23. týden-kinopremiéry: V zajetí Warcraftu, démonů, úkladného vraha, chtíče a reality
K prvnímu střetu mezi lidmi a orky dochází už touto dobou v nemalém počtu tuzemských kinosálů. Warcraft: První střet má premiéru a distributor spolu s provozovateli kin, lidmi od počítačových her a prodejci fantasy artiklů očekávají žně. Do sálů se nahrnou kostýmoví fanoušci, aby si svůj známý svět užili pod režijní taktovkou Duncana Jonese v prvním ze tří chystaných filmů.
Z recenze Františka Fuky: "Orkové jsou samozřejmě stoprocentně digitální a neváhal bych je označit za další významný milník filmových triků. Ty postavy zcela zjevně nejsou lidé, mají velmi nelidské proporce, ale většinu času jim bez nejmenšího problému věříme, že mají emoce, které jim dali jejich herci. A není to dáno pouze technickou stránkou věci, ale také tím, že postavy občas provedou něco odlehčeného, zlomyslného, lidského..."
Hororový guru James Wan, který vymýšlel řadu pekelných pastí do série Saw na doporučení vlastního syna, přichází s filmem V zajetí démonů 2 (2016). Jednička se podařila, tudíž se pokračuje v sérii vyšetřování hrůzných paranormálních aktivit.
O co jde tentokrát? Warrenovi se budou snažit pomoci svobodné matce, která žije sama se svými čtyřmi dětmi v domě zamořeném zákeřnými duchy. A stále to vypadá na nadstandardní zářez do hororového flašinetu. Průměr z recenzí je signifikantních 66 procent. Hodnocení se ale pohybuje od 20 do 90. Rottentomatoes dává 65 procent.
Vyrazit můžete též na koprodukční drama z orientální Ásie s názvem Assassin (2015). Hrdinkou filmu je profesionální vražedkyně Nie Yinniang, která poté, co selže ve svém úkolu, dostává od své paní rozkaz vrátit se do svého rodného kraje a zabít muže, jemuž byla kdysi přislíbena - svého bratrance, který velí největší vojenské oblasti v severní Číně.
Asijské filmy míří čím dál častěji do evropských kin. A přicházejí s exotickými lokacemi, odlišným stylem vyprávění, jinou psychologií postav a rytmem. V případě Assassina (nebo spíš Assassinky?) zapomeňte na dech beroucí akční souboje (od toho tady byla série Kill Bill). Assassin zaujme spíš vizuální poetikou. Souhrn všech recenzí se prozatím zastavil na známce 59 procent.
V romantickém dramatu Přežijí jen milenci (2013) vyhledávala noční život. V novince Luca Guadagnina je oscarová herečka Tilda SwintonOslněna sluncem (2015). Swinton ztvárnila rockovou hvězdu na dovolené, kterou z partnerského života vyruší někdejší milenec (Ralph Fiennes) a jeho dcera (Dakota Johnson jako blondýna). A začne to pořádně jiskřit a zvrhávat se. Psychologické drama plné herečkých hvězd. To zní slibně. Recenze si přečtěte zde.
Máte rádi show Na stojáka? Potom vás asi bude zajímat celovečerák šprýmařů, který nese název Musíme se sejít (2016). A jde o další film, který testuje charakteristiku této umělecké disciplíny. O čem je road movie, do kin uváděná distributorem s příznačným názvem CrazyDay? "V hospodě u piva se setkají čtyři dobří přátelé z mládí. Během setkání se jim neustále vracejí vzpomínky na legendární kemp, do kterého za mlada pravidelně jezdívali a ve kterém prožili ta nejlepší léta. Z čiré nostalgie se rozhodnou, že kemp navštíví znovu - tentokrát ale na kolech! Nečekaně se k nim ale připojí dospívající syn jednoho z účastníků zájezdu. A jede se do Bambusu..."
Z recenze Františka Fuky: "Úplně základní problém spočívá v řemeslně zcela nezvládnuté zvukové stopě. Většina postav je ve většině filmu předabována (takže dost často dialogy nesedí s pohyby úst) a mix je tak špatný, že jsem odhadem tak dvaceti procentům dialogů vůbec nerozuměl. A když jsem rozuměl slovům, stejně jsem často nerozuměl, co tím chtěl scenárista a herci říct, nebo proč by se tomu kdo měl smát..."
Tedy další projekt kamarádů, kteří si měli radši uspořádat soukromou projekci pro uzavřené publikum? Všechny recenze si přečtete zde. Prozatím 48 procent.
No a na samotný závěr jedna hodně specifická záležitost pro otrlé fanoušky. Do kin míří v rámci projektu Scope100 koprodukční komedie Quentina DupieuxeRealita (2014). Chlápek, který stvořil kultovního plyšáka Mr. Oiza, svou novinku opět vlastnoručně napsal, natočil, zrežíroval a opatřil vlastní hudbou. O čem Realita pojednává? O zoufalém filmaři, který dostane dost šílený úkol - výměnou za astronomické finance musí natočit nejlepší filmový výkřik. Uááááááááá!!! Recenze si přečtěte zde.