I první muž na Měsíci Neil Armstrong byl jeden z nás, člověk z masa a kostí, který řešil podobné každodenní potíže a rodinné lapálie, jako kdokoliv z obyčejných smrtelníků. První člověk je teprve třetím celovečerákem nesmírně talentovaného Damiena Chazella (Whiplash, La La Land), jehož filmy sbírají nebývale kladné ohlasy, Oscary a respekt.
V životopisném dramatu První člověk si astronauta Armstronga zahrál Ryan Gosling (La La Land, Drive), který divákům připomene, že měl vedle své historické role také rodinu, musel se vypořádat se smrtí vlastní dcery. A vůbec, Chazelleho novinka se sice věnuje vesmírnému objevování, ale činí tak komorně, citlivě a bez dech beroucích efektů a gest.
Na Prvním člověku se tak najde snad jediná "chyba", délka filmu přibližující se dvou a půl hodinám. Recenzenti prozatím dávají velky vysokých 82 procent.
Jeden zvláštní hotel, celá řada podivných (a slavnými herci obsazených) hostů a jedna tajemná vražda. Zlý časy v El Royale představují retro podívanou plnou žánrových hrátek, slavných tváří (Dakota Johnson, Jeff Bridges, Chris Hemsworth) a tak trochu též umění dělaného pro umění, tedy na efekt. Někteří kritici zmiňují v případě snímku inspiraci Quentinem Tarantinem, jiní žehrají na utahaný film o několika epizodách (140 minut), kterých tu před ním bylo nepřeberné množství. A v lepší kvalitě. Prozatím 58 procent.
Slovensko-české drama Nina pojednává o mladé dívce (Bibiana Nováková), která od problémových rodičů utíká k plavání. Depresivní filmy mají nový přírůstek a kdyby nedošlo k předabování slovenských herců do češtiny, hovořilo by se s největší pravděpodobností o jedné z událostí sezóny. Kvalitně natočené melodrama s prvotřídními herci má prozatím od recenzentů68 procent (hodnocení se pohybuje na škále od 55 do 80) a Bibiana Nováková je hereckým příslibem do budoucna. Což není vůbec málo.
Vyznavači kvalitní artové produkce a japonské kinematografie mají důvod vyrazit do kina. Hirokazu Koreeda si za Zloděje odnesl z festivalu v Cannes hlavní cenu. A zcela zaslouženě. V novince se věnuje otci a synovi, kteří si na život "vydělávají" krádežemi. Když se jednoho dne rozhodnou "adoptovat" holčičku, o níž její rodina zjevně nejeví zájem, rozehraje to rafinované drama, které diváky zavede na okraj japonské společnosti, do (ne)tradičních rodin a různých forem lásky.
Trojici filmů pro děti otevírá Vilík, což je de facto malajská kopie pixarovských Aut. Distributor popisuje děj filmu následovně: "Malé autíčko Vilík má velký sen - chce se stát králem silnic ve svém rodném městě Gasket City. Navíc je "až po duši" zamilovaný do modelky Belly. Jenže v cestě mu stojí její přítel Ben a také zlý náklaďák Kaiser, který Bellu unese. Vilík brzy zjistí, že zůstat věrný sám sobě je těžší úkol než získat osobní slávu a také srdce své lásky."
Za druhým animákem stojí zase Rusové, jejichž Princezna a dráček vypráví následující příběh: "Když se princezna Barborka toulá tajnými komnatami hradu, nalezne magickou knihu. Ta ji přenese do říše zázraků plné nových dobrodružství a zvláštních stvoření. Barborka se spřátelí s roztomilým dráčkem, se kterým se vydá najít kouzelné zrcadlo. Právě to ji může spojit s její dávno ztracenou maminkou, která princeznu i krále kdysi opustila. Barborka je odhodlaná zjistit pravdu o své minulosti a vyřešit záhady celého hradu."
Nejlépe ze všech tří novinek pro děti vychází 56 minutové pásmo tuzemských animovaných pohádek Karkulka a sedm trpaslíků. Do vybraných kin je uvádí distribuční společnost Anifilm Distribution a najdete mezi nimi příběh o Karkulce, Otesánkovi i zbrusu nové pohádky. Navíc v přitažlivých a neotřelých provedeních.