První recenze na Spectre nešetří nadšením z nečekaného důvodu

Když do rozjetého bondovského vlaku nastoupil světlovlasý Daniel Craig, rozdělilo to fanoušky série na dva tábory. Jedni uvítali nového, drsnější Bonda, který se svým stylem rozhodl fušovat do řemesla realistického Jasona Bournea. Jiní to naopak odsoudili, že Bond přestává být sám sebou. Postupem času se povedlo tábory usmířit, neboť se přitlačilo na hláškách, stylových akčních scénách a i na nějaké ty technické vychytávky došlo.
Nyní jsou venku první reakce na Spectre a přestože to nikdo neočekával, tvůrci se rozhodli stylem propojit staré a nové. Co to znamená? V nové bondovce nás čeká hodně humoru, nadsázky a hraček, které pro Bonda vyrábí Q. Do jaké míry vše ve filmu má své místo, to nebudeme s jistotou vědět do premiéry. První ohlasy ale jasně říkají, že toho není vůbec málo.
Spectre
Přirozeně dochází i k nějaké té kritice. Problémem je podle všeho přílišná délka a tuctová zápletka. Záporáci jsou ale prý správně přehnaní a akční scény patří k těm nejlepším v celé sérii. Přirozeně se najdou i tací, kterým příliš humoru vadí (bez téhle absurdity by to nešlo). Pokud každopádně někdo vyčítal Craigovým bondovkám, že se berou příliš vážně, to se Spectre očividně padá. Ostatně, v komentářích jsou věty typu "trochu jako bondovky s Rogerem Moorem", či "působí to jak milostný dopis starým bondovkám".
Momentálně má Spectre na Rottentomatoes 90% a průměrnou známku z recenzí 7.2. Skyfall dopadlo svého času lépe (93%, 8.2), takže je dobré nadšení lehce krotit. Vyložené zklamání by nás ale v kinech čekat nemělo.