tržby milion 699 tisíc Kč / návštěvnost 9198 diváků / 36 kin
Týden před premiérou vstoupil do vybraných kin rodinný animák Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu. Ačkoli měl k dispozici jen 36 sálů, stačilo to na pátý komerčně nejúspěšnější titul víkendu. Snímek je celovečerní verzí populárního koprodukčního seriálu a pojednává o Marinettě a Adrienovi, kteří se z obyčejných studentů díky kouzelným předmětům mění v superhrdiny bojující proti padouchovi a skrývající před veřejností svou skutečnou identitu. Snímek tvůrce vyšel na 86 milionů dolarů a celosvětově prozatím utržil 38 mega. Když pomineme projekce převážně v evropských kinech, probíhá distribuce snímku na platformě Netflix.
tržby 2 miliony 377 tisíc Kč / návštěvnost 15 167 diváků / 169 kin
Jen pár dnů před Dušičkami vstoupila do českých kin animovaná adaptace slavné povídky Oscara Wildea Strašidlo cantervillské. Britský snímek pojednávající o zoufalém duchovi Simonovi, který ne a ne potrápit rodinu Otisových, jde naproti mladšímu i dospělému publiku. Snímek s odhadovaným rozpočtem 10 milionů dolarů byl nasazený do omezeného počtu zemí a kin a prozatím utržil jen něco málo přes milion dolarů. Podobně jako Kouzelná Beruška by to mohl dohnat na streamovacích platformách.
tržby 2 miliony 485 tisíc Kč / návštěvnost 12 234 diváci / 114 kin
Výpravné drama režiséra Martina Scorseseho s Leonardem DiCapriem v hlavní roli skončilo třetí, ačkoli návštěvnost mělo vyšší Strašidlo cantervillské. Unie filmových distributorů dává v žebříčku tržeb a návštěvnosti přednost výdělku, který měli Zabijáci rozkvetlého měsíce o 100 tisíc korun vyšší. V rámci Scorseseho kinematografie uvedené v tuzemských sálech zatím Zabijákům rozkvetlého měsíce patří deváté místo za 35 tisíc platících. Před sebou mají titul Hugo a jeho velký objev, na který přišlo necelých 41 tisíců divaček a diváků.
tržby 4 miliony 424 tisíce Kč / návštěvnost 24 980 diváků / 104 kina
Měsíc se u nás promítá celovečerní animák Tlapková patrola ve velkofilmu. Za tu dobu na něj přišlo necelých 275 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili téměř 47 milionů korun. Na aktuálním žebříčku top 20 je jediný komerčně úspěšnější titul pro děti, a to pixarovka Mezi živly. Na tu vyrazilo za pět měsíců od premiéry 299 tisíc divaček a diváků, tržby činí 53 miliony korun. Vypadá to, že si oba animáky své pozice brzy vymění a Tlapkáči budou dlouhodobým číslům aktuálního žebříčku kralovat.
tržby 6 milionů 673 tisíce Kč / návštěvnost 37 477 diváků / 225 kin
Čin odbojové skupiny bratří Mašínů, kteří se v 50. letech minulého století prostříleli na západ, budí vášně i dlouhých sedmdesát let poté. Drama Bratři se proti činu odbojářů, kteří na cestě do Berlína zanechali sedm mrtvých lidí, příliš nevymezuje. Vstoupilo do kin před 105. výročím založení Československa, během něhož byla prezidentem Petrem Pavlem vyznamenána sestra obou bratrů Zdena Mašínová. Ze všech obdobných snímků, zaměřených na naši totalitní minulost, dopadli filmoví Bratři nejlépe.
Pro srovnání, snímek Milada pojednávající o političce Miladě Horákové vidělo o premiérovém víkendu v listopadu před pěti roky 26 tisíc platících. Příběh Františka Kriegela, politika, který nepodepsal v srpnu roku 1968 souhlas s okupací Československa, vidělo ve filmu Muž, který stál v cestě za celou dobu uvedení v kinech taktéž 26 tisíc divaček a diváků. Snímek Havel vyprávějící příběh našeho prvního porevolučního prezidenta viděly o premiérovém víkendu v covidovém roce 2020 necelé 33 tisíce diváků. Celkově má však na kontě přes 150 tisíc platících a je otázkou, zda se na obdobná čísla dotáhnou i Bratři.