Wes Anderson (Fantastický pan Lišák, Grandhotel Budapešť) platí za hračičku, který přemýšlí o každém filmovém políčku, kompozici a sebemenším detailu. Perfekcionista s duší dítěte si dal dvojnásobně těžký úkol, když se svůj nejnovější snímek Psí ostrov rozhodl natočit jako "stop motion" podívanou plnou loutek a odkazů na japonskou kinematografii. Příběh je prostý a poněkud depresivní. Přemnožené psy, kteří navíc trpí všemožnými nemocemi, se starosta japonského města rozhodne vyhostit na ostrov plný odpadků. Filmový hrdina se vydává na pátrací misy za ztraceným chlupáčem a během toho se bude dít celá řada značně bizarních situací, jak se na Andersona sluší a patří.
Recenzenti prozatím Psímu ostrovu dávají vysokých 80 procent, nicméně se často vyjadřují v tom duchu, že snímek to rozhodně není pro každého (a rozhodně ne pro menší děti). Užijete si hvězdně nadabovaná psiska a lidské postavy a celou řadu japonských proslovů, často nepřekládaných a netitulkovaných. Pro fanoušky Wese Andersona a pro ty, kteří si nechtějí nechat ujít netradiční filmový zážitek, jednoznačně povinnost navštívit kino.
V roce 1999 měl premiéru první film se zběsilým taxikářem Danielem (Samy Naceri), kterého v roli scenáristy a producenta kočíroval legendární francouzský autor Luc Besson. Po dlouhých 11 letech se komediální série na rychlých kolech vrací na scénu, na Daniela nicméně můžete zapomenout. Ústřední postavou je tentokrát jeho synovec Eddy (Malik Bentalha), který zdědil legendární bílé taxi, nikoliv však řidičské schopnosti. Pomůže mu policajt Sylvain (Franck Gastambide, taktéž režisér filmu) jdoucí po krku italským lupičům?
Na fanoušky původní série čeká pár odkazů na původní čtveřici filmů. Novinka nicméně usile též o nové diváky, kteří nebudou mít problém na Taxi 5 vyrazit aniž by museli nakoukávat předchozí díly.
A další návrat po letech, nebo spíš po desetiletích. Režisér Petersen, který má na kontě klasiku Nekonečný příběh (1984), Ponorku (1981) a další zdařilé počiny, oprášil vlastní televizní film z roku 1976 a přichází s lupičskou komedií, kde se většina věcí pokazí. Jak napálit banku má v hlavních rolích boxera, herce a markeťáka, kteří přijdou vinou bankovního manažera o veškeré úspory. Ale rozhodně se nevzdávají, ať to stojí, co to stojí.
Tenhle kusnepřekvapí, ale ani nezklame. Jen škoda, že trailer (najdete nad textem výše) potenciálním divákům celý film včetně potenciálních "špeků" prozradí.
Stal se podobně proslulým jako třeba Vincent van Gogh. Inspirací Paula Gauguina byl exotický ostrov Tahiti, kde se v roce 1891 usazuje poté, co opouští pařížskou rodinu. Život v ráji nicméně Gauguina provázela podobná existenční krize jako jeho holandského přítele Gogha. Zkrátka život plný kontrastů a zvratů. A právě o nich vypráví snímek Gauguin, v němž si slavného malíře zahrál Vincent Cassel (Východní přísliby, Veřejný nepřítel č. 1).
Na své si přijdou i romantické duše. Půlnoční láska je příběhem Katie (Bella Thorne) trpící nesnášenlivostí světla a slunce. Vychází proto ven jen po nocích. A o jedné takové se bezhlavě zamiluje do Charlieho (Arnieho syn Patrick Schwarzenegger). Jak dlouho před ním vydrží tajit vzácnou chorobu?
Světoznámý čínský umělec a disident Aj Wej-Wej se dlouhé roky zabývá tématem uprchlictví. Po řadě expozic a výstav se pustil do režírování a výsledkem je dokumentární počin Human Flow, kde v intenzivních a působivých záběrech připomíná, že uprchlíci neproudí jen z Afriky a Blízkého východu do Evropy, ale na celém světě jsou v pohybu miliony lidí. Ze zcela různých důvodů.