Vlny Jiřího Mádla ukazují mrazivý thriller z roku 1968. Film odhalí nová fakta z naší historie
Ocitneme se v Redakci mezinárodního života Československého rozhlasu, která se stala během Pražského jara jedním z nejvýznamnějších zdrojů informací pro širokou veřejnost. Redakce pod vedením Milana Weinera zaměstnávala řadu prominentních novinářů včetně Jiřího Dienstbiera, Věry Šťovíčkové a Luboše Dobrovského. Jejich zdramatizované podoby se objeví i v Mádlově filmu, v jehož jádru půjde o tajnou nahrávku, která by neměla být nikdy zveřejněna.
Před morálním dilematem bude stát i mladý novinář Tomáš, jehož očima bude publikum do redakčního života a složité doby pronikat. Podle dosavadních informací se zdá, že Mádl chce zprostředkovat tíži doby, v níž se člověk musel rozhodovat mezi věrností zásadám a nadosobním hodnotám oproti bezpečí sebe a svých blízkých.
K větší autentičnosti by měly dopomoci i původní archivní záběry, leckteré z nich prý dosud nepoužité. Ty se budou plynule prolínat s nově natočeným materiálem a posilovat tím míru realističnosti i vědomí, že v těchto podmínkách jsme museli před šesti a půl dekádami žít. „Paní Šťovíčková pro mě byla základním pilířem, otevřela mi dveře k ostatním postavám. A také prozradila něco, co nebylo známé. V učebnicích se o tom neučí a my s těmito skoro zapomenutými informacemi ve snímku pracujeme,“ láká v tiskové zprávě Mádl.
Atmosférou nejistoty a všudypřítomných agentů by film mohl připomínat minisérii Bez vědomí (2019), jež se odehrávala během přelomových měsíců roku 1989. Aspoň tak lze vyčíst z rychle sestříhaných záběrů v čerstvě vydaném minutovém teaseru, během něhož se seznámíme se základními postavami i ponurou náladou celého díla.