Stará na bikiny, mladá na matku? Demi Moore se ohlíží za scénou, která jí poničila kariéru
Pozornost tehdy možná přitáhl fakt, že Moore dráždivý moment sdílela s o deset let mladší Cameron Diaz, další ženou považovanou za sexuální symbol. Nebo snad skutečnost, že druhý díl Charlieho andílků v režii McG, v němž si znovu zahrály také Drew Barrymore a Lucy Liu, nebyl pozitivně přijatý a lidé se o něj rádi otřeli. Odnesla to každopádně především Moore ve vedlejší záporné úloze Madison Lee, již veřejnost probírala z úhlu nepříliš lichotivého pro ženu vstupující do středního věku.
„Zajímavé, je, že jsem kritiku cítila více, když mi bylo přes čtyřicet. Natočila jsem Charlieho andílky a hodně se mluvilo o scéně v bikinách, spousta řečí o tom, jak vypadám,“ rozpovídala se Moore v rozhovoru s hereckou kolegyní Michelle Yeoh pro Interview. „A pak jsem zjistila, že pro mě jakoby nebylo místo. Necítila jsem, že bych někam nepatřila. Spíš to bylo tak, že jsem měla pocit, že už nejsem dvacetiletá ani třicetiletá, ale zároveň mě ještě nevnímali jako matku,“ posteskla si nad stále diskutovanější problematikou ageismu v showbyznysu.
Yeoh, držitelka Oscara za sci-fi Všechno, všude, najednou, která je o rok starší než Moore, nadhodila příhodný postřeh: „Kam vlastně patřím?“ S tím Moore souhlasila. „Přesně tak, kam vlastně patřím? Bylo to období, které nepůsobilo mrtvě, ale spíše ploše... Nevím, jestli jsem někdy něco takového udělala, když jsem narazila na něco, co nechápu jako omezení,“ reagovala Moore na další pronesenou myšlenku, že v podstatě neexistuje racionální důvod, proč by i čtyřicátnice či padesátnice nemohly být sexy. „Buď jste pro ně matka, nebo už jste moc stará být sexy,“ souhlasila Yeoh.
Moore v této souvislosti ocenila svou roli v hororu Substance, který v českých kinech uvidíme od 10. října. „Byl to tak jedinečný způsob, jak zkoumat otázku stárnutí, společenského nastavení a toho, co také vnímám jako tlak na ideál ženy vytvořený muži, kterému jsme jako ženy podlehly,“ svěřila se kolegyni, jejíž děkovná oscarová řeč jí prý připomněla, že „můžeme rozhodovat, kam chceme v této záležitosti zajít a kým jsme.“
Se společností orientovanou na dokonalý ženský vzhled přitom dle Moore „není zapotřebí bojovat, stačí věřit, že je možné i něco jiného. Pro mě je v Substanci vzrušující, že reprezentuji dřívější ideál, nikoli to, co je pro mě nejdůležitější teď.“ Klima se v tomto směru opravdu změnilo a stále vitální šedesátnice evidentně nemá v plánu pracovně zpomalovat jako po premiéře Charlieho andílků, kdy si vzala tříletou pauzu před rolí v mysteriózním thrilleru Světlo ve tmě.