Manželé Stodolovi

63%

Komentáře a recenze 24

9 525 bodů
5
Vysoká škola pro solidního dokumentaristu Petra Hátleho, který v celovečerním debutu dokazuje, že dokument není roven celovečerním filmům a po dramatické stránce je skoro nemožné ho pojímat jako filmový žánr a jde o kompletně jinou disciplínu. Proto tenhle pokus o tuzemské hrané true-crime nevychází dvakrát nejlépe.. Zruční a vyhraní tvůrci okouzlí vizuálem, jakým dokáží navodit retro atmosféru, anebo podtrhnout všednost vykreslených sériových vrahů, kteří se na první pohled od většiny v ničem moc neliší a na zastávce je s klidem obejdete.. Fascinaci příběhem Manželů Stodolových dovádí do takového extrému, že film postrádá jakoukoli neutrálnost, kterou by přitom mohli tvůrci vyřešit vlivnějším zapojením třetí strany, totiž policejních složek, jaká by nejen přinesla nepokřivený vhled na svět, ve kterém by i nadále zůstal prostor pro soucit, ale opět naopak vzal chování ústřední dvojice za něco zcela nepřípustného. Avšak bez silnějšího zásahu kriminalistů zbývá snímku pouhé noření se do subjektivně pochopeného vztahu o dominanci, ve kterém už je ale jasno od začátku a téměř nelze podat duo ve více černobílém světle.. Ústřední herecká dvojice zůstává poznamenána nastaveným paradigmatem vztahu, proto bude chladná Lucie Žáčková vynášena, zatímco na podřídivšího se Honzu Hájka se pomalu zapomene.. Mrazivá podívaná těžící z autentičnosti provedení jednotlivých zločinů a rozsahu hranice, jakou si tvůrci při jejich simulaci určili. Ovšem, aby se taková šance na české Bonie a Clydea vyprofilovala takhle povrchně a monotónně, to se někdo musel vyloženě snažit. Odvést příběh Manželů Stodolových standardním způsobem, třeba za doprovodu kolegů z Prvního oddělení, byla by to senzace.. 50%
avenis
avenis
9 181 bodů
7
Byla jsem připravená na mrazivě nechutný záitek, ale naštěstí autoři ponechali vraždy samotné jen v náznaku. Mrazivost však plynula z patologické ztráty jakéhokoliv soucítění, kterou předváděla výborná Žáčková. Hájek pouze sekunduje, ale jeho výkon je též kvalitní. Hodnotím i moc dobrou scénografii, protože velmi věrně zachycuje prostředí té doby. Celkově asi povedený film, kdy vůbec netušíme, jakým směrem policie pátrá a plně se soustředíme na ty dva šílence. Vidět podruhé však už nepotřebuju.
8 701 bodů
3
Tímto filmem nám bylo nám odprezentováno, že tu nějací Stodolovi byli a že vraždili a okrádali důchodce. Nic moc z toho ale...
Není to psychologické, takže tvůrci nevysvětlují celou řadu okolností, které k tomuhle typu jednání u tohohle typu lidí vedlo. Tvůrci prý nechtěli obhajovat jednání vrahů a chtěli se spíše soustředit na oběti, které nikomu moc nechyběli, a proto i byly tak snadným cílem. Vysvětlování souvislostí však není obhajobou a film se přesto nejvíc soustředí vrahy, jejich toxický vztah a na to, jak Stodolová manipuluje a blbej Stodala se nechává manipulovat. Nejde to ale dost hluboko na to, abych to označil za psychologické drama.
Exploatační to taky není, protože tvůrci nechtěli dělat z vraždění důchodců show. Takové pojetí bych si však velmi užil, protože důchodci udělali v posledních 10 letech mnohé pro to, aby si vysloužili mé pohrdání.
Humoristické to taky není, ačkoliv pro to jsou základy. Divák by mohl být rozesmíván tím, jak jsou ti vrazi úplně tupý a zpíčený, jenže pojato je to jako vážné a dusné drama, které však není příliš napínavé ani zajímavé.
Je to celé takové nijaké. Jakoby se tvůrci báli, aby jim náhodou někdo něco eticky vytknul, až radši natočili poměrně bezpředmětnej, vyprázdněnej a nezábavnej film.
Pasadenka
Pasadenka
1 062 bodů
7
Opravdu nechutný snímek o dvou nechutných lidech. Oproti americké produkci mi tento snímek připadal natolik odporný, že jen těžce se mi povedlo jej dokoukat. Možná je to i tím, že americké produkce působí jak pohádky. Ale toto? Opravdu silný zážitek, na který se jen těžce dalo koukat. Žádná romantická představa o této dvojici se nekonala a nerozumím tomu, jak toto někdo mohl promovat jako příběh lásky. Fuj. 🤢
Veronika Rada
Veronika Rada
985 bodů
7
Chcete-li vidět studii toxického vztahu na pozadí zločinu, neváhejte se podívat na tento film. Herecké obsazení je zajímavé nejen v hlavních rolích, ale i ve vedlejších. Hlavní herci měli co hrát a ukázat jak plíživě, krok za krokem může jít rozklad osobnosti. Kdo chce vidět kriminálku bude zklamán, film je spíš studií toxicity lidí kteří se neměli potkat.
Peregrino
Peregrino
903 bodů
4
Naprosto zbytečný film.
DavidHajek
405 bodů
4
Proc? Proc? Uz ten dokumentarni serial na Voyu jim daval az prilis prostoru. A jeste film. Cesky, protoze je treba z toho upoceneho rucniku jeste neco vyzdimat. Pritom to zase neni tak slozity. Dva jedinci mentalne slabsi a kongnitivne omezena, takovych ma SPD, Trikolora, Prisaha, Osman... plnou clenskou zakladnu a volice, se rozhodli, ze maji na vic, nez predstirat praci ve fabrice (porad alegorie vyse jemnovane hnuti plati) akorat, ze nemeli, tak museli krast a zabijet. Bohuzel, za nejaky cas najdeme dalsi a dalsi takove jedince.
4 body za herecke vykony a masky hlavnich postav...
Adyjos
Adyjos
312 bodů
5
Tento film nám toho moc nového o manželském páru Stodolových nesdělil. Chyběla mi zda více rozvinutá psychika postav a jejich vztah byl také těžko uvěřitelný. Víceméně mi přišlo, že zde jde spíše o převyprávění jednotlivých vražd než nějakého souvislého životního příběhu. Konec filmu mi přišel velmi uspěchaný a jak se říká ušit horkou jehlou. Herecké výkony byly ale na druhou stranu perfektní, hlavně tedy pan Hájek který se své role chytil bravurně. Hodnotím přesným průměrem a je to škoda, protože tenhle životní příběh si zasloužil určitě lepší filmové zpracování.
M66
M66
246 bodů