CZ tržby: Komik Ondřej Vetchý to nandal Šílenému Maxovi i Avengers
Před týdnem jsem v komentáři CZ tržeb spekuloval, jestli se Mad Max rozjede a naplno projeví svou sílu. Nestalo se. Postapokalyptického jezdce vystřídal na vrcholu žebříčku Ondřej Vetchý a komedie Život je život. V ní jeden z nejobsazovanějších českých herců ztvárnil otce od rodiny, který si tak trochu neví rady se svými dcerami a manželkou. A realizuje se ve snových vizích á la James Bond. Recenzenty snímek o kvalitách nepřesvědčil, diváci na něj nicméně chodili v hojném počtu. Od čtvrtka do neděle na film přišlo 71.898 návštěvníků, za lístky utratili 9.5 milionů korun. Magická formule "známí herci - komediální žánr - 130 kin" zafungovala.
Před Ondřejem Vetchým se pro tentokrát musí sklonit Šílený Max a tvůrci téhle akční podívané roku 2015. Návštěvnost filmu oproti premiérovému víkendu vzrostla o 7 procent, ale ani 31.076 fanoušků žánru a jejich hotovost 4.73 milionu korun Vetchého nezlomila. Je však nutno dodat, že Max šel do pouhých 63 kin a v České republice nemá logicky tolik fanoušků a pamětníků jako ve světě. Hezká bitva Davida s Goliášem.
Třetí místo patří komiksovým superhrdinům Avengers: Age of Ultron (2015). Marvelovka plná žen a chlápků s nadpozemskými schopnostmi přitáhla do kin 18.418 diváků. Ti za vstupenky zaplatili 2.74 milionu korun. Snímek za necelé čtyři týdny od nasazení v českých kinech zhlédlo téměř 300 tisíc fanoušků. Tržby přesáhly 45 milionů korun.
Mysteriózní sci-fi novinka pro teenagery Země zítřka (2015) nedostála svým ambicím. V USA trikový film o premiérovém víkendu sice zvítězil, ale tržby 32 milionů dolarů při rozpočtu téměř 200 milionů nevěstí z producentského pohledu nic dobrého. U nás na antitezi despotických filmů pro mladé vyrazilo 11.667 diváků, kteří za vstupenky zaplatili 1.6 milionu korun. Čtvrté místo žebříčku.
Na pětce skončila další novinka, hororový remake Poltergeist(9.798 diváků, tržby 1.47 milionu korun). Filmy děsivého žánru jsou prostě vděčné. Stejně jako animáky a snímky pro rodiny s dětmi - dokladem je nenápadný koprodukční počin Hurá na fotbal (2013), který skončil o premiérovém víkendu osmý (návštěvnost 3.445 diváků, tržby 469 tisíc korun).
Poměrně velkým překvapením je 18. místo pro dokumentární snímek Stále spolu (2014). V 8 kinech zhlédlo snímek, který přibližuje život 11 členné rodiny mimo společnost, 1.188 diváků. Tržby činily 128 tisíc korun. Na okrajovou záležitost solidní lekce efektivity.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.