Aerovod končí, otěže přebírá KVIFF.TV. Česká streamovací platforma nabízí festivalové hity i národní klasiku

Aerovod končí, otěže přebírá KVIFF.TV. Česká streamovací platforma nabízí festivalové hity i národní klasiku
Nejhorší člověk na světě | Aerofilms
Fúze amerických filmových studií ovládají mediální průmysl už pár let. Karlovarský festival nyní spolknul produkční a distribuční společnost Aerofilms, jež provozuje také několik klubových kin jako Oko, Aero a Světozor v Praze. Akvizice právě přinesla první viditelnou změnu. Zavedená streamovací platforma Aerovod se ruší, její obsah přešel od začátku října pod hlavičku zatím mnohem méně zajeté KVIFF.TV.
Ano, je divné, že firma zahazuje chytlavý název Aerovod, který si lze snadno zapamatovat a má potenciál i na mezinárodním trhu, a vymění ho za podivnou nicneříkající zkratku. Nejeden komentátor už se tomu stihl podivit.
Rozhodnutí majitelů asi pramení z důvěry v renomé mateřského karlovarského festivalu (Karlovy Vary International Film Festival, odtud KVIFF). Ale kdo v Česku, natož kdekoli jinde, má k této zkratce vztah, snad s výjimkou několika novinářů a producentů, jimž padají do spamu tiskovky? Kdo v České republice z potenciálních platících zákazníků nebude zcela zmatený? Jeví se to jako začátečnická marketingová chyba, u níž musíme jen doufat, že nepoloží celý projekt, což bohužel není vyloučené.
Parazit
Parazit | CJ Entertainment
Byla by to velká škoda, jinak totiž KVIFF.TV přejímá víceméně vše sympatické z Aerovodu. Předplatné existuje ve dvou rovinách – celý katalog je přístupný za jednorázové sumy, některé tituly jsou pak navíc plošně zpřístupněné za předplatné 160 Kč za měsíc či 1700 za rok.
Knihovna v tuto chvíli láká na více než 500 filmů, což se možná nezdá jako příliš velké číslo v porovnání s nadnárodními streamovacími giganty. Nutno však podotknout, že nabídka vychází z dramaturgie karlovarského festivalu a distributora/producenta Aerofilms. Jde tedy o silně kurátorovaný výběr, kde je možné u jednotlivých titulů očekávat vyšší průměrnou kvalitu než u většiny konkurence. Především z pohledu festivalových a „náročnějších" diváků a divaček.
V rámci předplatného jde zhlédnout geniálního korejského Parazita, který ovládl i americké Oscary. Za příplatek je zde k mání i loňská festivalová hitovka, skandinávský film Nejhorší člověk na světě. Před premiérou třetí řady kultovního Království Larse von Triera si můžete projet všech osm předchozích epizod. K dispozici je i mnoho českých fikčních a dokumentárních filmů, a to včetně klasiky. Homepage právě nabízí snímek Marečku, podejte mi pero! či Upíra z Feratu, vše jako součást předplatného.
KVIFF.TV, stejně jako Aerovod, tedy nebude platformou náhodného binge, ale jednotlivých silných zážitků. Blíž bude mít k MUBI (stylizovaného do „nonstop online festivalu“) než k nekonečné změti obsahu na Netflixu, kde několik vlajkových lodí doplňuje většinou šedivý obsah. Snad firmě podivný název nepodrazí nohy a lidé si na něj zvyknou.

Kinolog: Vrahoun Dahmer na Netflixu je hit. Jak moc se seriál míjí s realitou?

Sérioví vrazi jsou hlavními hvězdami žánru true crime. Nová hraná série na Netflixu ale zachází mnohem dál než všechny ostatní. Nesoustředí se jenom na postavu vraha, dává velký prostor i obětem a jeho rodinám. Ale je to dobře?