50 mega. Odveta tak čítá celosvětově 71 milionů, přičemž stála 65. I kdyby zájem rychle opadal, snímek vydělá ve výsledku minimálně jednou tolik, takže vrátka k šestce jsou otevřené. V USA nicméně sérii dochází dech.
Do amerických kin o víkendu vyplul i Hledá se Nemo (2003) v obnovené 3D premiéře. A znovu se nepovedlo zlomit 29ti milionový rekord Lvího krále (1997), který při svém znovunasazení bez problémů překonal desítky novinek. Nemo se musí spokojit s druhou pozicí a 17 miliony, což je pořád zatraceně slušné číslo na 7 let starý animák (takový Norman a duchové či Piráti letos otevírali za méně). Tím novinky v TOP10 končí. Zmínit si zaslouží ještě to, že Expendables (2012) jsou v rámci celosvětových tržeb krůček od čtvrt miliardy a Bourneův odkaz (2012) má na dohled 200 milionů.
Americká kina tedy zažila oproti minulým víkendům menší vzkříšení, na pořádný boom ale stále čekají. Změní to příští víkend nová podoba komiksu Dredd (2012), z níž jsou kritici nadšení, či teenagerovský horor House at the End of The Street (2012) s hrdinkou hitu Hunger Games (2012)? Uvidíme.