tržby 2 miliony 49 tisíc Kč / návštěvnost 1 495 diváků / 67 kin
Indiana Jones se loučí s Harrisonem Fordem pátým filmem série. Za měsíc má dobrodružný spektákl na kontě necelých 190 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili 36 milionů korun. Ve srovnání s dalšími díly série je na tom Nástroj osudu zatím nejhůř, na Království křišťálové lebky, premiérované v roce 2008, přišlo celkem 274 tisíce divaček a diváků. Celosvětově Nástroj osudu přinesl slabých 355 milionů dolarů, přičemž rozpočet snímku činil 300 mega.
tržby 2 miliony 965 tisíc Kč / návštěvnost 16 101 divák / 61 kino
Sedm týdnů se u nás promítá nejnovější pixarovka Mezi živly. Na tu dorazilo 170 tisíc platících, kteří v pokladnách nechali 30 milionů korun. To z dlouhodobého hlediska nestačí ani na letošní celkovou top 10 dlouhodobě nejnavštěvovanějších filmů českých kin. Od pixarovky bychom očekávali o dost lepší komerční výsledek. Celosvětově má Mezi živly vyděláno 395 milionů dolarů, přičemž vyšel na 200 mega. Nejde tedy o takový propadák jako v případě Indiana Jonese, ale ani o důvod k radosti.
tržby 3 miliony 364 tisíce Kč / návštěvnost 20 377 diváků / 170 kin
Režisér Dan Svátek zfilmoval po Úsměvech smutných mužů další knihu Josefa Formánka s názvem Dvě slova jako klíč. Zatímco první snímek pojednával výlučně o boji s alkoholismem, Dvě slova jako klíč jsou o poznání kosmopolitnější, světovější a obecnější. Úsměvy smutných mužů vidělo o premiérovém víkendu necelých 20 tisíc platících, což odpovídá návštěvnosti Svátkovy novinky. Uvidíme však, jakou bude mít snímek v kinech výdrž a zda dokáže nasbírat přes 160 tisíc divaček a diváků, což je konečná statistika Úsměvů smutných mužů.
tržby 14 milionů 926 tisíc Kč / návštěvnost 71 790 diváků / 109 kin
Nolanův Oppenheimer má za necelé dva týdny od premiéry na svém kontě přes 210 tisíc platících a tržby 43 miliony korun. Tenet před necelými třemi roky skončil na 146 tisících diváků a 25 milionech korun, Dunker viděly před šesti roky 254 tisíce platících, což vyneslo 38 milionů korun. To je meta, kterou Oppenheimer lehce překoná. Celosvětově má snímek pojednávající o vynálezci atomové bomby vydělaných už 400 milionů dolarů. Pro srovnání, Dunkerk měl 527 mega a Tenet, ovšem v době covidu, pouhých 365.
tržby 18 milionů 527 tisíc Kč / návštěvnost 96 602 diváci / 121 kino
Na první příčce skončila stejně jako minule Barbie režisérky Grety Gerwig. Lehce podvratná óda na slavnou panenku zatím posbírala 54 miliony korun a návštěvnost činí 290 tisíc platících. Oproti předchozímu víkendu zájem o Barbie klesl o pouhá dvě procenta. Dá se očekávat, že (nejen pozitivní) šeptanda kolem snímku bude trvat i dál, čemuž budou odpovídat i vysoko se držící statistiky tržeb a návštěvnosti.
Dokládají to celosvětová čísla, z USA a zbytku světa si Barbie prozatím odnáší 775 milionů dolarů a kráčí suverénně za miliardou. Tandem Barbenheimer (Barbie a Oppenheimer) sklízí nebývalý úspěch. Oba snímky šly do kin ve stejný den a celosvětově utržily miliardu 175 milionů dolarů. Platí za komerční fenomén, o kterém se pozitivně vyjadřuje například režisérský matador Francis Ford Coppola.