tržby 1 milion 200 tisíc Kč / návštěvnost 7903 diváci / 171 kino
Kriminální thriller Roberta Sedláčka (Jan Palach, seriály Bohéma a České století) s Karlem Rodenem v hlavní roli skončil o premiérovém víkendu pátý. Ačkoliv se tuzemskému detektivnímu žánru v rámci televizního vysílání daří, v kinech je tomu jinak. Před časem propadl Bebjakův thriller Stínohra, když o premiérovém víkendu utržil necelých 500 tisíc korun v rámci tržeb a přišly na něj necelé tři tisíce diváků. V porovnání s tím je na tom Sedláčkova novinka o poznání lépe, ale i tak. Možná by bylo přeci jenom lepší finančně nákladnější žánrovky točit rovnou pro televizi nebo na VOD platformy.
tržby 2 miliony 197 tisíc Kč / návštěvnost 14 077 diváků / 120 kin
Pátý víkend v tuzemských kinech a aktuálně čtvrtá příčka pro druhého Ježka Sonica. Na kontě má za tu dobu 267 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali 41 milion korun. Není to špatné, mohlo by to ve výsledku stačit na top 10 tuzemského roku 2022. Celosvětově má druhý Ježek Sonic na kontě tržby 323 miliony dolarů, ze severoamerických kin hned 160 (statistiky Box Office Mojo).
tržby 2 miliony 281 tisíc Kč / návštěvnost 12 656 diváků / 81 kino
Třetí Fantastická zvířata skončila čtvrtý víkend od premiéry bronzová. V rámci tržeb svádějí solidní bitvu s druhým Ježkem Sonicem, když mají na kontě o necelých 200 tisíc korun více. Rodinný fantasy snímek spisovatelky a scenáristky J. K. Rowling vidělo 244 tisíce diváků. Celosvětově má na kontě 329 milionů dolarů (podobně jako Ježek Sonic 2), přičemž tvůrce vyšel odhadem na 200 milionů dolarů (Screenrant). Předchozí film série Fantastická zvířata: Brindelwaldovy zločiny (2018) utržil 655 mega, a aby se tvůrcům vyplatilo v sérii pokračovat, budou jeho vznik muset buď dotovat z jiného výnosnějšího podniku, nebo věřit v zázrak, že Fantastická zvířata 3 dosáhnou alespoň na 600 milionů dolarů. Bude to napínavé, hlavně pro studio Warner Bros.
tržby 5 milionů 228 tisíc Kč / návštěvnost 31 233 diváci / 157 kin
Jiří Langmajer a Anna Polívková se vrátili ve druhém filmu série Po čem muži touží. Za dva víkendy od premiéry má vztahová komedie Rudolfa Havlíka na kontě 132 tisíce diváků a 21 milion korun v rámci tržeb. První film Po čem muži touží vidělo v roce 2018 přes půl milionu diváků. Ač by si to tvůrci přáli, na komerční úspěch to tentokrát stačit nebude. A recenzenti se hlasitě přidávají.
tržby 9 milionů 356 tisíc Kč / návštěvnost 53 324 diváci / 129 kin
V DevadesátkáchJakuba Štáfka odstřelili hned v prvních minutách seriálu. V celovečeráku Vyšehrad to ale na pozici herce, scenáristy a režiséra dotáhl do mimořádných výšin. Jeho Lavi vládne tuzemským kinům třetí víkend v řadě, na kontě má 435 tisíc diváků a 74 milionů korun v rámci tržeb. To z filmu dělá komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku top 20 (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Do kin přitáhl Vyšehrad nejen fanoušky už šest let starého VOD seriálu, ale i mladé, kteří by se jinak podobnému prostoru vyhnuli obloukem. A pak že to nejde. Jde to, jen mít dobrou značku, zajímavý nápad a realizační tým, který riskuje, aniž by na případném komerčním nezdaru prodělal kalhoty. Uvidíme, jak se na konci května povede ostravským Třem tygrům.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.