3D Hurvínek ve světě příšer? Oblíbené loutky ožijí v celovečerním animáku
Nový filmHurvínek a kouzelné muzeum vznikal víc než sedm let. Nyní se práce chýlí ke konci a příběh legendárních postaviček dostal zcela novou, moderní podobu. Snímek vznikal pod vedením producenta a hlavního režiséra Martina Kotíka a pracoval na něm tým špičkových scenáristů, výtvarníků a animátorů z různých evropských zemí. Autorem příběhu a členem režijního týmu je Jesper Møller, spolurežisér animovaného snímku Asterix a Vikingové (2006).
Na filmu se koprodukčně podílely společnosti z České republiky, Belgie a Ruska, přičemž film vznikal v animačních studiích také v dalších evropských zemích (Německo, Dánsko). Při vzniku filmu byly využity nejmodernější technologické postupy, snímek je natočen ve 3D a tvůrci věří, že je schopen obstát v konkurenci zahraniční animované produkce a přitom neztratí poetiku a humor.
Příběh Hurvínka a kouzelného muzea přinese zcela nové dobrodružství. Pan Spejbl pracuje jako hlídač Muzea loutek, kterému však hrozí zbourání. Hurvínek zase jednou neposlouchá a podaří se mu proniknout do uzavřených prostor, kde objeví svět, skrytý před zraky návštěvníků. A právě v podzemí je ukryto nejen tajemství kouzelného muzea, ale i klíč k jeho záchraně.
První upoutávka:
„Klíčové pro vývoj celého projektu bylo, aby se s ním od počátku ztotožnili ti, kteří jsou pokračovateli legendární tradice v dnešním Divadle Spejbla a Hurvínka. Bez jejich podpory bychom si nedokázali film představit,“ vysvětluje Martin Kotík, který podporu získal a Hurvínka se Spejblem tak ve filmu logicky namluví Martin Klásek.
A mně pořád uniká smysl, proč někdo obětoval sedmileté úsilí (jak to píše PR filmu), aby převedl jedinečnou loutkovou formu do animovaného 3D formátu. Soupeření se zahraničními počítačovými animáky je tu totiž až na výjimky (třeba Lichožrouti) marné.
Světoví režiséři obdivují naši starou školu ruční loutkové animace. A my - abychom šli s dobou? - čas od času natočíme něco, co se nemůže technicky ani umělecky zahraničním titulům rovnat. Rozpačité bylo už rozpohybování komiksového Čtyřlístku ve službách krále (2013). Krtka a Pandu (2016) nám pomohli znásilnit čínští televizní tvůrci. Zřejmě nejlépe a v duchu tuzemské tradice z toho kromě Lichožroutů s odstupem času vychází loutková série Fimfárum a Malý Pán (2015), kde se tvůrci nebáli přiznat postavičkám vodící lanka.
Co se z oblíbeného "taťuldy a Hurvajze" podařilo tvůrcům nového animáku zachovat? Dozvíme se 31. srpna v kinech.