Téma 21. 9. 2019
Nejlepší filmy podle mistra strachu Stephena Kinga, autora hororu ToShazam! je v rámci DC Comics zajímavá postavička. Úplně prapůvodně se totiž postava jmenovala Captain Marvel a ve čtyřicátých letech byla dokonce populárnější než Superman. Později ale vydavatelství, pod kterým vznikla, zkrachovalo a když si postavu v 70. letech koupili v DC Comics, už si v Marvelu zaregistrovali Captain Marvel pro hrdinku, která je shodou okolností také nyní v kinech. Shazam! tak v podstatě začal po přejmenování od nuly, nikdy už své původní popularity nedosáhl a i proto je jeho 56 milionů na prvním místě výborné startovné. Dvakrát tolik s ohledem na rozpočet, který se vešel do stovky. S takovou by se měl film nejen stoprocentně zaplatit, ale studiu i nemálo vydělal. Ostatně, už v tuhle chvíli z ostatních trhů přistála do kasy další stovka. To jediné, co superhrdinovi s duší dítěte může zlomit vaz, je nástup Avengers. Ti jsou ale ještě tři dlouhé týdny daleko.
Druhou ambiciózní víkendovou novinkou je nová adaptace Řbitovu zvířátek Stephena Kinga. První verze z roku 1989 utržila ve své době 57 milionů, což by dnes po započtení inflace bylo cca 131 mega. Na horor slušné číslo. Nová verze má o něco lepší ohlasy a start za 25 mega na druhém místě (a stála jen 21). Dalších 17 milionů již přišlo ze zbytku světa, o zelených číslech je tedy předem rozhodnuto. Megahit ve stylu To se sice nekoná, ale i tak bude nový Řbitov zvířátek patřit mezi ty nejúspěšnější tituly podle Mistra strachu.
Drama The Best of Enemies s Taraji P. Henson a Samem Rockwellem debutující na šestém místě vychází ze zajímavých historických událostí - v 70. letech minulého století řešili na jedné škole desegregaci tak, že své síly museli spojit černošská aktivistka (Henson) a šéf Ku Klux Klanu (Rockwell). Recenze jsou bohužel vlažnější a start za 4,5 milionů také díru do světa neudělá. Film stál nicméně jen desítku, má minimální marketing a byl nasazen do pouhých 1705 kin, takže je výsledné číslo vlastně docela ok.
Dumbo naopak potvrdil pověst propadáku. Ústup na třetí místo by ještě nutně nevadil, ale tržby klesly o 60% a po dvou týdnech má ušaté slůně na celosvětovém kontě 215 milionů, přičemž vyšlo na obrovských 170 (plus nemalé peníze padly na reklamu). U myšáka si po tohle debaklu nejspíš začnou hodně rozmýšlet, jestli je opravdu nutné točit tolik hraných remaků.
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku US tržeb.