Oficiální text distributora:V 50. letech je život v prosluněném středoamerickém městečku Suburbicon bezstarostný a idylický. Malebné domky s upravenými trávníky jsou dokonalým místem pro šťastné rodiny. A taková je i rodina Gardnera Lodge (Matt Damon). Tedy alespoň navenek.
Jedné noci vše změní vloupání do jejich domu. Gardnerova manželka Rose je zavražděna. Policie velmi rychle zatkne podezřelého. Ale když dojde na stanici k identifikaci, Gardner pachatele neoznačí. A možná pro to má dobrý důvod. Podezřelým z brutálního činu je totiž lichvář, který má na starost klienty, kteří své dluhy mafii neplatí včas. Gardnerovo rozhodnutí spustí řetězec podezírání, vydírání, násilí a pomsty.
Trailer:
Trable v ráji Po druhé světové válce se střední třída v Americe stěhovala na předměstí – idylické, cenově dostupné domy, předměstí tvořila svým způsobem propojenou komunitu. Pro mnohé se americký sen o vlastnictví domu stal poprvé realitou.
„Po válce jste si mohli koupit pěkný dům s garáží a dvorem. Mohli jste dostat dobrou práci, žít v příjemném prostředí a založit rodinu, pokud jste byli bílí,“ říká Clooney. „Co je zábavné, je odstranit tu vnější vrstvu z dokonalého domácího života a vidět, na jak ošklivé věci můžete narazit.“
„George (Clooney) a já jsme psali scénář založený na událostech, které se odehrály v Levittownu v Pensylvánii,“ říká scenárista Heslov. „Při našem výzkumu George narazil na dokument z roku 1957 s názvem Krize v Levittownu. Je to pravdivý příběh toho, co se stalo, když se William a Daisy Meyersovi stali první afroamerickou rodinou, která se přestěhovala do Levittownu.“
„V den, kdy se Meyersovi nastěhovali, obešel pošťák všechny domy v Levittownu a každého se zeptal, jestli už se setkal s novými sousedy,“ vypráví Clooney. „Večer se před domem Meyersových sešlo asi 500 lidí, kteří křičeli rasové urážky, pověsili vlajku Konfederace a spálili kříž na trávníku.“
V době, kdy Clooney pracoval na nápadu ohledně Levittownu, si vzpomněl na scénář, který mu bratři Coenovi poslali někdy v roce 1999 pod názvem Suburbicon. „Byla to černá komedie s thrillerovými prvky, s podobným tématem jako Fargo a Po přečtení spalte. Nešťastné postavy, které činily opravdu špatná rozhodnutí. Mysleli jsme si, že bychom chtěli udělat něco trochu méně zábavného a mnohem rozhněvanějšího. Myslím, že je teď dobrý čas na film, který působí rozzlobeně,“ dodává Clooney.
„Clooneyho tedy napadlo vzít scénář Suburbiconu a zasadit ho do toho inkriminovaného týdne, kdy se do Levittownu nastěhovali Meyersovi,“ říká Heslov.
„V národním vědomí je něco, co se chce na tuhle éru dívat růžovými brýlemi,“ říká Matt Damon, který hraje Gardnera Lodge, otce od rodiny, který je na předměstí jako v obklíčení. „Chceme uvěřit, že všichni byli šťastnější, ale lidé jsou lidé a stále se děje spousta temných věcí.“
Damon prostudoval dobové fotografie, aby věděl, jak muži v 50. letech vypadali. „Musel jsem přibrat pár kilo,“ přiznává Damon. „Muži v 50. letech necvičili tak, jak to děláme dnes. Buď byli velmi hubení, nebo tělnatí. Můj dědeček byl trochu svalnatý a při těle, chtěl jsem vypadat jako on, takže jsem musel trochu změnit své tělo. Je to sice malý detail, ale víc jsem se tak vcítil do té doby.“
„Matt nedávno dokončil natáčení Jasona Bourna, takže jsem se bál, že se ukáže ve formě, kdy není pochyb, že se o sebe v souboji dokáže s přehledem postarat,“ připouští Clooney. „Naštěstí ještě pracoval s Alexanderem Paynem na filmu Zmenšování a byl jsem rád, že když přišel, vypadal spíš jako taťka.“
Herec režisérem „Vždy, když jsem režíroval film, zároveň jsem v něm i hrál a to jsem nenáviděl,“ říká Clooney, který v Suburbiconu tentokrát zůstává pouze za kamerou. „Takže práci na Suburbiconu jsem si konečně užíval mnohem víc.“
„Pro George je mnohem jednodušší, když ve svém filmu nemusí hrát,“ přiznává se smíchem scenárista Heslov. „Vlastně je to jednodušší pro všechny.“
„Pracovat na filmu s Georgem je jako pracovat na autě na svém dvorku,“ říká herec Damon o práci s Clooneym. „Prostě se oblíknete a jdete se vlastně bavit. Spolupráce s ním je obohacující.“
„Vždy, když natáčíte film, doufáte, že se bude lidem líbit, protože když ano, můžete a chcete natočit další,“ říká Clooney. „Naše práce je točit co nejlepší filmy tak dlouho, co to jde, protože jednoho dne to vše skončí. Chceme na tom pískovišti zůstat co nejdéle a dělat věci, které chceme, dokud nám ty hračky nevezmou. Máme velké štěstí, že si na živobytí můžeme vydělávat natáčením filmů a to si uvědomuji každý den.“