Dvojice loutkových popletů, která nakonec ze všeho vždycky zdárně vybruslí, skončila pátá. Zimní dobrodružství Pata a Mata se druhý víkend od premiéry promítalo v 68 kinech, přišlo na něj 12.800 diváků, kteří v pokladnách nechali 1 milion 788 tisíc korun. A to měli tihle kutilové v kinech letos už jeden "celovečerák". Československý fenomén, který se (zdá se) nevyčerpá.
O příčku výš další předvánoční titul pro rodiny s dětmi. Angloamerickému světu dobře známý zelený zloun se promítal v 63 kinech, přišlo na něj 17.978 diváků a tržby činily 2 miliony 634 tisíc korun. Za necelý měsíc od tuzemské premiéry má Grinch na kontě 196.140 diváků a 28 milionů korun. Solidní zářez.
Třetí víkend v českých kinech, propad oproti předchozímu víkendu o 56 procent a aktuální třetí příčka pro druhá Fantastická zvířata. Rodinné fantasy ze světa, který předcházel Harrymu Potterovi, vidělo v 88 kinech 36.274 diváků, kteří v pokladnách nechali téměř 6 milionů korun. Za necelé tři týdny od premiéry má snímek na kontě 369 tisíc diváků a 60 milionů korun.
Nejvýše umístěnou novinkou čtvrtečních premiér je komediální pohádka od tvůrců Kanceláře Blaník. Ambiciózní Čertí brko mělo k dispozici kolosálních 155 kin, dost solidní mediální kampaň, plejádu tuzemských herců a poněkud netradiční příběh, v němž kromě čertů a lidí hraje důležitou roli politika. Výsledek? 56.373 diváků a 7 milionů 590 tisíc korun v rámci premiérovému víkendu není bůhví čím. Načasování ideální (víkend před středečním Mikulášem a předvánočním obdobím), na fenomén Anděla Páně to ale - přiznejme si - ani vzdáleně nemá. Snaha se ale cení.
Poněkud nečekaný fenomén se stal z hudebního dramatu o Freddiem Mercurym a skupině Queen. Snímek Bohemian Rhapsody je v tuzemských kinech již pátý víkend a vyjma premiérově uváděných Fantastických zvířat 2, která "Královnu" sesadila z trůnu, se snímek prozatím vždycky těšil (a těší) z prvenství. Tentokrát na Bohemian Rhapsody přišlo do 137 kin 91.570 diváků, kteří za lístky utratili 14 milionů 155 tisíc korun. Pozoruhodné je, že propad zájmu oproti předchozímu víkendu činí pouhá 3 procenta.
V případě úspěchu snímku zaúčinkovala pozitivní šeptanda, která do kin přitáhla pozornost těch, co by jindy třeba vůbec o návštěvě neuvažovali. Jde každopádně o velmi zajímavý fenomén, který má v rámci tuzemských kin na kontě za necelých 5 týdnů přes 656 tisíc návštěvníků a tržby téměř 106 milionů korun. Horký aspirant na komerčně nejúspěšnější titul v rámci českých kin za rok 2018. To nikdo před uvedením Bohemian Rhapsody nečekal.
Jak si vedly další čtvrteční novinky? Kriminální Vdovy (2018) oscarového režiséra Steve McQueena se musely spokojit se sedmou příčkou za návštěvnost 5.094 diváků a tržby 788 tisíc korun. Víc diváků do kin bohužel nepřivedly ani velmi pochvalné recenze. Škoda.
Dlouhodobě komerčně nejúspěšnějším tuzemským snímkem žebříčku Top 20 je stále komedie Po čem muži touží (2018). Aktuálně jí patří osmé místo za 3.905 diváků a 576 tisíc korun. Za necelých 11 týdnů od premiéry má film Rudolfa Havlíka na kontě přes 516 tisíc diváků a 77 milionů korun. Co do dlouhodobé návštěvnosti a tržeb jde o druhý nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku Top 20, hned za Bohemian Rhapsody.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.