Top kina ČR: Pusto, prázdno. Čeká se, až nastoupí druhý Avatar

Top kina ČR: Pusto, prázdno. Čeká se, až nastoupí druhý Avatar
Avatar: The Way of Water | Walt Disney Studios
5. DIVNOSVĚT (USA)
Divnosvět | Walt Disney Studios
tržby milion 287 tisíc Kč / návštěvnost 7557 diváků / 100 kin
Pětice komerčně nejúspěšnějších titulů se od minula nezměnila, některé filmy si pouze prostřídaly pořadí. Třetí víkend se mezi nejnavštěvovanějšími drží nová dobrodružná disneyovka pro celou rodinu s názvem Divnosvět, kterou celkem vidělo 35 tisíc lidí, což je na slavné studio slabota. Solidně hodnocený animák totálně propadl v rámci celosvětových tržeb, když od premiérového uvedení z pokladen připluly pouhé 53 miliony dolarů.

4. NEJVĚTŠÍ DAR (Česká republika)
Největší dar | Bontonfilm
tržby milion 346 tisíc Kč / návštěvnost 9199 diváků / 147 kin
Kdyby Unie filmových distributorů v rámci statistik upřednostňovala návštěvnost nad tržbami, byla by pohádka se slovanskými bohy Největší dar na druhém místě. Tvůrkyně se zaměřily na lidové zvyky a přírodní božstvo, čímž se vyhnuly moderně pojatým pohádkám a pokusily se přitáhnout pozornost alternativnějšího publika. Za necelé dva týdny má Největší dar na kontě 28 tisíc platících a necelé 4 miliony korun v rámci tržeb. Upřímně, na to, že film běží v adventu, jsou statistiky vcelku bídné.

3. PRINCEZNA ZAKLETÁ V ČASE 2 (Česká republika)
Princezna zakletá v čase 2: trailer | Bohemia Motion Pictures
tržby milion 464 tisíce Kč / návštěvnost 9038 diváků / 122 kina
Druhá Princezna zakletá v čase je na tom o poznání lépe. Těží z dobré pověsti prvního fantasy filmu, tvůrci se inspirovali ve světě a přinesli solidní snímek, který má ambice rozšířit do budoucna pohádkovou sérii minimálně o jeden další film. Za necelý měsíc má druhá Princezna zakletá v čase na kontě přes 120 tisíc diváků, za vstupenky utratili 18 milionů korun. Hned po druhém Black Pantherovi jde o komerčně nejúspěšnější titul, který do tuzemských kin letos v listopadu vstoupil a stále se drží na předních příčkách žebříčku tržeb a návštěvnosti.

2. BLACK PANTHER: WAKANDA NECHŤ ŽIJE (USA)
Black Panther: Wakanda nechť žije
tržby milion 744 tisíce Kč / návštěvnost 9189 diváků / 77 kin
Marvelovka Black Panther: Wakanda nechť žije jen lehce překonala hranici 200 tisíc platících. Tržby za druhý film ze série Black Panthera činí 40 milionů korun. V rámci letos uváděných blockbusterů se snímek bude muset spokojit s nižšími patry finálního žebříčku. Jedničku celkem vidělo necelých 280 tisíc diváků a divaček, což se dvojce horko těžko podaří. Tvůrci měli po mimořádném úspěchu jedničky (celosvětově utržila miliardu 382 miliony dolarů) velké oči. Poté zemřel představitel Black Panthera, ale autoři se s tím popasovali a dvojkou mu částečně vzdali poctu. Jenže komerčně se filmu tak jako jedničce nedaří. Celosvětově druhý Black Panther utržil „pouhých“ 767 milionů dolarů.

1. VÁNOČNÍ PŘÍBĚH (Česká republika)
Vánoční příběh
tržby 3 miliony 211 tisíc Kč / návštěvnost 18 791 divák / 131 kino
Vítězkou je potřetí za sebou režisérka Irena Pavlásková a její nenáročná romantická vztahovka Vánoční příběh. 111 tisíc platících vyrazilo na mozaiku vztahů a dobré nálady, přičemž autorka se inspirovala například u polské série Noc plná zázraků. Návštěvníci a návštěvnice v pokladnách nechali přes 18 milionů korun, čímž Vánoční příběh lehce zaostává za druhou Princeznou zakletou v čase a za další tuzemskou komediální vztahovkou Za vším hledej ženu.
První kritici už viděli dvojku Avatara. Jejich reakce hovoří jasně, chválou nešetří
Filmy7. 12. 2022
První kritici už viděli dvojku Avatara. Jejich reakce hovoří jasně, chválou nešetří
Pozornost se ale na konci roku stahuje ke Cameronovu druhému Avatarovi, který se bude ve vybraných kinech promítat tuto středu a naplno nastoupí o den později. The Way of Water navazuje na třináct let starý revoluční film. Autor slibuje i tentokrát mimořádný zážitek a osobně hovoří o tom, že potřebuje dvě miliardy dolarů celosvětově, aby se mu trikově náročný snímek podařilo zainvestovat (první Avatar utržil 2 miliardy 922 miliony dolarů).
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.
zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak, BoxOfficeMojo

Kinolog: Nový král Šumavy neumí chodit. Mladý esenbák se chce odlišit od verze z 50. let

Film Karla Kachyni z roku 1959 patří mezi klasiku československé kinematografie. Král Šumavy je natolik působivý, až zakrývá svou bolševickou ideologii. Nová, třídílná verze Davida Ondříčka pro televizi Voyo je otevřeně antikomunistická.