Zac Efron z nás coby legenda wrestlingu vymlátí Muzikál ze střední i spekulace o plastice
The Iron Claw bude sledovat pohnutý osud klanu Von Erichových, jenž začátkem 80. let vstoupil do světa profesionálního wrestlingu a navěky ho měnil. Zatímco navenek však rodina nabývala na popularitě a vlivu, v soukromí ji sužovala série neštěstí, jimž se začalo přezdívat „kletba Van Erichů“.
V hlavní roli se představí Zac Efron a Jeremy Allen White. Kariéra těchto dvou skoro stejně starých mužů (Jeremy má se svými 32 lety o tři roky méně než Zac) by nemohla být odlišnější. Efron je stále ještě ve stínu své „dětské“ disneyovské éry, z níž se snaží vymanit. V důsledku toho, že do popkultury vstoupil už před 17 lety doslova jako dítě a v produktu určeném pro děti, působí dnes na mnohé i přes svůj relativně nízký věk jako ošuntělá pohasínající hvězdička.
White prorazil v roce 2011 v americké verzi podvratného seriálu Shameless. Tedy v projektu, jenž měl určitý kontrakulturní nádech a byl pro „ty, kteří vědí“. Loňským seriálem Medvěd si pak ještě víc rozšířil fanklub. Má pověst talentovaného herce, který stále čeká na zaslouženou šanci mainstreamově prorazit.
White a Efron vskutku jako by tvořili antitezi jeden druhého, bude tedy zajímavé sledovat je vedle sebe. Média zatím řeší hlavně přísný trénink, který oba herci podstoupili – Allen nabral 20 kilo svalové hmoty a Efron mu je rozhodně v patách. Přátelská rivalita a Zacova nápadná fyzická proměna snímku rozhodně pomáhají vyvolat veřejný zájem. Hereckou společnost jim budou dělat Lily James, Harris Dickinson a Maura Tierney.
Režisér a scenárista Sean Durkin je zatím nepříliš známou osobností. Jeho filmy Martha Marcy May Marlene a Klícka si získaly pár příznivců i příznivkyň, zatím však nevstoupil do světel reflektorů. V tomto ohledu by si nyní nemohl přát nic lepšího, vždyť si za něj stouplo sudio A24, tedy nejprestižnější filmová značka, jež opanovala loňské Oscary.
Jak informuje Variety, premiéra je stanovená na 22. prosince, což je čas určený filmům, jež se budou ucházet o Oscary a další mainstreamové ceny. V logice akademiků sejde z očí, sejde z mysli a uvedení filmu v prvních třech čtvrtinách roku tradičně značí kapitulaci producentů ohledně snahy získat jakékoli ocenění (či záměrnou snahu titul upozadit oproti jinému studiovému želízku v ohni).
Lze tedy očekávat, že A24 se připravuje na eventualitu, že snímek zaujme kritiky a publikum natolik, aby mělo smysl za něj lobbovat. Nevýhodou titulu je, že se stále nachází ve fázi postprodukce, nepočítá se s ním tedy během podzimní festivalové sezóny. To bude ohledně vyvolání potřebného „buzzu“ docela problém. Umíte si však představit, že bychom za rok touto dobou mluvili o Zacu Efronovi jako o držiteli oscarové nominace nebo snad i samotné sošky? Tato šance není nulová. Pokud mu ji nevyfoukne jeho kolega White.
Co do české premiéry, v tuto chvíli se o ní můžeme jen odhadovat. Menší oscarová dramata, pokud se k nám dostanou, mívají premiéru zhruba v březnu, tedy okolo udílení cen, což by mělo přinést zvýšení zájmu veřejnosti.