Sestoupíme s Ježíšem do pekel? Gibson má hotový scénář a začne natáčet Umučení Krista 2
Slavný Šílený Max a oscarový tvůrce Statečného srdce spustil před dvaceti lety globální filmovou horečku. Jeho spektakulárně násilné umučení největší figury lidských dějin, která se v jeho představách, odchýlených od posvátných evangelií, prohýbala pod ranami symbolicky dopadajícími na celé hříšné lidstvo, museli vidět skoro všichni. Nezávisle financovaný projekt s Jimem Caviezelem v úloze Krista a Monicou Bellucci jako Máří Magdalenou z kin posbíral nekřesťanských 612 milionů dolarů. A to je materiál pro další díl, jelikož v Hollywoodu místo krucifixů na zdech visí dolarové symboly.
Pokračování s pracovním názvem Passion of the Christ: Resurrection (tedy Zmrtvýchvstání) se chystá mnoho let a Gibson se scenáristou Statečného srdce Randallem Wallacem údajně sepsali šest různých verzí příběhu. Ten má být dle některých vyjádření režiséra či Caviezela víc spirituální a metafyzický v porovnání s originálem, který přejal i splatterové hororové násilí. Dá se říct, že tvůrci kují bezmála největší filmový příběh všech dob.
„Není to lineární příběh… musíte vedle hlavní události, kterou se snažím vyprávět, postavit všechno ostatní, co se kolem ní odehrává v budoucnosti, v minulosti a v jiných rovinách. To už je trochu jako sci-fi. Je to velký příběh. Je to obtížný koncept a trvalo mi dlouho, než jsem se soustředil a našel způsob, jak ten příběh vyprávět tak, aby opravdu zapůsobil,“ prohlásil Gibson před dvěma lety v rozhovoru pro Collider.
K natáčení i s navrátilcem Caviezelem se přitom pomalu schyluje a italský plátek Italpress informoval, že Gibson s produkčním týmem už obhlíží lokace na Maltě. Pětidenní návštěva zahrnovala i setkání s vládními činiteli středomořského ostrova, na němž epicky vznikal také druhý Gladiátor. Oproti němu se Kristovo zmrtvýchvstání zřejmě ponoří i do hyperrealistických a nadpozemských motivů. Gibson doslova hovořil o psychedelickém tripu a zapojení katolických tradic po vzoru prvního filmu. Hojně se diskutuje například o tom, že pokračování prozkoumá rovnou Ježíšův sestup do pekel za účelem vykoupení duší během dnů po jeho ukřižování.
Osmašedesátiletý Gibson, jenž má v merku také režii páté Smrtonosné zbraně, tak šokový a intenzivní efekt prvního Umučení Krista nemusí ani tentokrát zcela potlačit. Bude přitom zajímavé sledovat, jak takto troufalé dílo zarezonuje v současném kulturním klimatu, které se od roku 2004 přece jenom liší stejně jako Gibsonova pověst. Dva tisíce let starý příběh má ovšem neměnný apel a význam.