Top kina ČR: Druhá Duna nadále plní kina. Kungu Fu Panda 4 si připsala nejlepší start série

Top kina ČR: Druhá Duna nadále plní kina. Kungu Fu Panda 4 si připsala nejlepší start série
Duna 2 - Paul Atreides | Warner Bros.
Dva největší hollywoodské filmy posledních týdnů se nepřekvapivě umístily na čele žebříčku, oba svou vysokou návštěvností navíc možná ještě předčily očekávání. Kinaři tak mají velký důvod k radosti, po delší době zažívají hody a opravdu plné sály. Ty by se neměly vyprázdnit ani příští týden, kdy dorazí do multiplexů potenciální český hit, romantika Sladký život. Už nyní je však počet česko-slovenských zástupců v top 10 poměrně slušný. Těsně do top 5 se nedostal např. dokument Gabriela Soukalová: Pravda se pořád vyplatí o slavné biatlonistce, jenž vzhledem k žánru nejspíš vymáčkl ze svého uvedení asi maximum.
5. místo
A máme, co jsme chtěli
A máme, co jsme chtěli
  • Netflix
  • iVysílání
57%
tržby 1 milion 081 tisíc Kč / návštěvnost 5 881 diváků / 189 kin
„Slovenské Pelíšky“, jak se novince A máme, co jsme chtěli začíná přezdívat, neměly u nás dvakrát velkou propagaci, takže se obří návštěvnost očekávat nedala. I tak je ovšem necelých 6 tisíc diváků vzhledem k hvězdnému obsazení a nasazení do opravdu velkého počtu 189 kin poměrně slabým výsledkem. Šeptanda okolo filmu navíc není výrazná, a tak se dá očekávat, že příští týden už Evu Holubovou či Bolka Polívku v top 5 neuvidíme.
A máme, co jsme chtěli: trailer | Bontonfilm

4. místo

Manželé Stodolovi
Manželé Stodolovi
  • Netflix
  • iTunes
  • KVIFF TV
  • +1
58%
tržby 1 milion 942 tisíc Kč / návštěvnost 9 444 diváků / 74 kin
Manželé Stodolovi se naopak poměrně drží a spadli o solidních 37 %. Filmu už dalo v kinech celkově šanci 32 tisíc lidí a zdá se, že příběh nechvalně proslulých vrahů skončí u hranice 50 tisíc. Žádná kinoudálost se ze Stodolových nestane, vzhledem k náročnosti látky a menší propagaci ovšem tento výsledek rozhodně není ostudou. Naopak, při pozitivnější šeptandě může film ještě chvíli v top 5 vydržet.
Manželé Stodolovi: film o filmu | CinemArt

3. místo

Matka v trapu
Matka v trapu
  • Netflix
  • Google Play
  • iTunes
45%
tržby 3 miliony 186 tisíc Kč / návštěvnost 17 077 diváků / 115 kin
Také romantická komedie s Petrou Hřebíčkovou klesla o uspokojivých 37 % a ustálila minulý pád. Na film již přišlo 138 tisíc diváků, tedy zřejmě spíše divaček. Kýžená hranice 200 tisíc, která by byla pro snímek známkou úspěchu, je ale daleko. Následující víkend se dá přitom očekávat razantní pokles, jelikož dorazí další snímek s Petrou Hřebíčkovou. Od již zmiňovaného Sladkého života se očekává nejen silný start, ale také právě to, že odláká Matce v trapu většinu cílovky. Uvidíme, nakolik se romantice podaří minimalizovat ztráty.
Matka v trapu: trailer | Falcon

2. místo

Kung Fu Panda 4
Kung Fu Panda 4
  • SkyShowtime
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
61%
tržby 10 milionů 424 tisíc Kč / návštěvnost 57 875 diváků / 218 kin
Už předpremiéry dávaly tušit, že o čtvrtou Kung Fu Pandu bude mezi dětmi velký zájem, a první víkend to potvrdil dokonale. Další dobrodružství pandího bojovníka vidělo o víkendu takřka 58 tisíc dětských i dospělých diváků a jedná se o nejlepší start série. Ten doposud držela trojka s 51 tisíci diváky. Také ve světě se Kung Fu Pandě daří a tuzemská čísla ukazují, že ani po osmi letech od posledního dílu síla značky nevybledla. Naopak, díky současnému animovanému suchu možná i nabrala na síle. Na animované filmy se navíc u nás chodí dlouho a bývají často trvalkami. Je tedy velkou otázkou, jak vysoko v návštěvnosti se nová Kung Fu Panda nakonec vyšplhá.
Kung Fu Panda 4: trailer, český dabing | CinemArt

1. místo

Duna: Část druhá
Duna: Část druhá
  • Max
  • Google Play
  • iTunes
  • +1
89%
tržby 18 milionů 290 tisíc Kč / návštěvnost 80 960 diváků / 143 kin
První místo zůstává beze změny. Druhá Duna odolala náporu roztomilé pandy a i nadále bez problémů okupuje první příčku, navíc s překvapivě malým poklesem mezi víkendy. Návštěvnost neklesla ani o třetinu a velkolepou sci-fi o víkendu zhlédlo přes 80 tisíc diváků. Díky raketovému tempu už tak u nás vidělo snímek přes čtvrt milionu lidí a v následujících dnech překoná návštěvnost prvního dílu, která se zastavila na 272 tisících. A Chalametův Wonka s 367 tisíci diváky je evidentně další na řadě. Popularita Duny zkrátka za roky posílila a i u nás je návrat na planetu Arrakis velkou událostí. S aktuální formou se zdá, že překonání půl milionu diváků nebude pro tento audiovizuální zážitek problém.
Duna: část druhá: 3. trailer | Vertical Entertainment
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroj: Unie filmových distributorů, Kinomaniak