Bába pod kořenem míří do kin. Adaptaci českého bizáru napsal scenárista Elišky a Damiána

Známá reportáž o tzv. bábě pod kořenem. | TV Nova
Takové jsou alespoň plány zakladatele pražského kina Balt, Davida Paškeviče. Kino si staví své jméno na tom, že často promítá snímky pochybné kvality a diváci si zde mohou užít nevšední, alkoholem obohacený zážitek. O tom, že se v Baltu bizáru nebojí, svědčí fakt, že Paškevič s Michalem Přibylem letos uvedli už dokument Mortal Kára zabývající se vznikem dokumentu o svatbě Jiřího Káry i jeho následném fenoménu. Ve snímku nazvaném Kořenový vězeň však chtějí jít ještě mnohem dál.
Mortal Kára
Mortal Kára
AI
79%
Skutečný příběh Zdeňky Novotné, která se osudového dne při procházce lesem zaklínila pod stromem a nalezena kamarády byla až po několika hodinách, přičemž ji za chladné noci zahřívala její moč, se dočká poněkud přepálené aktualizace. Paškevič a jeho tým okolo virálního fenoménu vystaví příběh jak z těch nejobskurnějších amerických béček. Hlavní hrdinka Zdena totiž ve filmu dle synopse z oné noci zapomněla jednu zásadní vzpomínku – byla totiž znásilněna členem stromové rasy, které hrozí vyhynutí. Nyní je hlavní hrdinka těhotná a čeká jakéhosi stromového hybrida. Do příběhu pak zasáhne také Lord Špekáček, oživlý buřt, který spadl jednomu z táborníků na zem.
„Rádi bychom se přiblížili snímkům, jako je The VelociPastor, CarousHell nebo z českého rybníčku skvělému filmu Párty Hárder: Summer Massacre,“ přibližují tvůrci svůj záměr v oficiálních materiálech ke kampani na webu Hithit. „Chceme natočit tak špatný film, až bude skvělý,“ dodává Paškevič v promo videu. Přijde vám to celé šílené? Tak věřte, že je to celé ještě šílenější. Scénář má totiž na starosti David Litvák, autor jednoho z nejhůře hodnocených seriálů posledních let, Elišky a Damiána, či primáckého propadáku Jetelín. Což je volba, která se jeví být v duchu projektu tak podivnou a nevhodnou, až může být dobrá.
Kořenový vězeň: trailer | Balt Cinema
Tvůrci tedy aktuálně rozjeli kampaň na platformě Hithit, která by měla pomoci chystaný projekt rozjet. K natočení snímku ve skromných podmínkách potřebují autoři vybrat aspoň 150 tisíc korun, pro pohodlné natočení podle plánu ovšem potřebují minimálně 600 tisíc korun, za 900 tisíc slibují tvůrci i přidání speciálních efektů a animovanou historku o vzniku lidstva. Zatím se dá jen těžko odhadovat, jak moc budou ve své snaze úspěšní, rádi by ovšem výsledek poslali do kin už příští červen v rámci béčkového festivalu Naruby v kině Balt.
„Ale věřím, že to uvidí i lidé v desítkách dalších kin po republice. Například zmiňovaný dokument Mortal Kára promítalo už 36 kin. A dostat se do multiplexu by bylo neuvěřitelné, považoval bych to za zázrak,“ řekl Paškevič v rozhovoru pro web CzechCrunch a chce lidi zejména královsky pobavit. „Oslovili jsme původního reportéra Davida Pika a nápad se mu líbil. Ale jeho účast záleží i na povolení TV Nova. Ozvali jsme se samozřejmě i paní Zdeně, ale bohužel bez úspěchu,“ dodává Paškevič v rozhovoru. Tak uvidíme, zda budou příští léto lidé po celé republice volat v kinech „Zdenoooo!“ Chtěli byste něco takového vidět?
Podívejte se na žebříček nejlepších českých komedií podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: CzechCrunch, kino Balt, HitHit