Soumrak novinek v českých kinech aneb Když musí zaskočit "pařani", megaroboti a králík

Soumrak novinek v českých kinech aneb Když musí zaskočit "pařani", megaroboti a králík
Ready Player One (plakát) | Warner Bros.
5. DEN CO DEN (země vzniku: USA)
Den co den
Páté místo tak trochu překvapivě patří nenápadné romantické komedii Den co den. Vztahovka, v níž se dívka každý den zamilovává do jiného, ale vlastně téhož člověka, přitáhla o premiérovém víkendu do tuzemských kin 4.921 diváků, kteří v pokladnách nechali 727 tisíc korun. Snímek s rozpočtem pod 5 milionů dolarů byl prozatím uveden ze světových trhů jen v USA, odkud si odnáší přes 6 milionů dolarů.

4. PACIFIC RIM: POVSTÁNÍ (USA)
Pacific Rim: Povstání
Megaroboti skončily o třetím víkendu na čtvrtém místě, když na ně do 45 kin přišlo 5.271 diváků. Tržby za lístky činily 843 tisíc korun. Za necelé tři týdny od nasazení tenhle akční blockbuster vidělo pouhých 80 tisíc platících, kteří za vstupenky utratili necelých 13 milionů korun. Celosvětově má nový Pacific Rim na kontě 267 milionů dolarů při nákladech za natáčení 150 mega. Nic moc.

3. TÁTOVA VOLHA (Česká republika)
Tátova volha
Pátý víkend v českých kinech, aktuálně 3. příčka a další komerční úspěch pro Jiřího Vejdělka. Na dámskou roadmovie Tátova volha vyrazilo do 99 kin 9.414 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 1,35 milionu korun. Celkové skóre za měsíc a "něco" činí 243 tisíc diváků a 35,76 milionů korun. Na diváky jde o třetí nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku Top 20 a v rámci tržeb našel snímek jediného pokořitele, marvelovského Black Panthera (43 milionů korun za 8 víkendů). A to se počítá.

2. KRÁLÍČEK PETR (Velká Británie)
Králíček Petr: trailer | Falcon
Mezi nejúspěšnějšími se již 3. víkend v řadě drží koprodukční Králíček Petr. Nenápadný rodinný snímek jede ve šlépějích medvídka Paddingtona a z druhého dubnového víkendu si z tuzemských kin odnáší "stříbro" díky návštěvnosti 11.678 diváků a tržbám 1,64 milionu korun. Tvůrcům se daří i celosvětově, když jejich Králíček při rozpočtu 50 milionů dolarů utržil již 273 mega. Sympatické.

1. READY PLAYER ONE: HRA ZAČÍNÁ (USA)
Ready Player One: Hra začíná | Warner Bros.
Bez jakéhokoliv překvapení se na 1. příčce drží novinka Stevena Spielberga, která je poctou videohrám 80. let a světové popkultuře. Oproti premiérovému víkendu zaznamenal "Player" pokles zájmu o 55 procent, v rámci 99 kin, 28.689 diváků a 4,77 milionů korun to nicméně s přehledem stačilo na prvenství. Při odhadovaném rozpočtu 175 milionů dolarů se snímku daří především ve zbytku světa; z celkových 391 milionů dolarů v rámci tržeb si v USA ukrojil "pouhých" 96 mega. I tak jde o komerčně nejúspěšnější titul Stevena Spielberga po hodně dlouhé době.
Charlize Theron, David Oyelowo
Gringo: Zelená pilule | Kinobox
Jak si vedly další čtvrteční premiéry? Povedená mrazivá satira Ztratili jsme Stalina (2017) skončila až šestá s návštěvností 4.534 diváků a tržbami 651 tisíc korun. Ještě hůř si vedle akčně-komediální taškařice Gringo: Zelená pilule (2018). V rámci 78 kin na film přišlo 1.828 platících, kteří za lístky utratili 285 tisíc korun. Zájem nebyl ani o retro rekonstrukci Souboje pohlaví (2017), v němž se utkal šovinista s bojovnicí za ženská práva. Sportovní komedii promítalo 35 kin, přišlo na ni 653 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 95 tisíc korun.
Mezi dvacítku komerčně nejúspěšnějších titulů uplynuvšího víkendu (žebříček Unie filmových distributorů počítá tržby a návštěvnost od čtvrtka do neděle) se nedostala trojice následujících snímků tuzemských tvůrců: letní vztahové drama debutantky Sofie Šustkové Do větru (2018), dokumentární výprava za žábou s nevšedními schopnostmi Bufo Alvarius (2017) a výprava po Baťovských městech a tamních obyvatelích Batalives: Baťovské životy (2017).

Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.