Španělské pokračování thrilleru V pasti sází na církev, první reakce jsou spíše rozpačité
Na snímek V pasti (Bird Box) si dnes už sice většina diváků a divaček nejspíš nevzpomene, před necelými pěti lety se však postapokalyptický thriller stal obrovským netflixovským hitem. Dodnes okupuje třetí (či čtvrtou, podle způsobu měření) příčku nejsledovanějších filmů této platformy a v první desítce titulů nenaleznete nic se starším datem vydání. Z toho je patrné, že spolupráce režisérky Susanne Bier a herečky Sandry Bullock svého času překonala veškerá očekávání.
Úspěch si samozřejmě vyžádal pokračování, které přichází v podobě snímku s názvem V pasti: Barcelona. Nejedná se o regulérní druhý díl, nýbrž o první z údajně řady spin-offů. Stojí za ním tedy zcela odlišný tvůrčí tým v čele s režijním a scenáristickým bratrským duem David a Àlex Pastorovi. Příběh pojednává o Sebastiánovi (Mario Casas) a jeho dceři Sophii (Naila Schuberth), kteří společně se skupinou dalších přeživších čelí hrozbě v podobě mimozemských vetřelců, na něž se nesmí pohlédnout.
Přestože se film na Netflixu objeví až 14. července, již nyní jej zhlédlo několik kritiků a kritiček, takže si můžeme přečíst, na co se můžeme těšit. Ian Sandwell z webu Digital Spy projevil nemalé nadšení: „Ačkoli je těžké si představit, že V pasti: Barcelona může zopakovat čísla sledovanosti prvního filmu, obzvláště bez áčkové filmové hvězdy v hlavní roli, jedná se o celkově lepší film než V pasti.“ Dodal, že síla nového snímku spočívá především v jeho nepředvídatelnosti. Přestože se vyprávění odehrává ve dvou časových liniích, o postavy se publikum musí (z dobrých důvodů) obávat.
Sarah Musnicky pro web Nightmarish Conjurings doplnila, že díky úvodním vysvětlovačkám ani není potřeba vidět původní film, aby se diváci či divačky u dvojky orientovali, a souhlasila s tím, že barcelonská verze je lepší než jednička, i když o nutnosti tohoto pokračování by šlo pochybovat. A další ohlasy jsou ještě o poznání kritičtější.
V pasti: Barcelona má nudný béčkový příběh
„Zatímco původní film stavěl na americkém individualismu, tento španělský spin-off využívá institucionální stopy katolické církve u daného národa, aby dodal určitou přitažlivost jinak béčkové premise,“ napsal Marshall Schaffer pro web Slash Film. Podle něj se nejedná o vyloženě špatný titul, spíše o nudné a zcela zbytečné dílo.
Kate Erbland se pro IndieWire zaměřila na temnější vyznění snímku, jenž publiku na rozdíl od prvního filmu neukazuje víru v lepší stránku lidstva. Ale ani toto tvůrčí rozhodnutí podle ní nevedlo k vytvoření skutečně zajímavého díla. A na stranu nespokojených se přidal i David Rooney z The Hollywood Reporter, podle něhož se jedná o nahodilou kombinaci prvků z Tichého místa, The Last of Us a Živých mrtvých, ovšem bez jakékoli přidané hodnoty.
Dosavadní reakce jsou tedy poměrně rozpolcené a zástupci známějších médií směřují své palce spíše dolů. Od pátku 14. července se budeme moct sami přesvědčit, zdali španělská hororová novinka stojí za vidění, anebo jestli bychom si raději měli dát pásku přes oči.