Top kina ČR: Barbie a Oppenheimer válí dál, jejich úspěch je unikátní

Top kina ČR: Barbie a Oppenheimer válí dál, jejich úspěch je unikátní
Barbie | Warner Bros.

5. místo

Indiana Jones a nástroj osudu
Indiana Jones a nástroj osudu
  • Disney+
  • O2 TV
  • Google Play
  • +3
66%
Indiana Jones a nástroj osudu: 2. trailer, české titulky | Walt Disney Studios
tržby 2 miliony 49 tisíc Kč / návštěvnost 1 495 diváků / 67 kin
Indiana Jones se loučí s Harrisonem Fordem pátým filmem série. Za měsíc má dobrodružný spektákl na kontě necelých 190 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili 36 milionů korun. Ve srovnání s dalšími díly série je na tom Nástroj osudu zatím nejhůř, na Království křišťálové lebky, premiérované v roce 2008, přišlo celkem 274 tisíce divaček a diváků. Celosvětově Nástroj osudu přinesl slabých 355 milionů dolarů, přičemž rozpočet snímku činil 300 mega.
Indiana Jones a nástroj osudu bojuje hlavně s časem. A vyhrává v akci a dobrodružství
Recenze27. 6. 2023
Indiana Jones a nástroj osudu bojuje hlavně s časem. A vyhrává v akci a dobrodružství

4. místo

Mezi živly
Mezi živly
  • Disney+
  • Google Play
  • iTunes
  • +2
75%
Mezi živly: trailer | Pixar/BoredPanda/Universal Pictures
tržby 2 miliony 965 tisíc Kč / návštěvnost 16 101 divák / 61 kino
Sedm týdnů se u nás promítá nejnovější pixarovka Mezi živly. Na tu dorazilo 170 tisíc platících, kteří v pokladnách nechali 30 milionů korun. To z dlouhodobého hlediska nestačí ani na letošní celkovou top 10 dlouhodobě nejnavštěvovanějších filmů českých kin. Od pixarovky bychom očekávali o dost lepší komerční výsledek. Celosvětově má Mezi živly vyděláno 395 milionů dolarů, přičemž vyšel na 200 mega. Nejde tedy o takový propadák jako v případě Indiana Jonese, ale ani o důvod k radosti.
Animák Mezi živly čaruje vizuální krásou, ale příběh pokulhává
Recenze16. 6. 2023
Animák Mezi živly čaruje vizuální krásou, ale příběh pokulhává

3. místo

Dvě slova jako klíč
Dvě slova jako klíč
  • Netflix
  • O2 TV
  • Google Play
  • +2
54%
Dvě slova jako klíč: trailer | Bontonfilm
tržby 3 miliony 364 tisíce Kč / návštěvnost 20 377 diváků / 170 kin
Režisér Dan Svátek zfilmoval po Úsměvech smutných mužů další knihu Josefa Formánka s názvem Dvě slova jako klíč. Zatímco první snímek pojednával výlučně o boji s alkoholismem, Dvě slova jako klíč jsou o poznání kosmopolitnější, světovější a obecnější. Úsměvy smutných mužů vidělo o premiérovém víkendu necelých 20 tisíc platících, což odpovídá návštěvnosti Svátkovy novinky. Uvidíme však, jakou bude mít snímek v kinech výdrž a zda dokáže nasbírat přes 160 tisíc divaček a diváků, což je konečná statistika Úsměvů smutných mužů.
Dvě slova jako klíč, nebo spíš kýč? Autoři českého filmu si vybrali druhou možnost
Filmy28. 7. 2023
Dvě slova jako klíč, nebo spíš kýč? Autoři českého filmu si vybrali druhou možnost

2. místo

Oppenheimer
Oppenheimer
  • SkyShowtime
  • O2 TV
  • Google Play
  • +2
86%
Oppenheimer: 2. trailer, české titulky | CinemArt
tržby 14 milionů 926 tisíc Kč / návštěvnost 71 790 diváků / 109 kin
Nolanův Oppenheimer má za necelé dva týdny od premiéry na svém kontě přes 210 tisíc platících a tržby 43 miliony korun. Tenet před necelými třemi roky skončil na 146 tisících diváků a 25 milionech korun, Dunker viděly před šesti roky 254 tisíce platících, což vyneslo 38 milionů korun. To je meta, kterou Oppenheimer lehce překoná. Celosvětově má snímek pojednávající o vynálezci atomové bomby vydělaných už 400 milionů dolarů. Pro srovnání, Dunkerk měl 527 mega a Tenet, ovšem v době covidu, pouhých 365.
Recenze: Už to bouchlo! Oppenheimer vás buď rozloží na atomy, nebo se vás vůbec nedotkne
Recenze19. 7. 2023
Recenze: Už to bouchlo! Oppenheimer vás buď rozloží na atomy, nebo se vás vůbec nedotkne

1. místo

Barbie
Barbie
  • Netflix
  • Max
  • O2 TV
  • +3
66%
Barbie: 2. trailer | Warner Bros.
tržby 18 milionů 527 tisíc Kč / návštěvnost 96 602 diváci / 121 kino
Na první příčce skončila stejně jako minule Barbie režisérky Grety Gerwig. Lehce podvratná óda na slavnou panenku zatím posbírala 54 miliony korun a návštěvnost činí 290 tisíc platících. Oproti předchozímu víkendu zájem o Barbie klesl o pouhá dvě procenta. Dá se očekávat, že (nejen pozitivní) šeptanda kolem snímku bude trvat i dál, čemuž budou odpovídat i vysoko se držící statistiky tržeb a návštěvnosti.
Dokládají to celosvětová čísla, z USA a zbytku světa si Barbie prozatím odnáší 775 milionů dolarů a kráčí suverénně za miliardou. Tandem Barbenheimer (Barbie a Oppenheimer) sklízí nebývalý úspěch. Oba snímky šly do kin ve stejný den a celosvětově utržily miliardu 175 milionů dolarů. Platí za komerční fenomén, o kterém se pozitivně vyjadřuje například režisérský matador Francis Ford Coppola.
Barbie a Oppenheimer jsou tak úspěšní, že podle Coppoly otevírají zlatý věk kinematografie
Filmy31. 7. 2023
Barbie a Oppenheimer jsou tak úspěšní, že podle Coppoly otevírají zlatý věk kinematografie
Film Barbie je příliš dobrý pro tento svět. Část publika z něj však může být zklamaná
Recenze18. 7. 2023
Film Barbie je příliš dobrý pro tento svět. Část publika z něj však může být zklamaná
zdroje: Kinobox, Unie filmových distributorů, ScreenRant, Kinomaniak, Box Office Mojo