CZ tržby: Kina pohltilo žluté peklo. Na svědomí ho měli animovaní Mimoni.
Už o předpremiérovém uvedení Mimoňů do českých kin si animák se žlutými zlobily v hlavní roli vedl velmi dobře - obsadil druhé místo. Tentokrát už po zásluze kraloval díky návštěvnosti 219.233 diváků a tržbám přes 30 milionů korun. Což je druhý nejlepší výsledek v rámci premiérového víkendu za film v roce 2015.
Mimonětrumfla pouze erotická romance Padesát odstínů šedi (254.385 diváků a tržby 36.6 milionů za premiérový víkend). I tak je ale úspěch žlutých postaviček výrazný, už kvůli tomu, že "odstíny" šly do kin v zimě, kdy je návštěvnost nejvýraznější. V historických tabulkách CZ tržeb za premiérový víkend se žluťásci posouvají na pátou příčku. Navíc jsou prvním animákem, který se do této vybrané společnosti převážně amerických blockbusterů dostal. Gratulujeme.
Druhá příčka žebříčku tržeb patří Jurskému světu. O třetím víkendu od nasazení do českých kin se na dobrodružnou podívanou přišlo podívat 33.046 diváků, kteří za lístky zaplatili přes 5 milionů korun. Zajímavostí je, že po necelých třech týdnech od nasazení mají "dinosauři" na kontě méně diváků a korun než premiérově uvádění Mimoni.
Na třetím místě se drží tuzemská komedie Život je život (2015), kterou o šestém víkendu od nasazení zhlédlo 7.737 diváků, za lístky zaplatili 992 tisíc korun. Dosavadní účinkování filmu je poměrně sympatické - přes 205 tisíc diváků za vstupenky utratilo přes 27 milionů korun. Na to, jak je film bídný, se jedná o velký komerční úspěch. Naopak povedená pohádka Sedmero krkavců (2015) od režisérky Alice Nellis tluče, co se tržeb a návštěvnosti týče, bídu s nouzí. Aktuálně na film přišlo 6.488 diváků, kteří v pokladnách nechali 689 tisíc korun. Necelé čtyři týdny od nasazení snímek zhlédlo 45.258 diváků, tržby dosáhly 5 milionů korun. Podobně jako v pohádce bych čekal mnohem lepší happy end. Jakpak by to asi dopadlo, kdyby byla do kin nasazena před Vánoci...
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.