Barbie v nové upoutávce přemýšlí o smrti. Očekávaný film konečně naznačil, o čem bude
Veškeré leaky ohlasů testovacího publika zatím udržely námět pod pokličkou. Mluvilo se o celkové spokojenosti diváků a divaček či o nejistotě studia, jak snímek propagovat, aby si našel cestu k publiku. Zvědavost „náročného diváctva“ na tento experiment je pěkná věc, sama o sobě však stamilionovou investici nezaplatí. Film musí bezpodmínečně potěšit početnější dav, jenž ocení chytlavý příběh a příjemné provedení.
Po aktuálním traileru můžeme konečně začít skládat střípky děje. Barbie (Margot Robbie) žije svůj dokonalý růžový život v Barbie zemi, kde neexistují problémy a vše je jedna velká párty. Jednoho dne se nicméně v naší hrdince něco zlomí a začne si pokládat otázky o smyslu všeho. „Přemýšleli jste někdy o umírání?“ vyhrkne uprostřed tance.
Existenciální krize ji pak přivede k putování na to nejhorší místo, jaké známe: skutečný svět. Tak trochu proti její vůli se k ní připojí i Ken (Ryan Gosling) a společně mohou objevit nepříjemné pravdy, které před nimi byly doposud skryté.
Jedná se o dějovou kostru velmi typickou pro dětské filmy. Konflikt postav spočívá v nutnosti dospět a přijmout zodpovědnost tváří v tvář světu, který se před nimi ve své hrozivosti otevírá – jde o pocity, které zná každý dospívající. Cesta fantaskní postavy do naší reality je rovněž velmi známým motivem.
Noah Baumbach a Greta Gerwig tedy zjevně během psaní scénáře neměli i při své pověsti předních autorských filmařů své generace problém uchýlit se k ozkoušenému mustru, jenž naplní mainstreamové proporce produkce. Jistě se ho pak pokusí dostatečně vyšperkovat jemnějšími detaily v dalším plánu, jež ocení dospělejší publikum. Jestli se dosavadní optimismus provázející snímek naplní, se dozvíme 20. července.
A ještě poznámka na závěr. Upoutávka ve svých posledních vteřinách dráždí užitím několika tónů z ikonické devadesátkové skladby Barbie Girl od skupiny Aqua. Hudebníci a Mattel ohledně této písně svedli během tří dekád nejednu právní bitvu a zatím to vypadalo, že její tolik žádané užití ve filmu je kategoricky vyloučené. Pokud nás nyní marketéři jen naprázdno provokují, budou se strhávat procenta!