Vyjma televizní série Hořící keř (věnuje se událostem po smrti Jana Palacha) o studentu Janu Palachovi, který se v lednu roku 1969 zapálil na protest proti okupaci Československa a normalizaci společnosti, nevznikl žádný film. Nyní to "napravuje" režisér Sedláček, který se v novince s prozaickým názvem Jan Palach pokouší mučedníkovi naších moderních dějin dostat do hlavy.
Tvůrce si vybral nepříliš známého herce (Viktor Zavadil) a v minimalistickém, až k neúnosnosti natahovaném filmu přinesl svůj pohled na to, co v mladém studentovi, který mohl mít celý život před sebou, vzbudilo odvahu a nutkání k nebývalému činu. Dle dostupných recenzí je "Sedláčkův" Jan Palach prost patosu a rozmáchlých gest. Veškeré události směřují k očekávanému finále, které na diváka zapůsobí nebývalým účinkem.
Kdo by neznal Medvídka Pú a jeho zvířecí přátele ze Stokorcového lesa. Pamatujete ale na jejich lidského přítele, Kryštůfka Robina? Tvůrci hraně-animovaného celovečeráku mu dali tvář Ewana McGregora, nechali ho dospět a konfrontovali ho se vzpomínkou na jeho zašlé dětství. Robin má rodinu a práci, která mu pořádně pije krev. A když nemůže odjet na víkend do přírody, zjeví se u něj před domem náhle Medvídek Pú a staří známí přátelé. Tentokrát z plyše.
Co mohlo na prvních ukázkách vypadat poněkud morbidně-až děsivě ve výsledku není zase tak špatným a nesourodým odkazem na legendární postavu Disneyho království. Plyšový Pú je Robinovi jakýmsi terapeutem, připomene mu důležitost přátelství a rodiny.
Recenzenti prozatím Kryštůfku Robinovi dávají 65 procent. Do českých kin jde nicméně pouze verze filmu s titulky, takže pro nejmenší (první třídy základní školy) snímek není.
A máme tady hororový fenomén, který se zrodil na sociálních sítích. Slender Man vznikl v hlavě Erica Knudsena, který mu vdechl život na diskusním fóru jako postavě vyzáblého muže s prázdným obličejem a strašidelně dlouhými končetinami. Nechvalně známý kult údajně inspiroval několik dívek, aby provedli násilný rituál spojený s ubodáním další osoby, ale o tom hororový celovečerák Slender Man není. Ve filmu hledají mladé dívky ztracenou dívku za pomoci zaříkávacích formulí. Zjeví se Slender Man a oběti se začnou kupit...
Co se zprvu zdálo být pořádně odvážnou hororová záležitostí pomalu, ale jistě směřuje k nejpřechválenějšímu žánrovému propadáku. Na webu RottenTomatoes má Slender Man prozatím 9 procent pozitivních recenzí.
Do českých kin dorazila též dvojice frankofonních snímků. Prvním z nich je komedie Skorosestry, která je založena na faktu, že trojice žen zdědí jeden luxusní byt. Má totiž společného otce, ale předtím se spolu nestýkaly. Ideální příležitost poznat se a podržet ve všemožných situacích, které život přináší.
Ohrožené druhy jsou pro změnu mozaikou vztahů a dramat, která z nich vyplývají. Joséphine a Tomas mají krátce po svatbě, ale za zdánlivým štěstím odkrývají Joséphininy rodiče temnější realitu. Mélanie oznamuje rodičům, že je těhotná, avšak budoucí otec má do ideálního zetě daleko. A nakonec Anthony – zasněný student, který nemá štěstí v lásce, se musí postarat o svou matku, která začíná být nezvladatelná. A v jeden moment se životy šestice "hrdinů" potkají.
Kromě Jana Palacha se v rámci úterního připomenutí roku 1968 do kin dostává též koprodukční dokumentární film pětice autorů, kteří ve svých příspěvcích zaznamenávají pocity vojáků okupujících před 50 lety Československo.
Z anotace k projektu: "S cílem získat co nejrůznorodější pohled na toto komplikované téma jsme se rozhodli vybrat pět režisérů z pěti zemí bývalé Varšavské smlouvy, které se podílely na okupaci ČSSR – Ruska, Polska, Německa, Maďarska a Bulharska. Výsledkem bude pět 26 minutových dokumentů jako pět různých pohledů z nitra pěti zemí."