CZ tržby: Šílený Max zajel první místo, ale bylo to o prsa Černé vdovy
Na Šíleného Maxe: Zběsilou cestu vyrazilo o premiérovém víkendu (počítá se od čtvrtka do neděle) 29.984 fanoušků. Za film utratili 4.3 miliony korun. Což není vzhledem k oslavným recenzím bůhví jaký výsledek. Béčková kultovka u nás, zdá se, nemá tolik příznivců. A nebo sledovali hokej a na film se teprve chystají. Dejme tedy Maxovi v Čechách ještě minimálně týden šanci. Potom budeme moci vynášet soudy.
Třetí víkend v českých kinech, druhé místo a sešup o 60 procent. To jsou aktuální čísla komiksovky Avengers: Age of Ultron. Nechybělo mnoho a mohli superhrdinové od Marvela stanout na příčce nejvyšší. Na Kapitána Ameriku, Thora, Iron Mana nebo Černou vdovou vyrazilo 25.056 diváků, kteří za lístky zaplatili 3.75 milionu korun. Mad Max se hrál ve větším množství kin - navrch měl o celých 31 promítacích míst.
Třetí místo a velké překvapení. Bláznivá komedie utahující si z filmů ze středních škol Ladíme 2 (2015) je tím pravým nenáročným výplachem na zaplácnutí volného času. Šíleného Maxe, takže je jasné, co tamní konzumenty zajímá: parodie, švihlá ulítlost a hlavně prosím pěkně nic neřešit. V českých kinech to stačilo "jen" na třetí příčku - 5.499 diváků a tržby 676 tisíc korun.
V případě dalších filmů se jedná o návštěvy v počtu maximálně tisíců diváků. Stále si dobře vedou animáky a filmy pro rodiny s dětmi. Nový francouzský animák Pírkovo dobrodružství skončil na čtvrtém místě (2.467 diváků, tržby 327 tisíc korun) a česká loutková pohádka Malý Pán (2015) obsadila sedmou příčku s návštěvností 1.637 diváků a tržbami 192 tisíc korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.