hrumsrt
9 525 bodů •
5
Vysoká škola pro solidního dokumentaristu Petra Hátleho, který v celovečerním debutu dokazuje, že dokument není roven celovečerním filmům a po dramatické stránce je skoro nemožné ho pojímat jako filmový žánr a jde o kompletně jinou disciplínu. Proto tenhle pokus o tuzemské hrané true-crime nevychází dvakrát nejlépe.. Zruční a vyhraní tvůrci okouzlí vizuálem, jakým dokáží navodit retro atmosféru, anebo podtrhnout všednost vykreslených sériových vrahů, kteří se na první pohled od většiny v ničem moc neliší a na zastávce je s klidem obejdete.. Fascinaci příběhem Manželů Stodolových dovádí do takového extrému, že film postrádá jakoukoli neutrálnost, kterou by přitom mohli tvůrci vyřešit vlivnějším zapojením třetí strany, totiž policejních složek, jaká by nejen přinesla nepokřivený vhled na svět, ve kterém by i nadále zůstal prostor pro soucit, ale opět naopak vzal chování ústřední dvojice za něco zcela nepřípustného. Avšak bez silnějšího zásahu kriminalistů zbývá snímku pouhé noření se do subjektivně pochopeného vztahu o dominanci, ve kterém už je ale jasno od začátku a téměř nelze podat duo ve více černobílém světle.. Ústřední herecká dvojice zůstává poznamenána nastaveným paradigmatem vztahu, proto bude chladná Lucie Žáčková vynášena, zatímco na podřídivšího se Honzu Hájka se pomalu zapomene.. Mrazivá podívaná těžící z autentičnosti provedení jednotlivých zločinů a rozsahu hranice, jakou si tvůrci při jejich simulaci určili. Ovšem, aby se taková šance na české Bonie a Clydea vyprofilovala takhle povrchně a monotónně, to se někdo musel vyloženě snažit. Odvést příběh Manželů Stodolových standardním způsobem, třeba za doprovodu kolegů z Prvního oddělení, byla by to senzace.. 50%