CZ tržby: Kina zaplavili dinosauři Jurského světa. Z bezpečné vzdálenosti je sleduje agent Vetchý a Sedmero krkavců.

CZ tržby: Kina zaplavili dinosauři Jurského světa. Z bezpečné vzdálenosti je sleduje agent Vetchý a Sedmero krkavců.
Jurský svět | Universal Pictures
Jurský svět (2015)
Jurský svět (2015) | Universal Pictures
Dinosauři Jurského světa vtrhli po dlouhém napínání do českých kin a dle očekávání zaznamenali největší úspěch ze všech uváděných filmů. Do 137 kin se na nejnovější 4. díl "série" vydalo 75.219 diváků, kteří za vstupenky utratili přes 11 milionů korun. V USA se dinosauři utrhli doslova ze řetězu, o premiérovém víkendu činily tržby přes 200 milionů dolarů! Což má hodně blízko k úspěchu nejnovějších marvelovek. O jurské sáze se ale dlouho nemluvilo, ani největší optimista tedy podobný komerční úspěch nečekal. Nejde ale jen o čísla a dolary, film má též pozitivní recenze. Dočkají se tvůrci miliardového úspěchu?
Simona Stašová, Ondřej Vetchý
Ondřej Vetchý a Simona Stašová v komedii Život je život. | Kredit: Josef Krivošík
Na druhém místě žebříčku je s velkým odstupem komedie Život je život. Na známé tuzemské herce a žánr nalákali tvůrci o uplynuvším víkendu 9.085 diváků, kteří v pokladnách kin nechali 1.2 milionu korun. Za necelé čtyři týdny od nasazení snímek vidělo přes 170 tisíc diváků, tržby prozatím činí přes 23 milionů korun. Ačkoliv zájem o film opadá, mohou být tvůrci spokojeni. V podobný úspěch nikdo nečekal.
Martha Issová
Martha Issová - Sedmero krkavců | Bioscop
Třetí příčka a další český film - pohádka Sedmero krkavců od Alice Nellis. Do 88 kin se na velmi zdařilý žánrový přírůstek vypravilo pouze 6.142 diváků, kteří za představení zaplatili 777 tisíc korun. Co za tim vězí? Není režisérka Nellis dostatečným lákadlem? Byl film uveden do kin ve špatnou dobu, kdy se rodiče s dětmi věnují venkovním radovánkám a na návštěvu kina nemyslí? Jestli to se Sedmero kravci dopadne tak, že se stanou novou vánoční televizní klasikou, bude to určitě škoda. Z producentského pohledu je totiž prozatímních necelých 20 tisíc diváků, tržby 2.36 milionu za necelé dva týdny od uvedení takovou malou pohromou.
Tom Hardy
Šílený Max: Zběsilá cesta
Tržby pod milion má i nejnovější Šílený Max s podtitulem Zběsilá cesta (2015). O pátém víkendu od uvedení na zdařilý akčňák vyrazilo 5.107 diváků, tržby činily 719 tisíc korun a z dlouhodobého hlediska se film ocitl až za tuzemskou komedií Život je život!
Mimoni
Mimoni
Návštěvnost o uplynuvším víkendu byla o poznání lepší než o týden dříve, malý zájem diváků je ale i po tomto víkendu velmi nízký. 2.-20. snímek žebříčku nedosáhly v součtu ani úspěchu prvního Jurského světa. A kdyby ani ten nevstoupil do kin, byla by návštěvnost ještě o (deseti)tisíce nižší. Jakpak návštěvností pohnou Mimoni (2015), kteří do kin vstupují 25. června? Červenec bude na silné tituly o poznání bohatší, na druhou stranu se blíží doba letních prázdnin, dovolených a festivalů.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.