Animovaný hit studia Sony už v Čechách navštívilo skoro 200 tisíc lidí a dá se předpokládat, že pár tisíc ještě přes léto přibude. Snímek s fantastickými recenzemi navazuje na oscarového předchůdce z roku 2018 a po celém světě už od začátku června vydělal 660 milionů dolarů. Mluví se o dalším jistém Oscarovi i o animované revoluci, která vyhoví celé rodině a ukazuje komiksové konkurenci záda.
Pátý díl hororové série Insidious zaznamenal za druhý týden v kinech menší propad v návštěvnosti, který producentům nemusí přidělávat vrásky na čele. Režisérský debut herce Patricka Wilsona vznikl za 16 milionů dolarů, a byť české publikum zatím přisypalo „jen“ šest milionů korun, ve světě jsou štědřejší. Napínavá i dojemná rozlučka už vydělala 64 miliony dolarů a plány na ukončení série se možná pozmění. Tuzemské obecenstvo by evidentně neprotestovalo.
Hojně promovaná pixarovka se na vrcholu návštěvnosti drží i měsíc po premiéře. Viděly ji celkem 123 tisíce českých diváků a divaček, kteří za poslední týden do kasičky přisypali další dva a půl milionu korun. Dříve nedotknutelné studio však nemůže jásat, neboť tržby za velkými hity minulosti zaostávají. Dokumentuje to celosvětový příjem, který momentálně činí 311 milionů dolarů. To pro ambiciózní dvousetmilionový projekt není zrovna přijatelné.
Poslední archeologické dobrodružství Harrisona Forda bude mít problém z pohledu globálních tržeb, které se nyní zastavily na 302 milionech dolarů. Tolik totiž očekávaný velkofilm stál a vypadá to, že u Disneyho sázka na nostalgii opět nevyšla. Tuzemským fanouškům a fanynkám se však akční rozlučka líbí a Indymu přispěli celkem 27 miliony korun. Za poslední týden přišlo přes sedmnáct tisíc diváků a divaček (o týden dřív to bylo 25 tisíc). Nástroj osudu tak záhy překoná Království křišťálové lebky, které roku 2008 v českých kinech vydělalo 29 milionů. Tehdy k tomu potřebovalo 274 tisíce návštěvníků, tedy o 130 tisíc víc, než kolik zatím přišlo na pětku.
Tom Cruise má za sebou fenomenální Top Gun: Maverick, který je ještě čtrnáct měsíců po premiéře na 19. místě tuzemské návštěvnosti a za nějž už zaplatilo 824 tisíce diváků a divaček. Sedmý díl Mission: Impossible vznikal několik let a přišel bezmála na 300 milionů dolarů, ovšem loňskou krasojízdu ve stíhačkách Cruise nezopakuje. V Čechách má s 28 tisíci návštěvníky bezpečné první místo, které si díky skvělým recenzím může udržet, ačkoli mu v tomto týdnu pořádně zatopí Barbie s Oppenheimerem. Předchozí díl Fallout navíc roku 2018 odstartoval lépe. Celosvětově první část Odplaty sesbírala hodně solidních 235 milionů dolarů, což se však vzhledem k ambicím a nákladům bere s velkou rezervou.